Narzedzia na dzialke

1. Data: 2009-06-22 15:18:55

Temat: Narzedzia na dzialke
Od: Dy <d...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chciałbym uporzadkowac zarosnieta dzialke i pousuwac duzo zaosli:
1. trawy wysokie (przerosniete pokrzywami, ostem itp. z grubymi
lodygami) i grube,
2. zarosla, krzewy, drzewa samosiejki - bardzo geste
3. kilka uslych drzew i polamanych

Do drzew musze i tak kupic pile ale pozostale rzeczy czym usunac?
Kosiarka raczej tego nie wezmie a pila traw nie bede kosil. Zreszta
kosiarki zwlaszcza mocne nie bardzo chcialbym teraz kupowac.
Poradzcie.

Pozdrawiam
Dy

2. Data: 2009-06-22 16:51:55

Temat: Re: Narzedzia na dzialke
Od: "Grażyna.Ł" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dy" <d...@m...com.pl> napisał w wiadomości
d.googlegroups.com...
[...]

Ja polecam Randap,używałam go i jest 100% skuteczny.

Pozdrawiam
Grażyna

3. Data: 2009-06-22 17:21:55

Od: Dy <d...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pozdrawiam
> Dy
>
> Ja polecam Randap,używałam go i jest 100% skuteczny.
>
> Pozdrawiam
> Grażyna

Faktycznie chętnie usunalbym je gruntownie niestety sa to zarosla i
jak spryskam wszystko pewnie usmierce inne rzeczy, np. drzewa a tego
bym nie chcial.

Pozdrawiam
Dy

4. Data: 2009-06-22 17:48:50

Od: mal <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 22 Cze, 17:18, Dy <d...@m...com.pl> wrote:
> Chciałbym uporzadkowac zarosnieta dzialke i pousuwac duzo zaosli:
> 1. trawy wysokie

dobra kosa i wprawny kosiarz

> 2. zarosla, krzewy, drzewa samosiejki - bardzo geste

markowy sekator o długich ramionach (ok.70 cm) - ciąć przy samej
ziemi; takim narzędziem można pokonać samosiejki do ok. 5 cm średnicy
pnia

> 3. kilka uslych drzew i polamanych

tylko piła mechaniczna; można i ręczną albo siekierą.

Piszę to jako doświadczona w porządkowaniu ok.15 arów. Miałam do
pomocy
czasem panów (koszenie), ale w większości cięcie robiłam wespół z
przyjaciółką.
Przyznam szczerze, że najwięcej roboty wykonałam przy pomocy sekatora.
Po 3-4 dniach pracy musiałam zawozić do ostrzenia, bo wśród samosiejek
były dęby i tarnina - okrutnie twarde.

I nie zapomnij o solidnych rękawicach!

Pozdrawiam i życzę powodzenia

mal

5. Data: 2009-06-22 17:53:20

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dy" <d...@m...com.pl> napisał w wiadomości
.googlegroups.com...
Pozdrawiam
> [...]

Faktycznie chętnie usunalbym je gruntownie niestety sa to zarosla i
jak spryskam wszystko pewnie usmierce inne rzeczy, np. drzewa a tego

Roundup w zetknięciu z ziemią rozkłada się - działa jedynie przez liście.
Wystarczy kupić opryskiwacz Neptun 15 firmy Kwazar wraz z osłoną
herbicydową. Dzięki temu będzie można spryskać niechciane roślinym
minimalizując opryskiwanie tych, które powinny pozostać.
http://www.sklep.ewexim.pl/neptun-15l-p-16.html
http://www.sklep.ewexim.pl/oslona-herbicydowa-p-67.h
tml

6. Data: 2009-06-22 18:29:39

Od: Igus' <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dy pisze:
> Chciałbym uporzadkowac zarosnieta dzialke i pousuwac duzo zaosli:
> 1. trawy wysokie (przerosniete pokrzywami, ostem itp. z grubymi
> lodygami) i grube,
Kosa spalinowa. Kupić albo pożyczyć. Kosa ma zazwyczaj metalowy nóż. Na
co dzień można zakładać żyłkę i wykorzystywać jako podkaszarkę przy
murkach itp miejscach.

> 2. zarosla, krzewy, drzewa samosiejki - bardzo geste
Ciągnik Ursus z łańcuchem ew inny ciągnik z łańcuchem :o)
Np brzozy jak wytniesz to odrosną.
Ew spychacz.

> 3. kilka uslych drzew i polamanych
Jak uschnięte to piła.

BR
Igus'

7. Data: 2009-06-22 21:08:24

Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

>Kosiarka raczej tego nie wezmie a pila traw nie bede kosil. Zreszta
>kosiarki zwlaszcza mocne nie bardzo chcialbym teraz kupowac.

W Casto sa kosy spalinowe za 350zł. Zamiast zyłki zakładasz metalowy nóz(w
komplecie) i kosisz.
Punk 1 i 2 tym pokonasz, punkt 3 to siekiera

Kris

8. Data: 2009-06-23 04:14:04

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dy" <d...@m...com.pl> napisał w wiadomości
.googlegroups.com...

> [...]
> komplecie) i kosisz.
> Punk 1 i 2 tym pokonasz, punkt 3 to siekiera

To może przemysle.

Pozdrawiam
Dy

Taki nożyk urwiesz na "bele" korzeniu, razem z głowicą.

9. Data: 2009-06-23 04:20:19

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Pozdrawiam
> Dy
>
> Taki nożyk urwiesz na "bele" korzeniu, razem z głowicą.

Ma wymienne głowice i zapas mocy dzięki czemu nie uszarpiesz się,
powiesisz sobie na uprzęży i do przodu - to optymalne rozwiązanie nie tylko
do czyszczenia terenu, ale też do jego utrzymania w kulturze. Zwłaszcza, że
planujesz budowę. Radzę pojechać do dealera sprzetu, tylko nie daj się
zbajerować - będą ci chcieli wcisnąć sprzęt jaki mają w magazynie - słabszy
i tańszy. Tam sobie obejrzyj sprzęt FS550 lub ostatecznie FS500. Jeżeli
teren bardzo nierówny lub na zboczu to plecakową FR350 - mniejsza i słabsza,
wał Bowdena szybciej się zużywa, ale można się wyrabiać na muldach.
Dobra maszyna i czas poświęcony na pracę znacznie ci skróci. Do pocięcia
pni wystarczy mała piła spalinówka lub elektryczna (tania) o długości
prowadnicy ~35cm - taką łatwo okrzesywać pnie z konarów i ciąć je na polana
do wędzarki (bo szkoda spalić zadymiając teren bez pożytku). :-)))
Szkoda tylko, że nie piszesz, jaki teren masz - stan powierzchni,
nachylenie, obszar. Bo być może przydałaby ci się kosiarka do chaszczy -
Adela:
http://www.hortmasz.com.pl/specjalistyczne.php4

10. Data: 2009-06-23 04:29:06

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Orócz mechanicznych zawsze przydają się ręczne narzędzia:

Tobie przydałaby się kosa leśna:
http://www.kosy.eu/strona.php?grupa=14
maczeta nr. 21:
http://www.kosy.eu/strona.php?grupa=15
tasak francuski dwustronny:
http://www.kosy.eu/strona.php?grupa=11

Kosisko i osprzęt także z tej wytwórni - szukaj w sklepach GS, albo dzwoń
(mailuj) do wytwórcy.

Gdzie dobry serwis / sklep Oleo-mac (kosa spalinowa 740T) ?
przesadzić sosnę - jak ?
He..he..
Z PSPolityka
Czym się różni aerator od wertykulatora?