Nietypowa koncepcja na urzadzanie mieszkania

1. Data: 2002-09-26 20:22:55

Temat: Nietypowa koncepcja na urzadzanie mieszkania
Od: Icefall <i...@N...acn.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Jestem nowy na tej Grupie. Jesli mozna, to od razu chcialbym zadac kilka
pytan.

Niedlugo dostajemy klucze do naszego nowego mieszkania. Postanowilismy
nie urzadzac go standardowo, tak jak jest to obecnie w modzie, ale
wprowadzic w zycie troche naszych marzen i pomyslow, ktore zakielkowaly
nam w glowach w ciagu ostatnich lat.

Przede wszystkim zastanawialismy sie nad podlogami. Nie chcemy miec
parkietu/mozaiki, a po przeczytaniu postow z grupy zrezygnowalismy z
paneli. Chcielibysmy za to miec w calym mieszkaniu "dechy" - dlugie,
szerokie i jednolite. Wiem, ze wiaze sie to z koniecznoscia polozenia
legarow i automatycznego zmniejszenia wysokosci mieszkania o ok. 10 (?)
cm. Mieszkanie ma miec 275 cm wysokosci, wiec nie jest to dla nas
problem. Na co nalezy zwraca szczegolna uwage przy takim zamowieniu -
oprocz oczywiscie wlasciwego "wysezonowania" desek? Ile taki wariant
moze kosztowac, czy producenci/wykonawcy udzielaja na to gwarancji, czy
raczej traktowane jest to jako opcja "podwyzszonego ryzyka"? Moze ktos z
Was moze polecic jakies firmy godne zaufania?

Druga sprawa wiaze sie z wyposazeniem kuchni. Zdecydowanie nie chcemy
"solidnych i eleganckich", powszechnie kupowanych zestawow - marzy nam
sie kuchnia z prawie surowego drewna, z grubymi blatami dolnych szafek,
elementami kamienia itp. Trudno jest niestety znalezc kogos, kto
podjalby sie realizacji takiego zamowienia. Moze jakies propozycje? Jak
to moze wygladac cenowo?

Ostatnia rzecz, to lazienka. Chcielibysmy, zeby w lazience nie bylo
glazury typu "wall-to-wall" i od podlogi do sufitu. Najbardziej
zalezaloby nam na minimalizacji plytek do obszaru okolic wanny i
umywalki - takze na podlodze. Czy macie moze jakies sugestie i opinie co
do pomyslu pokrycia reszty podlogi wodoodpornym drewnem (cena?). Co
mozna polozyc na sciany? Moze jakas ladna, wodoodporna farba?

Przy wszystkich tych pracach chcielibysmy wspolpracowac z ekipami, ktore
sa uczciwe i dokladne - najchetniej z "artystami" spoza Warszawy...

Przepraszam za tak duzo pytan na pierwszy raz i z gory dziekuje za
jakiekolwiek rady i odpowiedzi!

"Icefall"

1. Data: 2002-09-26 20:55:09

Od: "Majka" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

czesc

ja tez jestem tu "nowa", ale wiem cos o jak to nazwales nietypowym
urzadzaniu mieszkania.

w domku, w ktorym mieszkalam na podlogach byly sosnowe deski (najtansza
wersja podlogi), byly pozadnie wyezonowane, a potem lezaly jeszcze
niepozbijane na belkach. jakis roz po zbiciu podlogi zaczely sie rozbic
niewielkie szpary, ktorych wadaje mi sie nie mozna uniknac.
kupujac deski od kogos, nie masz 100% pewnosci jak dlugo byly one
sezonowane.
slyszalam o podlodze pozbijanej z desek o dl ok 50cm, podobno super to
wyglada i nie decha nie pracuje za mocno.

o kuchni nic nie wiem, ale moge dodoac cos o podlodze w lazience. jest taka
siec sklepow DLH drewno egzotyczne, napewno znajdziesz adres w panoramie
firm....ale chyba widzialam ich szylb na pulawskiej (jadac w str piaszeczna)
w okolicach ul.baletowej
maja tam miedzy innymi drewno tikowe (chyba tak sie to pisze:), ktore
uzywane jest na poklady jachtow i chyba sie go nie lakieruje. zreszta
pojedzcie, a napewno cos wam doradza. maja naprawde duzy wybor...no a jesli
chodzi o ceny ... to w gdyni bylo to ponad 100pln/m2 ...nie wiem jakie ceny
beda tutaj

pozdrawiam i zycze powodzenia i ciepliwosci

majka

Uzytkownik "Icefall" <i...@N...acn.waw.pl> napisal w wiadomosci

1. Data: 2002-09-26 21:27:57

Od: Icefall <i...@N...acn.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki za odpowiedz!

Majka wrote:

> [...]
> slyszalam o podlodze pozbijanej z desek o dl ok 50cm, podobno super to
> wyglada i nie decha nie pracuje za mocno.

No wlasnie, tego rozchodzenia najbardziej sie obawiam. Dlatego
zastanawiam sie, czy istnieje w ogole cos takiego jak gwarancja jakosci
w przypadku dlugich dech. Moze to i glupie pytanie, ale warto sie
zabezpieczyc...

