Strona główna Grupy pl.sci.psychologia Nie przeciwstawiaj się złu.

Grupy

Szukaj w grupach

 

Nie przeciwstawiaj się złu.

Liczba wypowiedzi w tym wątku: 1


« poprzedni wątek następny wątek »

1. Data: 2003-09-07 20:16:25

Temat: Re: Nie przeciwstawiaj się złu.
Od: Paweł Niezbecki <p...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

enni
<e...@g...pl>
news:bjg391$q3g$1@news.onet.pl:

> Sorki, Paweł, ale piszesz tak:
>
> "A to nie było tak, że proces przekształcania się lepiej lub gorzej
> prowadzonych lekcji w widowisko polegające na poniżaniu nauczyciela,
> odbywał się stopniowo, przy czym im dłużej to trwało, tym mniejsze były
> szanse na zaabsorbowanie (się) napastników czymkolwiek innym niż
> pastwienie się nad ofiarą?"
>
> Paweł, to są również sprawy oczywiste dla wszystkich, którzy chodzili do
> szkoły. I zapewne napisałeś to z myślą o osobach, dla których to nie jest
> oczywiste, ponieważ nie jesteśmy tutaj sami.
> Dlatego nie rozumiem, które moje słowo Cię obraziło :-)

:)

OK :) Zostawmy to, enni.

P.

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


Zobacz także


1. Data: 2003-09-07 20:26:53

Temat: Re: Nie przeciwstawiaj się złu.
Od: "Albert" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zgadzam się z tym, że im wyższy stopień rozwoju cywilizacji, tym
> większy stopień brutalności; w okresie Ameryki przedkolumbijskiej
> największym rozwojem myśli i techniki wykazywali się na tamtych
> ziemiach Majowie, i to oni byli najbrutalniejsi w stosunku do swoich
> wrogów (grając np. ich głowami w piłkę), jak i do samych siebie,
> poddając się wymyślnym rytuałom składania ofiar poprzez samo
> okaleczanie. To samo zjawisko dostrzegamy w świecie dzisiejszym,
> jednak to nasuwa mi wniosek, że podobnie jak kultura Majów, i nasza
> kultura ulegnie samozniszczeniu... jednak nie przeciwstawianie się
> przemocy spowolni ten proces, a mi na przykład chodzi o jego
> przyśpieszenie...
>
> N.

temat schyłku cywilizacji Majów nie został wyjaśniony i myślę, więc nie
można mówić o ich samozniszczeniu.
Często widoczny jest inny mechanizm, tzn. nie samozniczenie lecz
przekształcenie (zjawiska falowe). Zdarza się w momencie największego ucisku
(brutalności) dochodziło do powstania nowego zjawiska (ustroju, religii,
filozofii...) na bazie zaprzeczenia tej brutalności. Nowe zjawisko wypierało
poprzednie (drogą rewolucji, lub w długim okresie), a później zmieniało się
znowu w brutalne...

Zdrowko
Albert












› Pokaż wiadomość z nagłówkami


1. Data: 2003-09-07 21:31:34

Temat: Re: Nie przeciwstawiaj się złu.
Od: "nawrocki" <p...@n...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Skoro już mówimy o upadku cywilizacji Majów, to musze tu wtrącić, że
najbardziej wiarygodna wydaje mi się teoria dotycząca wiary; chodzi w
niej o to, że system sprawowania władzy w cywilizacji Majów opierał
się na umiejętności kontaktowania się władcy z bogami; to władca
składając ofiarę prosił bogów o łaskę obfitych plonów, gdy więc
okazywało się, że plony są niewystarczające dla wyżywienia wszystkich
mieszkańców danego miasta, obwiniano za to władcę, gdyż uważano, że
jego ofiara nie była dla bogów wystarczająca. Dlatego załamał się
system, dzięki któremu funkcjonowała cywilizacja Majów; uznali oni, że
bogowie już ich nie wspierają, a winę za to zrzucono na władców.
Oczywiście okres nieurodzaju nie miał nic wspólnego z
'niewystarczającymi' ofiarami; krew jednak dalej się przelewała, i
kolejni władcy przekłuwali sobie języki i genitalia. To w końcu
doprowadziło do całkowitego upadku kultury Majów; bez ich wiary w
ofiary byli nikim; upadli, bo nikt nie potrafił sprawować nad nimi
władzy, gdyż sprawować nad nimi władzę mógł tylko ktoś, kto potrafił
uprosić bogów o łaskę...
Nic mi niewiadomo o falowym przekształcaniu się kultury Majów; z tego
co ja wiem, to Majowie porzucili swoje miasta i pola uprawne, i
schowali się w dżungli, gdzie ślad po nich zaginął...

