Nowa lodówka i tektura z tyłu

1. Data: 2004-08-20 14:41:42

Temat: Nowa lodówka i tektura z tyłu
Od: "Roman" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy należy z tyłu, z zewnątrz nowej lodówki (Bosch) zedrzeć taki
karton/tekturę, który jest przyklejony na tej tylnej ściance na całej
długości (zaraz za tym czarnym grillem) ?

--
Roman

1. Data: 2004-08-20 14:54:28

Temat: Re: Nowa lodówka i tektura z tyłu
Od: puchaty <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Niestety nie mam nic do powiedzenia w bieżącym temacie, zatem podzielę się
z Tobą Roman, spowodowaną tym faktem frustracją:

> Czy należy z tyłu, z zewnątrz nowej lodówki (Bosch) zedrzeć taki
> karton/tekturę, który jest przyklejony na tej tylnej ściance na całej
> długości (zaraz za tym czarnym grillem) ?

Jak najbardziej. Z tyłu jest wymiennik, który oddaje ciepło. Im sprawniej
będzie następowała wymiana ciepła tym większa żywotność sprężarki.

puchaty

1. Data: 2004-08-20 16:35:50

Od: "Sitek" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

| Czy należy z tyłu, z zewnątrz nowej lodówki (Bosch) zedrzeć taki
| karton/tekturę, który jest przyklejony na tej tylnej ściance na całej
| długości (zaraz za tym czarnym grillem) ?

No raczej bym nie radził. Skoro producent go tam umieścił i to na stałe tzn
przymocował tzna że jest potrzebny. Jakby go można było zdjąć to by
łatwieszy dostęp był do niego i w instrukcji by pisało

Sitek

1. Data: 2004-08-20 17:13:34

Od: "juras" <j...@m...ru> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sitek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> przymocował tzna że jest potrzebny. Jakby go można było zdjąć to by
> łatwieszy dostęp był do niego i w instrukcji by pisało

Ze trzeba opakowanie zdjac i wyrzucic
Pozdrawiam
juras

1. Data: 2004-08-20 20:19:33

Od: "Roman" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

puchaty <p...@b...pl> napisał(a):

> Jak najbardziej. Z tyłu jest wymiennik, który oddaje ciepło. Im sprawniej
> będzie następowała wymiana ciepła tym większa żywotność sprężarki.

Ale to nie zasłania tego grilla (czy też fachowo parownika - ogólnie tej
chłodnicy z tyłu co się nagrzewa). Ta tektura jest ściśle przyklejona do
tylnej zewnętrznej ścianki lodówki i ma do tego grilla z 5 cm, który jest
przykręcny na niej właśnie (tekturze). Więc nie jest to pewnie
zabezpieczenie. Do tego otwór i rynienka, którą wypływa woda ze stopionego
szronu w lodówce, też jest wypuszczony za tą tekturę. Tektura, jest cienka,
ale miękka jak gąbka i ma wielkie napisy Pentan (przeczytałem, że to jakiś
gaz izolujący). Wcześniej oczywiście przeczytałem instrukcję - nic nie ma o
tym...

--
Roman

1. Data: 2004-08-21 03:38:27

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

to jest izolacja, nie ruszać.
A ten czarny grill się nazywa skraplacz. Parownik to jest to co mrozi.

--
pozdrawiam :-))
Sławomir J Marusiński

1. Data: 2004-08-21 07:33:17

Od: "bazyli4" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Roman" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
jakiś
> gaz izolujący). Wcześniej oczywiście przeczytałem instrukcję - nic nie

To pianka mająca izolować tylną ściankę lodówki od zwykle nagrzanego
radiatora. Nie zdzierać.

Pzdr
Paweł

PS Kiedyś w tym miejscu umieszczało się folię aluminiową na piance albo
w ogóle nic.

1. Data: 2004-08-21 13:49:40

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid>
> [...] Parownik to jest to co mrozi.

Freon?
--
Pozdrawiam, Jerzy

---

1. Data: 2004-08-21 15:17:20

Od: aml <a...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <cg52j6$l47$1@inews.gazeta.pl>, Roman says...
> Czy należy z tyłu, z zewn?trz nowej lodówki (Bosch) zedrzeć taki
> karton/tekturę, który jest przyklejony na tej tylnej ?ciance na całej
> długo?ci (zaraz za tym czarnym grillem) ?

dziwny producent, ze izolacje termiczzna robi z tektury... na styropian
Bosha nie stac?

--
Adam Michal Lubkowski
a...@l...pl

1. Data: 2004-08-21 19:52:19

Od: "juras" <j...@m...ru> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "aml" <a...@l...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> długo?ci (zaraz za tym czarnym grillem) ?

dziwny producent, ze izolacje termiczzna robi z tektury... na styropian

No wlasnie , jakos nie moge wytlumaczyc ze stale elementy lodowki sa z
porzadnych materialow i z tym grilem rzecz polega na tym aby najwiecej
ciepla "oddal" i dlatego jest czarny i nie nalezy go oslaniac .Ale mozna do
serwisu zadzwonic i wszystko powiedza ,hej

juras
--
Adam Michal Lubkowski
a...@l...pl