jak to jest z gotowaniem mleka skondensowanego?

21. Data: 2007-11-20 13:09:43

Temat: Re: jak to jest z gotowaniem mleka skondensowanego?
Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Theli pisze:

> A jak sie wymiesza ze zmrozona wodka to i wypije sie bez odrazy :)

hmmm...
--
BBjk wątpiąca

22. Data: 2007-11-20 13:12:13

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

BBjk napisał(a):

> Spokojnie ugotuj bez dziurkowania, nie wybuchnie.

O ile producent użyje dobrej blachy :-)

--
XL wiosenna

"Ci, którym natura każe się trzymać z dala od wspólnoty ... , nie
potrzebują też obrony, bo brak zrozumienia nie może ich ugodzić, są
bowiem poza kręgiem światła, a miłość znajdzie ich wszędzie. Nie
potrzebują też pokrzepienia, bo jeśli chcą pozostawać prawdziwi, mogą
czerpać tylko z siebie, zatem nie można im pomóc, przedtem
nie zaszkodziwszy." Franz Kafka

23. Data: 2007-11-20 13:19:21

Od: "batory" <b...@p...beztego.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Bardzo Cię proszę, nie załamuj mnie jeszcze bardziej, please, please...
>
> Mleko, nawet skondensowane, zawiera ponad 80 procent wody - dokładnie nie
> wiem, może więcej.
> Nie sądzisz chyba, że przy gotowaniu w zamkniętym naczyniu woda ugotuje
> się "na twardo" lub zniknie...
> Zatem ta woda w puszce pozostaje i przy ogrzewaniu paruje, rozprężając
> się - I O TO MI CHODZI!!!
>
> Piszę w nadziei, że tego typu eksperymenty (z gotowaniem mleka w
> zamkniętej puszce) staną się tylko kiepskim dowcipem.

A gotowałaś tak kiedyś mleko (w zamkniętej puszce?). Bo wydaje mi się, ze
wyłacznie teoretyzujesz. Praktyka mówi co innego. A jak napisał Władysław
jak się dobrze postarać to i jajka wybuchną (tez znam to z praktyki - nie
teorii)
Pozdrawiam - Agnieszka

24. Data: 2007-11-20 13:29:16

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

batory napisał(a):

> [...]
> jak się dobrze postarać to i jajka wybuchną (tez znam to z praktyki - nie

Tym bardziej uważaj z puszką.
Ja się starać o wybuch nie mam zamiaru, podobnie jak wiele innych
myślących osób :-)

25. Data: 2007-11-20 14:00:18

Temat: OSTRZEGAM!!!
Od: "Marta" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości
a.googlegroups.com...
> witam,
> wiem ze temat byl w archiwum nie raz nie dwa i nie trzy, ale czytajac
> archiwum przez godzine nie udalo mi sie jednoznacznie znalezc
> odpowiedzi na pytanie - czy mleko ma byc gotowane w zamknietej puszce?

Ale ja na własne oczy widziałam krajobraz kuchni po wybuchu puszki
PRAWIDŁOWO gotowanej!!! Wyrwany dół szafki, cała kuchnia zabryzgana!!!
Ostrzegam!!!

26. Data: 2007-11-20 14:03:33

Temat: Re: OSTRZEGAM!!!
Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marta napisał(a):

> [...]
>

> Ale ja na własne oczy widziałam krajobraz kuchni po wybuchu puszki
> PRAWIDŁOWO gotowanej!!! Wyrwany dół szafki, cała kuchnia zabryzgana!!!

Wreszcie się ktoś przytomny (prócz mnie oczywiście) odezwał.
Dzięki Ci, dobra kobieto, za świadectwo. Może razem nam się uda zwalczyć
diabła ;-P

27. Data: 2007-11-20 14:34:12

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

BBjk <b...@q...pl> writes:

> Spokojnie ugotuj bez dziurkowania, nie wybuchnie.
> Ma ona być cały czas zanurzona w wodzie, ta puszka, a woda lekko wrzeć.

Dobrze jest podlozyc np. drewienko, zeby sie nie stykala bezposrednio
z dnem garnka.

Bo kluczowe jest tutaj, zeby ogrzewanie puszki nastepowalo wylacznie
przez wode z gara! Woda, jak to woda, ma temperature nie wyzsza niz
temperatura wrzenia wody (100 stopni na plazy, wyzej mniej...). Zatem
i mleko nie podgrzeje sie powyzej tej temperatury. A temperatura
wrzenia mleka jest _wyzsza_ niz temperatura wrzenia wody.

Zatem do zadnego wrzenia mleka nie dojdzie i nic nie wybuchnie. cbdo.

Trzeba tylko pilnowac, zeby woda sie nie wygotowala. Bo jak zaczniemy
grzac bez posrednictwa kapieli wodnej, to podgrzejemy do wyzszej
temperatury, mleko zacznie wrzec, no i wtedy....

MJ

28. Data: 2007-11-20 14:46:07

Od: Zenon Grodzki <z...@l...blaszak.dom> szukaj wiadomości tego autora

k...@o...pl
w news:07735bde-4de9-4b40-832d-998ff1ff310a@c30g2000hs
a.googlegroups.com
pisze:
> - z tego co widze duzo osob ma doswiadczenia z wybuchajaca puszka,
> wiec wolal bym tego uniknac ;) jak mozna to ugotowac bez zadnego
> ryzyka? :)

Ktoś niedawno, zdaje się, tu na grupie pisał, że aby zrobić kajmak
z mleka skondensowanego, zamiast podgrzewać w wodzie, kładzie puszkę
na kaloryferze.

Jeżeli więc Twoje obawy są poważne, a nie spieszy Ci się zbytnio,
spróbuj w ten sposób.

Dla porządku przypomnę jeszcze, że są dwa rodzaje mleka
skondensowanego: słodzone i niesłodzone. Kajmak wychodzi tylko z mleka
słodzonego.

Pozdrawiam,
Zenon Grodzki

29. Data: 2007-11-20 14:49:09

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Jankowski napisał(a):

> [...]
> grzac bez posrednictwa kapieli wodnej, to podgrzejemy do wyzszej
> temperatury, mleko zacznie wrzec, no i wtedy....

O cieple parowania wody oczywiście nie słyszałeś?
W 100 st. C następuje parowanie gwałtowne, w całej objętości cieczy, a
już w znacznie niższej temperaturze powstaje spora (objętościowo i
ciśnieniowo w zw. z tym) ilość pary i już wtedy to jest wystarczająco
niebezpieczne.
:->

Chyba zwątpię.
Gotujcie sobie te puszki - kto się tylko da namówić na ryzyko.

30. Data: 2007-11-20 14:50:27

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zenon Grodzki napisał(a):
> [...]
>

> Ktoś niedawno, zdaje się, tu na grupie pisał, że aby zrobić kajmak
> z mleka skondensowanego, zamiast podgrzewać w wodzie, kładzie puszkę

Mądry gość - wie, jak podejść do ludzkiej głupoty, żeby się nie
zaperzyła :-DDD

--
[...]

Konkursowo-Nietypowo na święta?
Menu na przyjęciu imieninowym u Dziadka - pomóżcie
zapraszam na forum
zapraszam na forum -chudnij z glowa
zaproszenie na forum-odchudzanie z glowa