Nasiona truskawek...

1. Data: 2014-07-13 07:25:41

Temat: Nasiona truskawek...
Od: SJS <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

... może sadzonki?
A nie - własnie nasiona i to już kiełkują
https://lh6.googleusercontent.com/-4XzaQq_iIYw/U8IXe
PUgZvI/AAAAAAAAf_Q/BWKrP4-CTUg/w1219-h685-no/IMG_532
5.JPG

--
sjs

---
ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

2. Data: 2014-07-13 16:45:37

Temat: Re: Nasiona truskawek...
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 13 Jul 2014 07:25:41 +0200, SJS napisał(a):

> [...]
> https://lh6.googleusercontent.com/-4XzaQq_iIYw/U8IXe
PUgZvI/AAAAAAAAf_Q/BWKrP4-CTUg/w1219-h685-no/IMG_532

Spoko - w pomidorach i truskawkach, cytrusach, jak również innych owockach,
zdarza się, że nasiona kiełkują wewnątrz owocu i nie jest to żadne
kosmiczne zjawisko :-)

"Pomidor hybryda

Bezpieczeństwo żywności
Żywność modyfikowana genetycznie
Opublikowano: piątek, 11, styczeń 2013 17:47

To coś sprzedaje się w sklepach...

[5.01.2013] Autentyczne: POMIDOR-HYBRYDA (sic?)
Czy to polskie TOMATO-GATE?

Zdjęcia poniżej są autentyczne - zrobiłam je osobiście w piątek, w dniu 4
stycznia 2013 roku.
Hanna Kotwicka, Wydawnictwo PULSAR

Trzy pomidory zostały zakupione w niedzielę, 30 grudnia 2012 roku, w
markecie w Piasecznie. Dwa z nich zostały zjedzone następnego dnia, ostatni
był przechowywany w lodówce, w całości, w chłodnym miejscu, bez dostępu
światła.
W piątek rano, 4.01.2013, przy śniadaniu został rozkrojony i... SZOK! Myśl
- żywe kłębiące się robaki (sic!)
Ale nie były to robaki, lecz kiełkujące pędy z blado zielonkawymi listkami!
Jak to możliwe? - Wewnątrz całego, zdrowego, nierozkrojonego i
nieuszkodzonego pomidora?
Bez dostępu światła?...

Wygląda to KOSZMARNIEeee!

__

__

W dniu 5 stycznia br. zdjęcia pomidora rozesłałam mailem m.in. do:
? Fundacji ICPPC ? PRO-ECO
? Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi ? Ministerstwa Zdrowia ? Posłów i
europosłów ze wszystkich formacji
? Telewizji, redakcji ,,Fakt" i ,,GW" ? Agencji PAP
? oraz za Waszą radą, w dn. 7.01. do Wojewódzkiego Inspektora Jakości
Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych
z apelem o wyjaśnienie. O wszystkim będziecie informowani na bieżąco.

? Sprawa wymaga NAGŁOŚNIENIA, dlatego rozsyłajcie zdjęcia dalej przez Internet.

Co to właściwie jest: pomidor jadalny czy niejadalny?

Nie wiadomo, może jest to produkt GMO, może dzieło inżynierii genetycznej
(gorsza od GMO) - efekt hodowli hormonalnej, a może rzeczywiście bardzo
inwazyjna chemia. Tak czy inaczej wieje zgrozą. Nasuwa się pytanie: w jakim
kierunku to zmierza?

Już dziś można współczuć małym dziewczynkom, które kiedyś będą chciały być
matkami.
Czy w przyszłości kobiety będą rodzić normalne ludzkie dzieci. Oby nie
kogoś na podobieństwo ludzi, tylko że z wyrastającymi z uszu gałęziami albo
pędami zamiast włosów lub bananem w miejscu nosa.

Zwracam się też do Was, Internauci!

Weźcie ster w swoje ręce, przejmijcie współodpowiedzialność za Naturę i
wszystko, co w nas jeszcze naturalne i ludzkie.

