Nowe mieszkanie a wentylacja

1. Data: 2002-10-08 11:22:21

Temat: Re: Nowe mieszkanie a wentylacja
Od: "Ela" <P...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "andyko" <andyko@_nospam_.polbox.com> napisał w wiadomości
news:anucii$nno$1@news.tpi.pl...

> Najprosciej zatrudnic swojego kominiarza, niech wykona
> ekspertyze(niestety koszty:-(. Wraz z opisem jak dziala spoldzielnia w tej
> sprawie wyslac to do "nadzoru budowlanego"

A do nadzoru budowlanego to gdzie, bo jestem laikiem w tej sprawie?

i "do wiadomosci" do
> spoldzielni. . To spoldzielnia jest odpowiedzialna za stan budynku i
> sprawnosc jego instalacji. Jak tzw"policja budowlana " dostanie to na
pismie
> to musi zareagowac jako urzad w terminie wyznaczonym w KPA (w takiej
sprawie
> chyba miesiac). Mozna sprobowac bez kominiarza- ale wtedy spoldzielnia
> pewnie pokaze "pozytywny" wynik przegladow- oni placa kominiarzowi wiec...
> wiadomo ;-)

I jeszcze jedno-co to znaczy pozytywny wynik przegladu? Bo raz miałam
zupełny brak ciągu i wtedy kominiarze na zlecenie spółdzielni sprawdzili
drozność szybu wentylacyjnego i oczywiście był drozny.Potem jeszcze raz
sprawdzili w mieszkaniu i też niby było już OK. Jak w nastepnym roku pytałam
to kominiarz powiedział ,ze nieprawidłowo jest tylko wtedy, gdy w ogóle brak
ciagu. A u mnie jakis jest. Wielkośc 0,2 to też jest ciag-tylko jaki, prawie
zaden:-(((
Czy są jakies normy, widełki? Poza tym jak dobrze wieje wiatr na dworze to i
pewnie ciag jest inny choć zawsze mały.

Ale dziękuję za poradę. Spróbuje tak własnie postapić.
Pozdrawiam.
Ela

1. Data: 2002-10-08 13:54:35

Od: "andyko" <andyko@_nospam_.polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> drozność szybu wentylacyjnego i oczywiście był drozny.Potem jeszcze raz
> sprawdzili w mieszkaniu i też niby było już OK.

Sama widzisz...

>A do nadzoru budowlanego to gdzie, bo jestem laikiem w tej sprawie?

WINB- Wojewodzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego- zadzwon do urzedu
dzielnicowego lub gminy (zalezy gdzie jestes) i cie poinformuja. Nie jestem
pewien bo ich kompetencje i nazwy co rusz sie zmieniaja- odkad pracuje to
juz wielokrotnie...teraz tez cos mialo sie zmienic.

AK

1. Data: 2002-10-09 12:16:19

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pewnie ciag jest inny choć zawsze mały.
>
> Ale dziękuję za poradę. Spróbuje tak własnie postapić.

Polska Norma PN-83/B-03430 Wentylacja w budynkach mieszkalnych, zamieszkania
zbiorowego i użyteczności publicznej. Wymagania. w punkcie 2.1.1. określa
minimalne wielkości strumieni powietrza wentylacyjnego, i tak np. dla kuchni z
oknem zewnętrznym wyposażonej w kuchnię gazową minimum 70 m3/h, dla łazienki
minimum 50 m3/h, dla ubikacji minimum 30 m3/h.

http://www.kominiarz.org.pl

1. Data: 2002-10-09 12:18:35

Od: "Ela" <P...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
łazienki
> minimum 50 m3/h, dla ubikacji minimum 30 m3/h.

Serdeczne dzięki:-))))))
Pozdrawiam.
Ela

1. Data: 2002-10-09 12:34:59

Od: "bluefive" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
łazienki
| minimum 50 m3/h, dla ubikacji minimum 30 m3/h.

Jeszcze raz serdeczne dzięki!!!
Rafał

domy szeregowe Poznan
Renowacja mebli - dziury po robaczkach.