N.

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


1. Data: 2003-09-07 22:27:23

Temat: Re: Nie przeciwstawiaj się złu.
Od: "Duch" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "uzus" <u...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:bjfm3t$p5t$1@inews.gazeta.pl...

> Temat bulwersuje. Nauczyciel powinnien być tym, który nie przeciwstawia
się
> złu, ale w nie wchodzi. Rozsadza je od środka. Pytanie jak: kompetencją,

.... ale co gdy uczen jest tak "wk...." (przez czynniki zewnetrzne,
pozaszkolne w tym generalne "robta co chceta")
ze zaczyna wyzywc nauczycielke. Myslisz ze to sie da zalogodzic?
Moze wiele sytuacji tak ale czesc nie - wtedy uczen musi sie bac nauczyciela
i dyrektora,
a w rzeczywistosci uczen jest bezkarny (wlasnie byl program, nauczycielka
musi siedziec cicho).
Duch


› Pokaż wiadomość z nagłówkami


1. Data: 2003-09-08 05:24:22

Temat: Re: Nie przeciwstawiaj się złu.
Od: "uzus" <u...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Paweł Niezbecki <p...@a...waw.pl> napisał(a):

> enni
> <e...@g...pl>
> news:bjfngb$rkv$1@news.onet.pl:
>
> > ale nasuwa mi się pytanie, na
> > > jakim poziomie prowadzone były lekce, że uczniowie nie byli nimi
> > > zupełnie zaabsorbowani.
> >
> > Mnie też.
>
> A to nie było tak, że proces przekształcania się lepiej lub gorzej
> prowadzonych lekcji w widowisko polegające na poniżaniu nauczyciela, odbywał
> się stopniowo, przy czym im dłużej to trwało, tym mniejsze były szanse na
> zaabsorbowanie (się) napastników czymkolwiek innym niż pastwienie się nad
> ofiarą?
>
> Lekcje być może były przeciętne albo poniżej przeciętnej, ale w zawodówce
> chyba w ogóle nie należy specjalnie oczekiwać fajerwerków (od tego czy od
> innych nauczycieli).

Wybacz,ale fajerwerki są możliwe na każdym poziomie kształcenia. Zawodówka
nie jest napiętnowaną jednostką oświatową. Fakt, że nie przynudza się tam o
Kancie i Tomaszu z Akwinu, ale tym łatwiej o fajerwerki. Mogą one bić w niebo
nawet w przedszolu. Najgorszą rzeczą jest windowanie poziomu lekcji na poziom
uniwersytecki, gdy przed sobą ma się zupełnie przeciętne, często mniej,
dzieci. Poziom na miarę ucznia, nie odwrotnie. Trzeba mu dać poczucie
sukcesu, przyjemność odkrywania, a nie będzie latał po klasie z koszem w
ręku, by wepchnąć go nauczycielowi na głowę.
uzus


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


1. Data: 2003-09-08 08:32:56

Temat: Re: Nie przeciwstawiaj się złu.
Od: Paweł Niezbecki <p...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

uzus
<u...@N...gazeta.pl>
news:bjh3q6$msu$1@inews.gazeta.pl:

> Wybacz,ale fajerwerki są możliwe na każdym poziomie kształcenia. Zawodówka
> nie jest napiętnowaną jednostką oświatową. Fakt, że nie przynudza się tam
> o Kancie i Tomaszu z Akwinu, ale tym łatwiej o fajerwerki. Mogą one bić w
> niebo nawet w przedszolu. Najgorszą rzeczą jest windowanie poziomu lekcji
> na poziom uniwersytecki, gdy przed sobą ma się zupełnie przeciętne,
> często mniej, dzieci. Poziom na miarę ucznia, nie odwrotnie.