źródło: http://www.maya.net.pl/opinie.php?LANG=pl&sub=listy&
id=594

Zespół IGYA dotarł do wytłumaczenia tego zjawiska:

- Kiełkowanie nasion wewnątrz owoców wynika z nieprawidłowego
przechowywania - mówi Jacek Dyśko z Instytutu Warzywnictwa w
Skierniewicach. - Sugeruje to, że pomidor długo leżał w cieple i wilgoci
lub zbyt długo wisiał na roślinie.(...)
http://www.igya.pl/czynniki-chorobotworcze/bezpiecze
nstwo-zywnosci/zywnosc-modyfikowana-genetycznie/681-
pomidor-hybryda

Pani Kotwicka na tropie Yeti...
:-D
:-D
:-D
:-D
:-D

3. Data: 2014-07-13 21:39:48

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 13 Jul 2014 16:45:37 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
> lub zbyt długo wisiał na roślinie.(...)
> http://www.igya.pl/czynniki-chorobotworcze/bezpiecze
nstwo-zywnosci/zywnosc-modyfikowana-genetycznie/681-

U mnie takie "gie-em-o" co rusz w pomidorach kiełkuje, a to z powodu, że
notorycznie nie nadążam ze zbiorem w miarę dojrzewania owoców, więc w tych
przejrzałych, wiszących długo na krzakach, nasionka mają czas dojrzeć - no
to w wilgoci i ciepełku sobie kiełkują, nic innego do roboty przecież nie
mają :-)
W Twoich truskaweczkach podobnie :-)

4. Data: 2014-07-13 22:03:58

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 13.07.14 21:39, Ikselka pisze:

> Dnia Sun, 13 Jul 2014 16:45:37 +0200, Ikselka napisał(a):

Jak już musisz sama z sobą rozmawiać, to przynajmniej nie śmieć.
Przytaczasz po raz wtóry swoje kilkudziesięciowierszowe wynalazki
netowe, by dopisać do tego jedno własne zdanie. Kłania się Twoja
ulubiona Wikipedia: http://pl.wikipedia.org/wiki/Netykieta

--
collie

5. Data: 2014-07-13 22:51:36

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 13 Jul 2014 22:03:58 +0200, collie napisał(a):

> Jak już musisz sama z sobą rozmawiać,

Dokończenie/uzupełnienie to nie rozmowa z samym sobą.

> [...]
> Przytaczasz po raz wtóry swoje kilkudziesięciowierszowe wynalazki
> netowe, by dopisać do tego jedno własne zdanie. Kłania się Twoja

Chyba Twoja? - bo niby po co mnie do niej odsyłasz?

6. Data: 2014-07-13 23:16:58

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 13.07.14 22:51, Ikselka pisze:

> Dokończenie/uzupełnienie to nie rozmowa z samym sobą.

Dokończenie nie oznacza cytowania własnego tasiemca. Wystarczy poprzedzić
to uzupełnienie dwoma słowami "Dodam jeszcze", czy dwiema literami: "cd".

> Chyba Twoja? - bo niby po co mnie do niej odsyłasz?

"Zakaz pisania kilka razy z rzędu (szczególnie restrykcyjnie używany na forach
posiadających funkcję edycji postu)"

--
collie

7. Data: 2014-07-14 00:15:47

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 13 Jul 2014 23:16:58 +0200, collie napisał(a):

> [...]
>
> "Zakaz pisania kilka razy z rzędu (szczególnie restrykcyjnie używany na forach

Posta.

8. Data: 2014-07-14 21:38:30

Od: "Fazi" <F...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

> Posta.

Pusta.

9. Data: 2014-07-14 21:49:05

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

10. Data: 2014-07-17 22:24:03

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 14.07.14 0:15, Ikselka pisze:

> Posta.

Zgłoś się do Wikipedii na domorosłą korektorkę. Tylko się nie przyznawaj,
że nie masz w domu słownika ortograficznego.

--
collie

Sok z sokownika. Pytanko o cukier.
Wycięcie drzewa - koszty - pozwolenie