Nie powidla a dzem sliwkowy

1. Data: 2004-09-21 15:04:16

Temat: Nie powidla a dzem sliwkowy
Od: "Dorota prywatne" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkoch serdecznie. Zrobilam juz powidla sliwkowe, bardzo geste i
slodkie i teraz chcialabym troche urozmaicic moje sliwkowe prztwory. Powidla
sa rewelacyjne, nie mniej jednak troche takie od swieta, do "codziennego
uzytku" bardziej mi pasuje dzem. Czy ktos z szanownych uzytkownikow ma
przepis i moglby sie nim podzielic na dobry dzem ze sliwek wegierek? Bardzo
serdecznie dziekuje.

Pozdrawiam
Dorota

1. Data: 2004-09-22 06:09:59

Temat: Re: Nie powidla a dzem sliwkowy
Od: "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos z szanownych
> uzytkownikow ma przepis i moglby sie nim podzielic na dobry dzem ze
> sliwek wegierek?
Proszę bardzo:-)
Węgierki, renklody, mirabelki.
Owoce dzielimy na pół i oddzielamy pestki. Przesypujemy cukrem. Wagowo
tyle cukru ile odpestczonych owoców. Zostawiamy na 12 godzin. Gotujemy
10 - 20 min. Gotowe.
Gotowanie kończymy w momencie kiedy kropla syropu puszczona na zimny
talerzyk zastyga nie rozpływając się, a owoce są szkliste z połyskiem.

--
pozdrawiam :-))
Sławomir J Marusiński

1. Data: 2004-09-22 06:51:12

Od: "ktosia" <k...@U...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wagowo
> tyle cukru ile odpestczonych owoców.

ojooj to bardzo slodkie bedzie.........
z mniejsza iloscia sie nie uda?
Ktoska

1. Data: 2004-09-22 07:18:25

Od: "batory" <b...@p...wywaltoonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Powidla sa rewelacyjne, nie mniej jednak troche takie od swieta, do
"codziennego
> uzytku" bardziej mi pasuje dzem.

O, ciekawostka przyrodnicza. A to niby czemu? Powidła się robi z samych
śliwek, ew. można trochę dosłodzić, jakby śliwki były kwaśne, ale nie więcej
jak 10-15 deko cukru na kilo śliwek. Dżem w zasadzie powinien być kilo na
kilo, ale ostatecznie może być od 70 deko cukru na kilo śliwek (bez pestek).
No i powidła się smaży przez parę dni, dżem - do rozpaciania śliwek.
Pozdrówka - Agnieszka

1. Data: 2004-09-22 09:19:02

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kilo na kilo, ale ostatecznie może być od 70 deko cukru na kilo śliwek
> (bez pestek). No i powidła się smaży przez parę dni, dżem - do
Tylko nie do rozpaciania. To nie ma być marmolada. Raczej bliżej
konfitur.

--
pozdrawiam :-))
Sławomir J Marusiński

1. Data: 2004-09-22 09:23:41

Od: "batory" <b...@p...wywaltoonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tylko nie do rozpaciania. To nie ma być marmolada. Raczej bliżej
> konfitur.

No tak, masz rację, owoce powinny zachować nieco kształtu
Pozdrówka - Agnieszka
P.S. Ale nadal nie rozumiem czemu to powidła miałyby być czyms odświętnym.

1. Data: 2004-09-22 09:30:16

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> P.S. Ale nadal nie rozumiem czemu to powidła miałyby być czyms
odświętnym.
Ja tysz nie. Pewnie temu, że się je daje do świątecznego bigosu ;-)

--
pozdrawiam :-))
Sławomir J Marusiński

1. Data: 2004-09-22 10:11:25

Od: "Darmond" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A może się da zrobić dżem ze śliwek na żelfixie? Nie byłby wtedy za
słodki. Osobiście nie próbowałam, choć mam ochotę.
Może ktoś robił i się wypowie póki śliwki są na targu.

Pozdrawiam
Patrycja

piana z białek
Ouzo - jak podawac?