No żeby niemcy uczyli polaków tolerancji.

następny post »
From: Voyager <r...@g...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: No żeby niemcy uczyli polaków tolerancji.
Date: Thu, 7 Jun 2012 12:16:04 -0700 (PDT)

W niniejszym artykule chciałbym zająć się metodami poznawania świata,
rozumienia pojęć i kwestii.
Mieszkając w kraju takim jak Polska wydaje nam się (nam - rodowitym
Polakom), że wiemy o życiu wszystko i nic nas nie może zaskoczyć. Co
więcej, wszystko co inne jest dziwne i nienormalne - jest
wynaturzeniem.

Kilka lat temu będąc w Niemczech na wymianie wzbogaciłem się nieco w
postawie integracji europejskiej i otwartości kulturowej. Jednakże nie
uważam teraz, że znam w całości metodykę ich postępowania. Niemcy są
bardzo tolerancyjni, do tego są cięci na postawy dyskryminacji. Do
tego wszystkiego cechuje ich wysoki poziom autodyscypliny. Śniadania w
internacie nikt nie zaczyna jeść przed powitaniem dyrektora. Gdy ten
wstaje wszyscy milkną. Dla mnie Polaka był to szok. W Polsce nawet na
uroczystościach państwowych ktoś gada i zagłusza odbiór innym.
Pół roku przed wyjazdem do ich kraju, ta sama grupka młodych Niemców
odwiedziła nas. Na zorganizowane przyjęcie oprócz nas (Polonii) i
naszych zagranicznych gości, na specjalne zaproszenie pojawiła się
nasza wspólna znajoma. Zawsze kontrowersyjna, nieco zwariowana, zawsze
zaskakująca. Nie owijając w bawełnę po paru głębszych zaczęła
opowiadać ciekawe historie na temat osoby, która akurat poszła do
toalety. Zwyczajnie obgadywała ona, obmawiała, często podkoloryzowanie
lub zupełnie obłudnie. Tak jak już pisałem wcześniej Niemcy są cięci
na tego typu gadki. Zjechali wtedy"naszą znajomą" i na tym się
skończyło.