Masz rację. Miałem na myśli tylko to, że w zawodówce negatywna selekcja
nauczycieli na wejściu może być szczególnie silna, ale absorbowanie to
faktycznie oczywiście zjawisko względne.

P.

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


1. Data: 2003-09-08 11:34:05

Temat: Re: Nie przeciwstawiaj się złu.
Od: "Greg" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"uzus" w wiadomości news:bjh3q6$msu$1@inews.gazeta.pl napisal(a):
>
> Wybacz,

Czy odpowiesz wreszcie Ana dlaczego zmieniasz nicki?




pozdrawiam
--
Greg
Nie Tylko Poezja - http://republika.pl/szedhar/
Serwis PSPHome - http://www.psphome.htc.net.pl/

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


1. Data: 2003-09-08 11:43:09

Temat: Re: Nie przeciwstawiaj się złu.
Od: "enni" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

uzus:
Wybacz,ale fajerwerki są możliwe na każdym poziomie kształcenia. Zawodówka
nie jest napiętnowaną jednostką oświatową. Fakt, że nie przynudza się tam o
Kancie i Tomaszu z Akwinu, ale tym łatwiej o fajerwerki. Mogą one bić w
niebo
nawet w przedszolu. Najgorszą rzeczą jest windowanie poziomu lekcji na
poziom
uniwersytecki, gdy przed sobą ma się zupełnie przeciętne, często mniej,
dzieci. Poziom na miarę ucznia, nie odwrotnie. Trzeba mu dać poczucie
sukcesu, przyjemność odkrywania, a nie będzie latał po klasie z koszem w
ręku, by wepchnąć go nauczycielowi na głowę.
uzus

Lepiej bym tego nie ujęła. W trzech klasach tego samego rocznika i etapu
kształcenia przeprowadza się trzy różne lekcje.

:-)

enni



› Pokaż wiadomość z nagłówkami


1. Data: 2003-09-08 11:43:48

Temat: Re: Nie przeciwstawiaj się złu.
Od: "ksRobak" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora


Użytkownik "Greg" <o...@o...pl>
news:bjhpkh$l6l$1@atlantis.news.tpi.pl...
> "uzus" w wiadomości news:bjh3q6$msu$1@inews.gazeta.pl napisal(a):

> > Wybacz,

> Czy odpowiesz wreszcie Ana dlaczego zmieniasz nicki?
> pozdrawiam
> Greg

mnie z kolei interesuje dlaczego o to pytasz??

\|/
re:

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


1. Data: 2003-09-08 12:18:28

Temat: Re: Nie przeciwstawiaj się złu.
Od: "Greg" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"ksRobak" w wiadomości news:bjhq1m$6l3$1@inews.gazeta.pl napisal(a):
>
> > Czy odpowiesz wreszcie Ana dlaczego zmieniasz nicki?
> mnie z kolei interesuje dlaczego o to pytasz??

Z ciekawosci.




pozdrawiam
--
Greg
Nie Tylko Poezja - http://republika.pl/szedhar/
Serwis PSPHome - http://www.psphome.htc.net.pl/

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


 

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 10


« poprzedni wątek następny wątek »


Wyszukiwanie zaawansowane »

Starsze wątki

Anthony de Mello: e-books
ZNIECZULICA SPOŁECZNA - rozgrzeszenie :)
Jak rozumiemy postępowanie własne i innych - ATRYBUCJE
Trzy życzenia (słuch) - re: :)
Zaproszenie do grupy SNY_PORADY

zobacz wszyskie »

Najnowsze wątki

Dlaczego faggoci są źli.
samotworzenie umysłu
Re: Zachód sparaliżowany
Irracjonalność
Jak z tym ubogacaniem?

zobacz wszyskie »