Nowe menu dla slowika

1. Data: 2004-08-06 10:37:36

Temat: Nowe menu dla slowika
Od: "Paul Urstein" <p...@A...ch> szukaj wiadomości tego autora

Czytajac zbiorek Tuwima wpadlem na ten cudowny wierszyk, i przyszlo mi do
glowy, tak dla zabawy, napisac nowe menu dla Pana Slowika.
Mozemy sie nawet zabawic w konkursik, co wy na to?
Mozna podac tyle wersji ile sie chce, ale zawsze przestrzegajac formy i
rytmu Pana Juliana.

Oto moja propozycja:

"Wszystko stygnie : omlet z wiatru bajka nadziewany,
Potem podmuch z lipy w ciescie na listku podany,
Jako pieczen jest biedronka w sosie promieniowym
A na deser pylek w wisni z kremem waniliowym."

Teraz sam ide na obiad....

--
Amicalement
Paul Urstein

1. Data: 2004-08-06 10:37:44

Temat: Re: Nowe menu dla slowika
Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paul Urstein" <p...@A...ch> napisał w wiadomości

> "Wszystko stygnie : omlet z wiatru bajka nadziewany,
> Potem podmuch z lipy w ciescie na listku podany,
> Jako pieczen jest biedronka w sosie promieniowym
> A na deser pylek w wisni z kremem waniliowym."

Super...
Bardzo to wszystko smakowite, zwłaszcza deser, ale żal mi biedronki... :(
Pozdrawiam, Agata

1. Data: 2004-08-06 12:19:43

Od: "eM" <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

"Paul Urstein" zachęca, wiec ja piszę :-)

[wyszla mi wersja baaardzo zimowo-realistyczno-pesymistyczna, sama nie
wiem dlaczego :-(, ale za to konczy się akcentem optymistycznym :-) i
zdrobnieniami, zeby tę drastycznosc jakos stonować]

Wszystko stygnie: pszenicy ziarna blotem napeczniale,
Niechciany sucharek, resztki muchy, dwie dzdzownice (male),
Nie zachwyci juz owies gardla slowiczego,
Ani kwiat slonecznika lekko splesnialego.

Marznie slowiczek marząc o jesiennych polach,
Otrzepując z dzioba sniezek, cięzka ptasia dola.
Slowikowa sie zmusza do plastra sloniny,
Emigracji ządając dla glodnej rodziny.

Ufff... no to teraz wiem więcej na temat pl.rec.kuchnia.ptasia ;-)

Pozdrawiam,
eM

PS. I moj ulubiony wiersz Tuwima "ptasie plotki":

Przyszła gąska do kaczuszki,
Obgadały kurze nóżki.

Do indyczki przyszła kurka,
Obgadały kacze piórka.

Przyszła kaczka do perliczki,
Obgadały dziób indyczki.

Kaczka kaczce wykwakała,
Co gęś o niej nagęgała.

Na to rzekła gęś, że kaczka
Jest złodziejka i pijaczka.

O indyczce zaś pantarka
Powiedziała, że plotkarka.

Teraz bójka wśród podwórka,
Że aż lecą barwne piórka.

1. Data: 2004-08-06 12:49:51

Od: Michał Piechowski <m...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 6 Aug 2004 12:37:36 +0200, Paul Urstein napisał(a):

> "Wszystko stygnie : omlet z wiatru bajka nadziewany,
> Potem podmuch z lipy w ciescie na listku podany,
> Jako pieczen jest biedronka w sosie promieniowym
> A na deser pylek w wisni z kremem waniliowym."

To i ja coś dodam :)

Wszystko stygnie: zupka z muszek na wieczornej rosie,
Sześć komarów nadziewanych w konwaliowym sosie,
Motyl z rożna, przyprawiony gęstym cieniem z lasku,
A na deser - tort z wietrzyka w księżycowym blasku.

Pozdrawiam
Michał Piechowski

1. Data: 2004-08-06 13:23:06

Od: "eM" <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

"Michał Piechowski" pisze:

> Wszystko stygnie: zupka z muszek na wieczornej rosie,
> Sześć komarów nadziewanych w konwaliowym sosie,
> Motyl z rożna, przyprawiony gęstym cieniem z lasku,
> A na deser - tort z wietrzyka w księżycowym blasku.

Bardzo dobre, ale dostaniesz po lapach od Agaty ("Gusiek") za tego
motylla z grilla ;-)

Pozdrawiam serdecznie,
eM

PS. Gusiek, tylko sie na mnie nie gniewaj! :-)))

1. Data: 2004-08-06 13:44:46

Od: "Paul Urstein" <p...@A...ch> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Motyl z rożna, przyprawiony gęstym cieniem z lasku,
> A na deser - tort z wietrzyka w księżycowym blasku.

Przepisales oryginal Tuwima, w czym tkwi kawal ????

--
Amicalement
Paul Urstein

1. Data: 2004-08-06 13:48:39

Od: "Paul Urstein" <p...@A...ch> szukaj wiadomości tego autora

Najbardziej mi sie podoba to ziarno blotem napeczniale....

--
Amicalement
Paul Urstein

1. Data: 2004-08-06 14:07:02

Od: "eM" <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

"Paul Urstein" pisze

> Najbardziej mi sie podoba to ziarno blotem napeczniale....

Mi tez, zwlaszcza jak jest mróz :-P
No zobacz, co narobiles: nie moge przestac...

Wszystko stygnie: pszenica i proso i zyto,
Larwa mszycy, na ktorą pestycydow uzyto.
Chrabąszcza tors pochowany pod liscmi lebiody,
A na deser - lyk brudnej, zamarzniętej wody.

Pozdrawiam,
eM,
co sie dobrze bawi , ale idzie do domu, wiec jest szansa, ze
przestanie wierszydla tworzyc ;-) - do zobaczenia w poniedzialek!

1. Data: 2004-08-06 15:15:28

Od: "Paul Urstein" <p...@A...ch> szukaj wiadomości tego autora

Sliczne!
Ale tej brudnej wody, skoro jest zamarznieta to powinien byc kawalek!
Pieknego week-end'u ci zycze

--
Amicalement
Paul Urstein

1. Data: 2004-08-06 15:35:08

Od: "eM" <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

"Paul Urstein" pisze:

> Ale tej brudnej wody, skoro jest zamarznieta to powinien byc kawalek!

:-)))))))

lyk lodu - tak jest trrragiczniej, to sie chyba w poezji prawdziwej
nazywa oksymoron ;-) i jest zalecane ;-)

Milego *lyk*endu i Tobie,
eM

orzeszki pinii
Kuchnia na wesoło