Nowa techologia?

1. Data: 2000-04-11 18:36:51

Temat: Nowa techologia?
Od: "Michal Kawecki" <mk/remove_spam/@iq.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Dzisiaj moja córka była na badaniu w gabinecie medycyny homeopatycznej.
Przeszła tam badanie na bardzo dziwnym przyrządzie. Wyglądało to tak: do
przyrządu podłączone były dwa przewody, jeden zakończony walcem trzymała
pacjentka w ręku, drugi przewód połączony był z czujnikiem który lekarz
przykładał do drugiej dłoni pacjentki. Przyrząd połączony był z jakimś
metalowym pierścieniem do którego lekarz wkładał fiolki z różnymi płynami.
Każda z nich była opisana nazwami różnych schorzeń. Następnie sprawdzał
wynik badania na przyrządzie. Później do otworów w przyrządzie wkładane były
małe metalowe walce, również opisane, i tu również sprawdzano wyniki.

Czy ktoś z Was może mi wyjaśnić, co to za przyrząd i na czym opiera się
zastosowana metoda badania? Może coś mnie ominęło w medycynie, co powinienem
wiedzieć...

Michał Kawecki
mk/remove_spam/@iq.pl

2. Data: 2000-04-11 19:05:55

Temat: Re: Nowa techologia?
Od: Michal Sobkowski <m...@p...uni-ulm.de> szukaj wiadomości tego autora

Michal Kawecki wrote:
> Czy ktoś z Was może mi wyjaśnić, co to za przyrząd i na czym opiera się
> zastosowana metoda badania? Może coś mnie ominęło w medycynie, co powinienem
> wiedzieć...
Była to elektroniczna odmiana Szklanej Kuli. Najnowsza wersja ma
wprowadzone do pamięci przepowiednie Nostramadusa, co podnosi trafność
jej diagnoz o 47%.
Dopiero w opracowaniu natomiast jest przyrząd następnej generacji -
połączony z zestawem szerokopasmowych aktywnymch anten satelitarnych,
zbierających dane o aktualnym położeniu planet i gwiazd, które to
informacje przetwarzane są na wysoko zmodulowane pole magnetyczne,
korygujące potencjał "dzeta" materiału genetycznego komórek
macierzystych. Chyba nie muszę dodawać jaką rewolucją w medycynie będzie
wprowadzenie tego urządzenia na rynek!
Michał
--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/private/users/msob.html

3. Data: 2000-04-11 20:24:15

Od: "Michal Kawecki" <mk/remove_spam/@iq.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Sobkowski" <m...@p...uni-ulm.de> wrote in message
> [...]
Chyba zapomniałem dorysować tutaj ;-)...

> [...]
> korygujące potencjał "dzeta" materiału genetycznego komórek
> macierzystych. Chyba nie muszę dodawać jaką rewolucją w medycynie będzie

Hmm.. brzmi dobrze. Ale czy będzie stać na to cudo naszą polską służbę
zdrowia ? ;-)))
A tak na poważnie... ja nie żartowałem. Rzeczywiście takie badanie się
odbyło, a ponieważ jestem wrażliwy na punkcie różnych nowinek technicznych,
chciałem zaczerpnąć z wiedzy tu obecnych dyskutantów, co to był za
wynalazek. Chyba że odeślecie mnie na grupę pl.misc.paranauki (z uwagi na
jej poziom będę niepocieszony)...

Michał Kawecki
mk/remove_spam/@iq.pl

4. Data: 2000-04-11 22:28:02

Temat: Odp: Nowa techologia?
Od: "Cosa" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal Kawecki <mk/remove_spam/@iq.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@s...net.pl...
> Witam.

<ciach opis badania - vide pierwszy list>

> Czy ktoś z Was może mi wyjaśnić, co to za przyrząd i na czym opiera się
> zastosowana metoda badania?