> [...]
> chodzi o ceny ... to w gdyni bylo to ponad 100pln/m2 ...nie wiem jakie ceny

Spodziewalem sie, ze takie drewno moze byc sporo drozsze od zwyklego,
chociaz raczej nie o tyle. Mimo wszystko nie bedzie to az tak duza
powierzchnia. Dzieki za sugestie! Akurat mieszkam blisko Piaseczna, wiec
sie rozejrze za ta reklama :-)

> pozdrawiam i zycze powodzenia i ciepliwosci
>
> majka

:-) Icefall

1. Data: 2002-09-27 12:39:23

Od: "barbet" <b...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

"Icefall" <i...@N...acn.waw.pl> wrote in message
> [...]
> nie urzadzac go standardowo, tak jak jest to obecnie w modzie, ale
> wprowadzic w zycie troche naszych marzen i pomyslow, ktore zakielkowaly

Z dalszych opisow wynika, ze chcecie wlasnie urzadzic mieszkanie tak jak
jest teraz w modzie i czesto spotykane w nowo urzadzanych mieszkaniach, nie
chce was martwic ;-)

> [...]
> raczej traktowane jest to jako opcja "podwyzszonego ryzyka"? Moze ktos z
> Was moze polecic jakies firmy godne zaufania?

Prawie kazdy w pierwszej koncepcji mieszkania chce dechy, my tez, ale potem
mu zwykle przechodzi. Bo:
1. Sosnowe dechy sa za miekkie na podloge, chyba ze w sypialni
2. Dechy z twardego drewna ( dab, jesion, jakies egzotyczne) kosztuja
majatek, im wieksze tym drozsze. Musicie sie liczyc z cena materialu
kilkaset zlotych za metr kwadratowy.
3. W podlodze z desek szpary sa nie do unikniecia, wynika to z natury
drewna, ktore sie rozszerza/kurczy wraz ze zmiana wilgotnosci. Nawet dobrze
wysezonowane tak robi. Im wieksze deski, tym wieksze szpary...
/ciach/

pozdr barbet

1. Data: 2002-09-27 14:03:07

Od: "Tartak sc" <b...@t...mmart.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zakladam ze mieszkanie ma ok 80 m2 -
obecnie walcze z wieloma sprawami nieco podobnymi do Twoich.
szacunkowo bez zadnych szczegolow wyceniam Wasze pomysly (material +
robocizna) na ok 70 000 - 110 000.

W innym przypadku nie bedziesz mial efektu niestandardowego mieszkania, a
jedynie rozgrzebane niektore elementy swoich marzen. Niestety rzeczywistosc
jest DROGA.

Jesli jestes przygotowany na taka sume, to i tak bedziesz mial problem z
wykonawcami, (na pocieszenia dodam ze mozna ich znalezc, ale to nie jest
proste.)

Pozdrawiam

1. Data: 2002-09-30 11:20:35

Od: "andyko" <andyko@_nospam_.polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

A moze warto skorzystac z porad- znajacego sie na rzeczy fachowca- potrafi
pomoc aby wasze wybory co do wykonczenia byly swiadome i niejedno
podpowiedziec... powie ktore z marzen sa sensowne , a ktore moga okazac sie
wyrzucaniem pieniedzy...Kosztuje (choc nie tak wiele), ale czesto moze
uchronic od kosztownych wpadek.
Zycze :-)))))

--
arch. Andrzej Koczewski

1. Data: 2002-09-30 20:24:09

Od: "Elzbieta Wykurz" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czolem,
biorac pod uwage twoje niestandardowe pomysly, wydaje mi sie wynajecie
projektanta bedzie dla was najlepszym pomyslem. Przy wydatku okolo 50tys,
dwa na projektanta to tak naprawde zadna roznica. Moge polecic ci strone
projektantki z ktora zaczynam powoli wspolprace i jak narazie jest nie zle.
Wejdz na strone (www.homer.pl) i sam sie zastanow. Jezeli nie projekt do
zawsze za niewielkie pieniadze mozesz sie skonsultowac z kims kto w tym
siedzi. Poza tym taki projektant zawsze ma rowniez jakis swoich zaufanych
wykonawcow, ktorzy napewno robia duzo niestandardowych remontow.

1. Data: 2002-10-15 10:48:50

Od: "Krzysztof Oblamski" <k...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam na grupie!Mam stolarza który ma duze doswiadczenie
w nietypowych zabudowach z litego drewna takze egzotycznego.Materjal jest
drogi wiec trzeba uwarzac z tego typu pracami.Robil wiele prac powiedzial
bym artystycznych naprzyklad w pabach.Jest elastyczny cenowo.Kontakt na mój
priva jesli Cie interesuje namiar na czlowieka.Pozdrawiam Krzysztof

1. Data: 2002-10-15 11:05:50

Od: A...@e...pl (Adam Rolbiecki) szukaj wiadomości tego autora

> bym artystycznych naprzyklad w pabach.Jest elastyczny cenowo.
[...]

Jak robił w pabach, to faktycznie musi byc niezły!

MSPANC :)))
pozdrawiam,
Adam

--