Noze ceramiczne

1. Data: 2010-12-11 21:22:38

Temat: Noze ceramiczne
Od: "jerzy.n" <d...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Niech mnie ktoś podeprze w tym temacie ,zakupiłem takie noże i zrobił sie
temat ,czy SA jakie uwagi ...

2. Data: 2010-12-11 21:27:00

Temat: Re: Noze ceramiczne
Od: konieczko <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-11 22:22, jerzy.n pisze:
> Niech mnie ktoś podeprze w tym temacie ,zakupiłem takie noże i zrobił
> sie temat ,czy SA jakie uwagi ...

Bajer full

3. Data: 2010-12-11 22:14:27

Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-11 22:22, jerzy.n pisze:
> Niech mnie ktoś podeprze w tym temacie ,zakupiłem takie noże i zrobił sie temat
,czy SA jakie uwagi ...

Noże ceramiczne są bardzo ostre i bardzo długo tą ostrość trzymają, nie reagują z
żadnymi produktami
więc nie zmieniają w ogóle ich smaku, są przy tym jednak bardzo kruche - dlatego
absolutnie nie
należy ich myć w zmywarce, albo wrzucać do umywalki z innymi ponieważ bardzo łatwo
można wyszczerbić
krawędź tnącą. Noże te zazwyczaj ostrzone są pod kątem 20st. co pozytywnie wpływa na
ich właściwości
tnące, jednak obniża wytrzymałość na wykruszanie.

Noże te absolutnie nie nadają się do krojenia mięsa z kościami, ani produktów
mrożonych! Również
podczas szatkowania należy uważać aby nie uderzać takim nożem zbyt mocno. Należy się
zaopatrzyć
także w stosunkowo miękką deskę do krojenia, zmniejsza to ryzyko przypadkowego
wykruszenia krawędzi
tnącej.

Najlepsze są noże ceramiczne firmy Kyocera, jednak dobre są także chińskie produkty
,,no name" czyli
po prostu takie które można kupić w supermarketach pod nazwą ,,nóż ceramiczny",
oczywiście tworzywo
ceramiczne wykorzystane do ich produkcji jest nieco gorszej jakości niż w przypadku
Kyocery ale ich
cena jest relatywnie niższa, i nawet najtańszy nóż ceramiczny dłużej trzyma ostrość
niż wysokiej
klasy kute noże japońskie.

Dodatkową zaletą noży Kyocera jest to że nieodpłatnie (I zdaje się dożywotnio) można
je naostrzyć w
serwisach tej firmy, płacąc jedynie za wysyłkę w jedną stronę - z tego co pamiętam
najbliższy serwis
Kyocery jest w Hamburgu.

Ostrzenia noży ceramicznych nie ma sensu się podejmować nie posiadając ostrzałki
diamentowej i
ewentualnie ceramicznej do wypolerowania krawędzi tnącej, zwykłe osełki (Stalowe,
oraz te z nasypem
z aluminy) będą się po prostu ślizgać po nożu. Jednak jednak podejmiemy się takiego
ostrzenia to
trzeba mieć na uwadze że naostrzenie wysłużonego ceramicznego noża może potrwać nawet
kilka godzin -
to bardzo żmudna robota, niemniej jednak nie jest niemożliwe. Ale czasami po prostu
taniej kupić
nowy, bo często taki nóż jest nadal ostry nawet po pół roku intensywnego użytkowania.

Podczas ostrzenia pamiętać należy również o tym aby nie dociskać noża do osełki zbyt
mocno, ponieważ
w ten sposób zetrzemy z niej cały nasyp diamentowy. Dociskanie ostrza nie przyspieszy
ostrzenia a
jedynie zniszczy niekiedy kosztowną ostrzałkę.

Noże ceramiczne są świetnym rozwiązaniem dla osób które szukają niezawodnego noża do
krojenia i
obierania warzyw czy owoców, bez problemu pokroją też delikatną rybę w cieniutkie
plasterki na sashimi

4. Data: 2010-12-11 23:23:29

Od: konieczko <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tym sposobem wrocilismy do epoki kamiennej i nozy krzemionkowych.

:)::):):)

5. Data: 2010-12-12 00:50:18

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

konieczko wrote:

> Tym sposobem wrocilismy do epoki kamiennej i nozy krzemionkowych.

No prawie, tylko noże robi się z dwutlenku cyrkonu, nie z krzemu. Z
dwutlenku cyrkonu robi się też protezy zębów.

Waldek

6. Data: 2010-12-12 10:46:37

Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jerzy.n" <d...@p...fm> napisał w wiadomości
> Niech mnie ktoś podeprze w tym temacie ,zakupiłem takie noże i zrobił sie
> temat ,czy SA jakie uwagi ...

Do samolotu można spróbować je zabrać. Trudno wykrywalne rentgenem,
niewykrywalne bramką wykrywającą metale.
;)

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

7. Data: 2010-12-12 15:34:25

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

wrote:

> Użytkownik "jerzy.n" <d...@p...fm> napisał w wiadomości
>
> Do samolotu można spróbować je zabrać. Trudno wykrywalne rentgenem,
> niewykrywalne bramką wykrywającą metale.
> ;)

nie próbowałbym. Cyrkon jest ciężkim metalem, na dodatek masz jeszcze w tych
cerakikach tlenki hafnu, które są równie dobrze wykrywalne, co i ołów.
A rentgenem je bardzo łatwo wyłapać.

Waldek

8. Data: 2010-12-12 18:02:30

Od: "jerzy.n" <d...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Do samolotu można spróbować je zabrać. Trudno wykrywalne rentgenem,
> niewykrywalne bramką wykrywającą metale.
Tez wymyśliłeś , są już nawet takie pistolety niewykrywalne przez rentgen ,
ale sprężynę taki pistolet jednak musi mieć stalowa :-))

9. Data: 2010-12-12 19:51:11

Od: "jerzy.n" <d...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "konieczko" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> Tym sposobem wrocilismy do epoki kamiennej i nozy krzemionkowych.
>
> :)::):):)
Czyli wracamy do korzeni...

10. Data: 2010-12-12 21:31:43

Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Waldemar Krzok napisał:

> No prawie, tylko noże robi się z dwutlenku cyrkonu, nie z krzemu. Z
> dwutlenku cyrkonu robi się też protezy zębów.

A kiedy noże się robiło z krzemu? Bo jak się na tym znam (a w
dzieciństwie trochę w łupanie ostrzy się bawiłem, na prostych odłupkach
się skończyło, grotu do włóczni nie wykonałem) to ostrza robiło się z
krzemionki (SiO2) bezpostaciowej (szklistej). bajeranckie dla szpanerów
- z krzemienia pasiastego (organizmy żywe to wytworzyły), tanie a
skuteczne - z krzemienia czekoladowego i obsydianu.

--
Darek

Ciasto orzechowe
lodówka na zmywarce...