Nieoficjalne Forum Studentów Psychologii UWr

11. Data: 2006-07-14 00:27:00

Temat: Re: Nieoficjalne Forum Studentów Psychologii UWr
Od: Immon <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 13 Jul 2006 23:06:34 +0200, vonBraun napisał(a):

> 1) Pacjent ma problemy w czytaniu, rodzina podaje tez, ze spoznia sie
> na umowione spotkania, niektore zachowania sa dziwne -
> np.: kilka razy wlozyl chleb do lodowki zamiast do przeznaczonego na
> to pojemnika.
> Te i podobne problemy wystapily rok temu po operacji kardiochirurgicznej
> i trwaja do chwili badania.
>
> Tyle wiesz z wywiadu - zaprojektuj badanie wyjasniajace mechanizm
> zaburzenia - podaj mozliwe wyniki /potwierdzę te które trafisz/
> - zaprojektuj skuteczną terapię - była w tym przypadku.

ROTFL Z tym do psychologa ???
Ciekawe który psycholog - psychoterapeuta kliniczny by sie tego podjął?
Tym się powinien zająć *psychiatra* w konsultacji z neurochirurgiem.

> 2) Pacjentka, osoba mloda po przebytym stanie zapalnym tętnic mozgowych
> a właściwie tętnicy tylnej w lewej półkuli mózgu.
> W efekcie obszar zawału
> dotyczy struktury zwanej "kleszcze większe" i części istoty białej
> płata potylicznego.
> Podaj hipotezy odnośnie tego jakie może mieć zaburzenia -
> czym to sprawdzić - w przypadku potwierdzenia - sugestie terapeutyczne.

I znów potrzebny *psychiatra* + neurochirurg.

Oj coś ci się dziedziny pomieszały :)

Immon

12. Data: 2006-07-14 06:54:58

Od: "vonBraun" <i...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Immon w
....@4...net

> Oj coś ci się dziedziny pomieszały :)

Żeby tylko mnie! Chyba wszystkim którzy kierowali obu
pacjentów właśnie do psychologa, coś się pomieszało.

Osoba 1 - skierowana przez lekarza rehabilitacji z kliniki
ktora ma pełen dostęp do konsultacji neurochirurga[A po co
on tutaj???] i psychiatry.

Osoba 2 - skierowana z kliniki neurologii - przez neurologów
(przy pełnej dostępności jak wyżej).

Więcej o dziedzinach, które mi się pomieszały dowiesz się
czytając - proponuję zajrzeć do książek, skoro zaglądając
"do głowy" piszesz to co piszesz.

Jan Strelau (red.) Psychologia. Podręcznik akademicki.
Rozdział 65, s.659-662. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo
Psychologiczne...

pozdrawiam
vonBraun
PS.Wybacz, że dalej nie będę uczestniczył w tej dyskusji

13. Data: 2006-07-14 12:50:39

Od: Immon <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 14 Jul 2006 08:54:58 +0200, vonBraun napisał(a):

> [...]
> "do głowy" piszesz to co piszesz.
>
> Jan Strelau (red.) Psychologia. Podręcznik akademicki.
> Rozdział 65, s.659-662. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo

I tam jest napisane, że pacjent z *urazem mózgu* powinien trafić do
psychologa, a ten zadecyduje jakie przeprowadzić badania (testy
psychologiczne, tomografia, rezonans ), a potem będzie go leczyć za pomocą
psychoterapii? :-)
No, ale skoro psycholog nie ma uprawnień nawet do wypisywania leków, więc
zostaje psychoterapia - w końcu znacznie tańsza od np. trepanacji czaszki
;-)

Nie mam dostępu do podręcznika, o którym piszesz, ale podejrzewam, że
twoja interpretacja przypomina pytanie do Radia Erewań:

Czy to prawda, że w Moskwie za darmo rozdają samochody?
W zasadzie tak, ale nie w Moskwie a w całym ZSRR i nie samochody a
rowery i nie rozdają tylko kradną :-)

Immon

Nocny problem ze sciskiem
Trudny wybór