Papryka na zimę

1. Data: 2004-09-21 10:30:17

Temat: Papryka na zimę
Od: "batory" <b...@p...wywaltoonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Teraz papryka jest po 2 zł, zimą będzie po 20. Chciałabym więc zawekować.
Nigdy jeszcze nie wekowałam papryki. Pomysł mam taki: paprykę poddusić z
pomidorami, ale nie całkiem na miękko (no bo jeszcze zmieknie przy
pasteryzowaniu), do słojów i pasteryzować. Pomidory po to, żeby się wszystko
razem kąpało w jakimś płynie. Tylko nie wiem jak pasteryzować. Czy wystarczy
pół godziny jednorazowo (jak owoce), czy konieczna trzykrotna pasteryzacja w
odstępie dobowym (jak mięso).
Dziekuję - Agnieszka

1. Data: 2004-09-21 11:19:48

Temat: Re: Papryka na zim
Od: "ancilla" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "batory" <b...@p...wywaltoonet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
wystarczy
> pół godziny jednorazowo (jak owoce), czy konieczna trzykrotna pasteryzacja
---
moja Mamuś pasteryzuje paprykę pół godziny.
a.

1. Data: 2004-09-21 12:01:51

Temat: Re: Papryka na zimę
Od: "Anna Styś" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tylko nie wiem jak pasteryzować. Czy wystarczy
> pół godziny jednorazowo (jak owoce), czy konieczna trzykrotna pasteryzacja
> odstępie dobowym (jak mięso).

Ja nie pasteryzuje, tylko zalewam gorącą zalewą i świetnie się trzyma.

Anna S.

1. Data: 2004-09-21 23:40:27

Od: b...@w...pl (BEATA) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> odstępie dobowym (jak mięso).
> Dziekuję - Agnieszka
>
> Ja pasteryzuję dokładnie 10 minut i wychodza świetne, lekko twarde , nie
rozgotowane.Tak pasteryzuje słoiki z kolorowa papryką.A 15 minut
pasteryzecji poddaje cebulke , czosnek i ogórki.
Beata

Maklowicz w necie :]
wino z winogron
2 pytanka