Nienawiść

Temat: Re: Nienawiść
Od: "Qrczak" <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia dzisiejszego niebożę zażółcony wylazło do ludzi i marudzi:

> Użytkownik "Qrczak" <q...@o...pl> napisał w wiadomości

> No ale dlaczego, qro, dlaczego ryby ? Żądam obnażenia Redarta w qurze.

Uzasadnienie tylko na priv.

Qra

Od: zażółcony <r...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Gdybym miał obstawiać- to zauważam u Ciebie sporo cech charakterystycznych
> dla Wodnika.
Ale jakie to cechy, dawaj :)

> O innych horoskopach zapomnij. Pod tą szerokością geograficzną- to nie
> będzie działać.:-)
Oki, Ty tu rządzisz :)

Od: zażółcony <r...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zażółcony" <r...@x...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Chiron" <c...@o...eu> napisał w wiadomości

> Ale jakie to cechy, dawaj :)

... już znalazłem w innym wątku ...

Od: zażółcony <r...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dnia dzisiejszego niebożę zażółcony wylazło do ludzi i marudzi:

> Uzasadnienie tylko na priv.

Oki, r e d a r t [małpa] op . pl
Bardzo proszę :)

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-11-16 09:47, Stalker pisze:

> A mem to to samo co gen? :-)

Nie to samo, ale nawet tu pewnie by się jakieś ścieżki
przyczynowo-skutkowe znalazło. Konstrukcja organizmu, pod względem
czysto fizycznym, wpływa przecież na to, jacy jesteśmy "z charakteru". A
nie da się ukryć, że fizyczne podobieństwo narodowościowe też jest. Temu
przecież nie zaprzeczysz.

> Czy kształtują nas PRZEDE WSZYSTKIM cechy, które "wyssaliśmy z mlekiem
> matki",
> (co np. niemiecki "wilczy naród" (by XL) robi wyjątkowo dobrze i mamy
> gotowy wniosek:
> każdy Niemiec od razu rodzi się nazistą)
>
> Czy może geny dają tylko pewien ogólny POTENCJAŁ, który w zależności
> od wychowania
> (czytaj: programowania MEMAMI) może się przemienić w "dobro" lub
> "zło"?

To jest odwieczny i nierozstrzygalny problem, podobnie jak z tym
charakterem narodowym. Kształtuje nas i jedno i drugie. Ale nie można
zaprzeczyć, że efekt tego podwójnego oddziaływania ISTNIEJE.

> 1. Z naszego podwórka: Co sie dzieje takiego, że Polacy, którzy na
> miejscu nie potrafią się:
> zorganizować, pracować, co tam jeszcze, po wyjeździe na Zachód doznają
> nagłej metamorfozy? :-)
> (tzn. czy POTENCJAŁ genowy da się wykorzystać tylko i wyłącznie w
> jeden sposób? A może to właśnie memy decydują o tym jak zostanie
> wykorzystany potencjał i wystarczy ludzi "przeprogramować"?)

To jest zupełnie inna sprawa. Jesteśmy w innym punkcie rozwoju
gospodarczego, niż kraje tzw. Zachodu i tam musimy włożyć jednak
relatywnie mniejszy wysiłek w stosunku do korzyści, jakie możemy
osiągnąć, niż musielibyśmy dla tych samych korzyści włożyć tutaj. Tutaj
wiele z tych korzyści przy podobnym wysiłku byłoby w ogóle nierealnych.
Zresztą to jest opis sytuacji sprzed kilku lat, bo w tym momencie to się
zmienia. Aha, w dodatku na obczyźnie włączają się dodatkowe siły
pojawiające się w sytuacjach ekstremalnych, więc człowiek musi sobie
poradzić.

> 2. USA przyciąga do siebie ludzi, o pewnym profilu
> "osobowościowym" (czytaj: zapewne genetycznym),
> skuszonych "amerykańskim snem", "od pucybuta do milionera" itd. Oni
> sie tam zjeżdżaja z całego świata...
> Czy można powiedzieć, że to Amerykanie wysysają z mlekiem matki
> odwagę, chęć ryzyka i co tam jeszcze?

Ale Ameryka to społeczeństwo bardzo zróżnicowane i mam wrażenie, że się
nie mówi nigdy o stereotypowym Amerykaninie, a raczej o jakimś
wyobrażeniu na temat samego kraju, o warunkach, chociażby prawnych czy
innych rozwiązaniach systemowych, które sprzyjają wszelkiej aktywności.
Oczywiście mogę się mylić, ale sama mam takie wyobrażenia.

PS: nie odpowiedziałeś mi na temat Włocho-Niemców. Ciekawa jestem, czy
znasz takich ludzi, jeśli to oczywiście nie jest zbyt osobista
informacja. ;)

Ewa

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 16 Lis, 11:54, medea <x...@p...fm> wrote:

> PS: nie odpowiedziałeś mi na temat Włocho-Niemców. Ciekawa jestem, czy
> znasz takich ludzi, jeśli to oczywiście nie jest zbyt osobista
> informacja. ;)

Trochę teraz nie mam czasu, więc tylko na to pytanie odpowiem (ale
pewnie wrócimy do tematu):

Nie znam akurat żadnych Włocho-Niemców :-)

Stalker

Od: Fragile <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 10 Nov 2010 07:27:19 -0800 (PST), Stalker napisał(a):
> [...]
> A ja uważam, że zło siedzi w człowieku, nie w narodach. Żeby zrozumieć
> do czego można się posunąć nie potrzeba się urodzić Niemcem,
> Rosjaninem, czy Polakiem. Raczej tak jak napisał von Braun:
>
> "Trzeba - niestety - załozyć wysokie skórzane buty, naoliwic
> Parabellum,
> zapalic pochodnie, stanać na baczność wraz z jasnowłosymi
> towarzyszami
> broni zaśpiewać "Tomorrow belongs to me.." i dostać wolną rękę...
> [...]
A propos:
http://www.youtube.com/watch?v=BcvSNg0HZwk
http://www.youtube.com/watch?v=IzTuz0mNlwU&feature=r
elated
http://www.youtube.com/watch?v=CmFCoo-cU3Y&feature=r
elated

Nawet wiedząc, że to eksperyment, nie jestem w stanie obejrzeć
całości.

Pozdrawiam,
M.

Sam się zastanawiam co o tym myśleć?;)
Po trupach do celu
ZWROTKA
Szczucie...
Politycy z zębami zaciśniętymi z miłości.