Nietypowe sledzie - bedzie dlugie!

1. Data: 2000-08-31 22:11:46

Temat: Nietypowe sledzie - bedzie dlugie!
Od: "Zolza" <z...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Powoli robi sie chlodniej, i mozna zaczac myslec o sledziku. Postanowilam
zdradzic Wam przepis, ktory jest nietypowy, dosc dobry i nie byl latwy do
zdobycia. Mam ciotke, ktora spedzila duzo czasu w Danii. Skandynawowie jak
wiadomo jedza rozne ryby praktycznie na slodko, sledzie takze. Ja te sledzie
pozeralam u Ciotki, i zawsze chcialam przepis. Odmawiala mi, niedobra
kobieta ;-))) , obiecujac ze dostane go w prezencie slubnym. Sledzie
uwielbiam i nie bylam w stanie tak dlugo czekac. Poniewaz jadlam je u niej
pare razy do roku, to w koncu pewnego razu sama doszlam, co w tym siedzi.
Otoz:
Paczka filetow sledziowych typu matjas. Starannie odsaczamy z oliwy, ja je
nawet czasem z tej oliwy oplukuje, jak mam wiecej czasu. Kroimy w kawaleczki
mniej wiecej 2 cm, wrzucamy do miseczki.
Dokladamy: bardzo drobno posiekana zielona pietruszke - sporo,
powiedzialabym ze pol peczka na jedna paczuszke filetow.
Do tego: spora garsc uprzednio namoczonych rodzynek; oraz rowniez spora
garsc migdalow obranych ze skorki i posiekanych (teraz mozna kupic gotowe
juz posiekane, rewelacja - co najmniej 10 minut czasu zaoszczedzone).
Nastepnie: po rowno majonezu (najlepszy napoleonski, lub Winiary - nie
Hellmans, ma do tego nieodpowiedni smaczek) i smietany 18% (najbardziej
lubie Danona). Mieszamy starannie i dosypujemy do tego curry oraz galke
muszkatolowa. Dosc sporo, ale nie jestem w stanie podac Wam proporcji - ja
to robie na oko. POwiedzmy 1/2 lyzeczki curry i nieco mniej galki. Tym sosem
zalewamy sledzie z dodatkami, mieszamy starannie, dekorujemy paroma
migdalami i chowamy do lodowki przynajmniej na 2 godziny, zeby sie
przegryzlo.
Oprocz wodeczki do tego doskonale pasuje razowy chleb - przynajmniej ja to
wole w ten sposob niz z bialym pieczywem.

Swoja droga, jezeli ktos z Was zna jakis fajny przepis na sledzie, to
poprosze. Uwielbiam ryby w ogole, a sledzie szczegolnie, i nawet mi wodeczka
nie jest do nich potrzebna. ;-)))
--
Magdalena W.

================
"I think, therefore I'm single"

1. Data: 2000-09-01 11:30:54

Temat: Re: Nietypowe sledzie - bedzie dlugie!
Od: "moncia" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Zolza napisał(a) w wiadomości:

>Powoli robi sie chlodniej, i mozna zaczac myslec o
sledziku. [...]

Mniam! :-)
Tadeusz Boy - Zelenski o sledziach powiedział mniej wiecej
tak:
"Sledzie maja tylko jedna wade ... sa tanie"
(to oczywiscie bylo daaaawno, w czasach, gdy sledzie grosze
kosztowaly)

Pozdr
Moncia

1. Data: 2000-11-23 16:34:41

Od: fghfgh <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zolza wrote:

> [...]
> poprosze. Uwielbiam ryby w ogole, a sledzie szczegolnie, i nawet mi wodeczka

Ja uwielbiam z koperkiem- tez odsączone, pokrojone, z majonezem i smietaną w
równych proporcjach ale do tego dodaje tylko tone posiekanego koperku i...to
wszystko. Proste to a niezwykle smaczne.
pozdrawiam
agi

Szukam przepisow na gofry
jarzebina - kiedy dobra