Nerwica lękowa

141. Data: 2010-05-12 18:42:53

Temat: Re: Nerwica lękowa
Od: medea <X...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

zażółtek pisze:

> Trochę mi opadła szczena, jak go przeczytałem,

Bo pisał o sobie. Jak jest traktowany, to przecież widać.
Nie żebym go jakoś szczególnie broniła, ale dobrze by było zdawać sobie
sprawę, że problemy objawiają się nie tylko biadoleniem.

Ewa

142. Data: 2010-05-12 18:49:59

Od: medea <X...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Piotr pisze:

> dzwonowej i maksimum przypada na lata 30-35.
> W tych latach ludzie są najbardziej błyskotliwi i odnoszą największe
> sukcesy.

Czy w zawodzie psychoterapeuty naprawdę ta błyskotliwość jest
najistotniejsza? IMO nie, a właśnie przegląd wielu przypadków.
Oczywiście wraz z doświadczeniem może się też pojawić wypalenie
zawodowe, rutyna itd. zgadzam się.

> Natomiast u nas lekarz czy psycholog są coraz częściej rzemieślnikami
> coraz bardzie topornymi i prymitywnymi z wiekiem.

Bo nie są entuzjastami swojego zawodu albo są zniszczeni przez
niewydolny system.
Ja w każdym razie nie wyobrażam sobie iść na terapię do kogoś poniżej
30r.ż. przynajmniej. Albo do kogoś świeżo po studiach. No sorry.

Ewa

143. Data: 2010-05-12 18:50:53

Od: medea <X...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

E.W. pisze:

> Wiem. Byłam stałym bywalcem newsów parę lat temu. :) Qra i Qrczak są mi
> znani, mnie też znają - nigdy by pewnie nie zgadli, że ja w rozsypce to
> ta "stara harpia" :)

Chyba się co poniektórzy domyślają.

Ewa

144. Data: 2010-05-12 18:52:54

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea pisze:

> Chyba się co poniektórzy domyślają.

Ja jestem właściwie pewna.

--

Paulinka

145. Data: 2010-05-12 18:54:19

Od: Piotr <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea pisze:

> [...]
> Nie żebym go jakoś szczególnie broniła, ale dobrze by było zdawać
> sobie sprawę, że problemy objawiają się nie tylko biadoleniem.

Teraz to naprawdę udało Ci się wywołać u mnie uśmiech, politowania.
Nie wiem zbyt dobrze czemu ma Ci służyć ta próba wyjaśnienia,
jednak sprawa z Weroniką mógłaby wyglądać trochę inaczej.
Z tego co zauważyłem, od razu wciągnęła się w grupę, zwłaszcza,
że ma do niej sentyment.
A niestety ma już ona objawy somatyczne i zaangażowanie się
w uczestnictwo tu na grupie IMO tylko by ją odciągnęło od
problemu, z którym chyba jednak powinna się mierzyć jak najszybciej.
Niestety, ale akceptacja i sympatia bywają troszkę uzależniające,
zwłaszcza dla osób wytraconych z równowagi i mogą odciągać
je od faktycznych potrzeb.
Za tym poszedł by pewnie zmarnowany czas, zaległości w pracy
i coraz większy stres z tym związany.
Piotrek

146. Data: 2010-05-12 18:55:36

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

BTW Kto to są "Qra i Qrczak"?

--
CB

147. Data: 2010-05-12 19:00:25

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea pisze:

> Bo pisał o sobie. Jak jest traktowany, to przecież widać.

Myślę, że wiele osób dało mu naprawdę duży kredyt pobłażliwego traktowania.

--

Paulinka

148. Data: 2010-05-12 19:00:28

Od: medea <X...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Piotr pisze:

> Teraz to naprawdę udało Ci się wywołać u mnie uśmiech, politowania.
> Nie wiem zbyt dobrze czemu ma Ci służyć ta próba wyjaśnienia,

No widzisz, a ja do końca próbuję wierzyć w człowieka w Tobie. ;)

> [...]
> je od faktycznych potrzeb.
> Za tym poszedł by pewnie zmarnowany czas, zaległości w pracy

Może i masz trochę racji, ale raczej tamtym swoim postem nic byś i tak
nie zmienił. To mniej więcej to samo, co napisać choremu na depresję
"weź się w garść".

Ewa

149. Data: 2010-05-12 19:03:25

Od: Piotr <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea pisze:

> [...]
> Ja w każdym razie nie wyobrażam sobie iść na terapię do kogoś poniżej
> 30r.ż. przynajmniej. Albo do kogoś świeżo po studiach. No sorry.

IMO psychologia jest tak bardzo nieścisłą i dynamiczną nauką,
że postawiłbym tutaj najbardziej na świeżą wiedzę i przede wszystkim
na walory umysłu.
Czyli prędkość i skuteczność w diagnozie i rozwiązaniu problemu,
a nie bajdurzenie o przygodach.
Tak się składa, że przy okazji swojej terapii poznałem kilku psychologów
także klinicznych i część z nich była już trochę 'leśnymi dziadkami',
cześć przeciętna, ale był także i prawdziwy bulterier i jeśli kiedykolwiek
miałbym znowu pójść do psychologa, to tylko do takiego.
Piotrek

150. Data: 2010-05-12 19:06:55

Od: Piotr <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea pisze:

> No widzisz, a ja do końca próbuję wierzyć w człowieka w Tobie. ;)

Faktycznie, Twój dowieczorny foszek był aż nadto tego wymowa :-))

> Może i masz trochę racji, ale raczej tamtym swoim postem nic byś i tak
> nie zmienił. To mniej więcej to samo, co napisać choremu na depresję
> "weź się w garść".
>
> Ewa

Nawet jeśli to i tak lepsze, niż wciąganie w gadkę - szmatkę,
o skutkach jak wyżej.
Piotrek

MYDŁO W ZALOBIE
ZABAWA... OD NOWA?!