Metoda badania polega na połączeniu mistycyzmu z paranaukowymi bzdetami i
odrobiną psychologii.
Przyrząd i metoda jest autorstwem jakiejś niegłupiej osoby która pragnie w
ten sposób zgarnąć niezły szmal , udając że diagnozuje, i że leczy.
Jeśli osoba ta obrotna jest pierwsze co zacznie to obwiniać tradycyjną
naukę medyczną za to że jest nieskuteczna , że mamy do czynienia z mafią
lekarsko-farmaceutyczną .
Zinterpretuje ona później jakiś fragment fizjologii i patofizjologii , a
także kilku innych dziedzin pokrewnych w sobie tylko zrozumiały sposób
tłumacząc że ma rację , a inni się mylą.
Wszyscy będą przekonywani że żyją w błędzie stosując medycynę tradycyjną -
jego metoda i aparatura wykryje i wyleczy wszystko - bez śladów , bez bólu ,
bez problemu. Dokona przy okazji zabiegu o nazwie : "Excavatio cavi portfeli
pacientis" równie bezproblemowo i bezboleśnie.
Tyle o leczeniu ( ach ten mój dar jasnowidzenia )

> Może coś mnie ominęło w medycynie, co powinienem
> wiedzieć...
Tylko jedna rzecz - wejście wszystkich zalet kapitalizmu do dziedziny w
której nie zawsze znajdują one dobre miejsce.
Szczególnie zasada że " Biznes jest biznes " i ewentualne " Każdy biznes
jest w porządku" nie zawsze znajduje właściwe zastosowanie w medycynie . A
że nie można tego zbytnio ograniczyć - w końcu wolny rynek jest
bezsprzecznie czymś w rodzaju świętości , dodatkowo dodawszy to że człowiek
dla wylecznia się i zdrowia jest w stanie zrobić wszystko łącznie z
odżywianiem się biohumusem i popluczynami z jakiś grzybków
niskozorganizowanych , trzeba pogodzić się z faktem że takie "inicjatywy"
zdrowotne istnieć będą.
Jedyne co można zrobić to patrzeć na wszystkie tego typu nowinki z
przymróżeniem oka - i nie obawiać się owej "mafii"
Pozdrawiam wszystkich przedstawicieli "oddolnych inicjatyw w dziedzinie
racjonalizacji i interpretacji medycyny i nauk pokrewnych "

--
Cosa

"Konie trojańskie mają swych rycerzy gdzieś"

5. Data: 2000-04-12 04:03:26

Od: "Michał Adamski" <a...@l...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Cosa <c...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:SFNI4.60870$a...@n...tpnet.pl...

> [...]
>
> --
> Cosa
>
> "Konie trojańskie mają swych rycerzy gdzieś"

Kiedyś to takie "inicjatywy" tępiono.
Pewien "dochtor", jeszcze w zamierzchłej komunie, robił za rentgenologa.
Pacjenta wsadzał do szafy (ubraniowej), zapalał mu czerwoną żarówkę, kazał
się nie ruszać i włączał na 2 sekundy odkurzacz. Goście czuli się znacznie
lepiej.
Ale dochtor poszedł siedzieć.
Dzisiaj nie do pomyślenia. Wszystkie chwyty dozwolone. Niedługo wrócimy do
średniowiecza (a może już w nim jesteśmy), tyle że będziemy bardzo
nowocześnie w tym średniowieczu oprzyrządowani.
Tępić paranaukę!

medyk klasyczny

6. Data: 2000-04-12 05:16:17

Od: "Adamus" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Kawecki napisał(a) w wiadomości: <3...@s...net.pl>...

>Czy ktoś z Was może mi wyjaśnić, co to za przyrząd i na czym opiera się
>zastosowana metoda badania? Może coś mnie ominęło w medycynie, co
powinienem
>wiedzieć...

O bogowie! Myslalem, ze Kaszpirowskiego nic nie przebije...
A mozesz uchylic rabka tajemnicy - ile Cie kosztowalo to badanie na
przyrzadzie wykonanym przez zaprzyjaznionego z lekarzem kowala-alkoholika?

Adam B.

7. Data: 2000-04-12 06:39:27

Od: "Jacenty" <j...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Kawecki napisał(a) w wiadomości: <3...@s...net.pl>...
>Witam.
>
>Dzisiaj moja córka była na badaniu w gabinecie medycyny homeopatycznej.

Wygląda mi to na tzw. BICOM, aparat diagnostyczno - leczniczy oparty na
rezonansie magnetycznym. Aparat bada impulsy magnetyczne organizmu,
porównuje je z impulsami próbek we fiolkach (np alergeny typu mąka, różne
białka ...) i w ten sposób wykazuje zmiany patologiczne. Potem leczy,
przywracając prawidłowy magnetyzm. Miałem z tym do czynienie kiedy mój syn
złapał alergie pokarmowe. Poszliśmy najpierw do normalnego lekarza, gdzie
zastosowano standardowe testy alergiczne. Potem zrobiliśmy testy na w/w
aparacie. O dziwo wykazały te same alergeny + parę innych. Leczenie po kilku
zabiegach zakończyło się sukcesem. Choroba nie wróciła, a minęło kilka lat.
Daleki jednak jestem od euforii na ten temat. Mnie i żonie na alergie
skórne nie pomogło nic. Również znane mi próby leczenia schorzeń sercowych
nie dały rezultatu. PODOBNO ??? w Niemczech, skąd to przyszło, sprawa
ucichła. Myślę jednak, że coś w tym jest, tylko za mało medycyna wie na ten
temat. Może kiedyś jak medycy dogadają się z fizykami coś konstruktywnego z
tego wyjdzie.
Jacenty

8. Data: 2000-04-12 15:05:42

Od: Michal Sobkowski <m...@p...uni-ulm.de> szukaj wiadomości tego autora

Jacenty wrote:

> [...]
[...]
> temat. Może kiedyś jak medycy dogadają się z fizykami coś konstruktywnego z

Cały czas się dogadują i wychodzi z tego coś konkretnego. Zobacz np.
artykuł o operacjach mózgu monitorowanych w czasie rzeczywistym za
pomocą jądrowego rezonansu magnetycznego:
http://www.swiatnauki.pl/PDF/199908/62-69/EricGrimso
nRonKikinisFerencJolesyPeter%20McL.%20Black(Chirurgi
awspomaganaobrazemkomputerowym).pdf
Podstawy działania BICOMu są natomiast sprzeczne z udokumentowaną wiedzą
nt. funkcjonowania organizmów żywych, więc trudno oczekiwać cudów. A że
czasem BICOM pomaga... - cóż, jestem przekonany, że podobnie pomagałoby
opisywane w tym wątku naświetlanie odkurzaczem w szafie. Może to być
przypadek, może być efekt placebo - byle i pacjent, i (co ciekawe)
lekarz wierzyli w skuteczność takiej terapii.

Michał

9. Data: 2000-04-12 15:07:19

Od: Michal Sobkowski <m...@p...uni-ulm.de> szukaj wiadomości tego autora

Michal Kawecki wrote:

> powinienem
> Chyba zapomniałem dorysować tutaj ;-)...
Eee, zorientowałem się. Też nie dałem uśmieszka; mam nadzieję, że nie
był konieczny! :-)

Michał

10. Data: 2000-04-12 15:41:55

Od: "Jacenty" <j...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Sobkowski napisał(a) w wiadomości:
<3...@p...uni-ulm.de>...
>Jacenty wrote:
>
>Może to być
>przypadek, może być efekt placebo - byle i pacjent, i (co ciekawe)
>lekarz wierzyli w skuteczność takiej terapii.

Zgadzam się z placebo, ale zastanawia mnie zgodność testów tradycyjnych z
Bicomem???????
Chyba że badający był jasnowidzem i wyczytał z moich myśli co powinien
wykazać :-))
Jacenty

Podwiązanie nasieniowodów
Miedzynarodowy Dzien Swiadomosci Zagrozenia Halasem - 12 kwietnia 2000
WE3
Dobrego specjaliste urologa
oko