Nie mogłem się powstrzymać :-)

21. Data: 2003-06-27 11:10:25

Temat: Re: Nie mogłem się powstrzymać :-)
Od: ivvi <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

... ja też nie mogłam się powstrzymać...
bo krew mnie zalewa kiedy słyszę i widzę takie reportaże...
mam tu na myśli protestujących... nie wiem czy zwróciliście uwagę, ale
jakoś dziwnie wielu tam mężczyzn i "dziadków"... i choć nie mam nic ani
do jednych ani do drugich ;) to w tym przypadku po prostu zęby mi rosną
do samej ziemi :( co im do tego?! przecież to kobiety chodzą przez 9
miesięcy z brzuszkiem jak piłka plażowa (co najmniej) i potem męczą się
w czasie porodu! Te starsze panie mają te wspaniałe przeżycia za sobą i
jakie mają prawo do decydowania o losie innych (młodszych) kobiet, które
być może zostały zgwałcone, są chore i mogą umrzeć w czasie porodu lub z
jakiejkolwiek innej przyczyny zaszły w ciążę ale nie są w stanie
poradzić sobei z dzieckiem... to samo jeśli chodzi o mężczyzn...
wybaczcie Panowie, ale moim zdaniem to sprawa kobiet...
poprostu uważam że kobiety powinny mieć wybór...

pozdrawiam serdecznie
ivvi i jej 9-cio miesięczna olifka

22. Data: 2003-06-27 11:12:26

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

"Dunia" <d...@n...net> wrote:

> Byc moze przez ostatnie dwa lata wiele sie w Polsce zmienilo, ale ja w czasach
> studenckich chodzilam po pigulki tylko do przychodni (przyszpitalnej, niezli
> lekarze).

Jesli nie ma problemów i kwestia rutynowego badania i przepisania nowej
recepty - ok. Jesli wybór jest miedzy chodzeniem do publicznej przychodni a nie
chodzeniem wcale- tez ok. Ale jesli ktos ma wybór, plus przy jakichkolwiek
problemach- calym sercem nie polecam publicznej sluzby zdrowia. Za duzo mozna
tutaj zepsuc przez nieuwage, zbyt rutynowe odbebnianie pacjentek, brak dobrego
sprzetu i kolejke czekajacych za drzwiami.
Przyklad? Moja siostra zmarla na raka macicy w wieku 20 lat. Powód? Nie wykryta
cysta na jajniku. Do ginekologa chodzila regularnie od 13 roku zycia bo miala
problemy ogromne. Jakos za trudno bylo wykryc guz wielkosci dwóch piesci.
Prywatny lekarz wykryl to za pierwsza wizyta- za pozno. Ponoc juz dwa lata
wczesniej mozna bylo wykryc przy _rutynowym_ badaniu brzucha reka.
Przyklad numer dwa- moja kolezanka juz dwa razy trafila z krwotokiem na izbe
przyjec i byla zdiagnozowana na poronienie, tylko dziwnym trafem zajsc w ciaze
niepokalanie udalo sie do tej pory tylko jednej kobiecie.
Mam podawac dalej? Mnie osobiscie te dwa przyklady znane _osobiscie_ wystarcza
aby unikac ginekologów z gabinetów panstwowych. Nie chodzi o kompetencje nawet
tylko o chec starania sie.

> Ale sprobowac mozna ? Ilus tam podpasuja.

Oczywiscie.

> Poza tym - aborcja i tak wyjdzie drozej... (Bo nawet gdyby zostala
> zalegalizowana, to nie bedzie za darmo)

Nie chodzilo mi o aborcje- odpowiadalam na pytanie o koszty zabezpieczen- przy
najszczerszych checiach nie zawsze mozliwe jest zamkniecie sie w kwocie rzedu
5zl. za miesiac, wiec generalizowac nie mozna.
pzdr
agi

23. Data: 2003-06-27 11:21:18

Od: "Dunia" <d...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

>Nie chodzilo mi o aborcje- odpowiadalam na pytanie o koszty zabezpieczen-
>przy najszczerszych checiach nie zawsze mozliwe jest zamkniecie sie w kwocie
rzedu 5zl. za miesiac, wiec generalizowac nie mozna.

Ponad 1/3 kobiet w Polsce pali papierosy. Na to je stac, a na pigulki (nawet
drozsze) nie ?
IMO jak sie CHCE, to sie wyjscie znajdzie, a jak sie NIE CHCE, to nawet jak
dadza za darmo to checi i systematycznosci zabraknie (juz kilka krajow to
przerobilo...)
Sama bedac studentka wydawalam na pigulki ~40 zl. Musialam sobie odmowic ciucha
albo kosmetyku, ale IMO warto bylo. To tak naprawde nie jest kwestia
zamoznosci, ale priorytetow.

Dunia
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

24. Data: 2003-06-27 11:26:07

Od: "Ewa Ressel" <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
dobrego
> sprzetu i kolejke czekajacych za drzwiami.

To bardzo zależy od przychodni. Ja należę do niepublicznego ZOZ mającego
kontrakt z Kasą Chrych (teraz NFZ). Atmosfera i poziom jak w świetnej
prywatnej przychodni. Czyściutko, zapisy telefoniczne na godziny, żadnych
numerków, super aparatura, lekarze mili i uśmiechnięci, pokój zabaw dla
dzieci itp. Jak tak obserwuję, tego typu poradni jest coraz więcej (ostatnio
w okolicy otworzyła się kolejna). Osobom spod Wawy (część prawobrzeżna)
chętnie zdradzę adres :-)

[ciach straszne opowieści]

Konowały pracują również w prywatnych gabinetach, wierz mi. A w niektórych
jest taki sam "przerób" co w przychodniach państwowych.
ER

25. Data: 2003-06-27 11:26:25

Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 27 Jun 2003 13:10:25 +0200 I had a dream that ivvi <i...@p...onet.pl>
wrote:
> [...]
[...]
>wybaczcie Panowie, ale moim zdaniem to sprawa kobiet...
>poprostu uważam że kobiety powinny mieć wybór...

Zgadzam się.
Cała młodzież wszechpolska czy inne bojówki LPR to banda łysych karków,
którzy z demolowania sklepów po meczach przenieśli się na łono organizacji
parareligijnych, myśląć, że dostaną się za to do nieba.

26. Data: 2003-06-27 11:27:43

Temat: [OT] Re: Nie mogłem się powstrzymać :-)
Od: "Dunia" <d...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>w okolicy otworzyła się kolejna). Osobom spod Wawy (część prawobrzeżna)

Ja mam podobny hint dla Wroclawianek :) Sama bylam tam pacjentka, ale niedlugo,
bo zaraz po odkryciu tego miejsca wyjechalam. Teraz chodzi tam do gina moja
mama i kilka kolezanek. Nie ma np. problemow z USG - lekarz robi od reki.

27. Data: 2003-06-27 11:28:14

Od: "Ewa Ressel" <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ivvi" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> do samej ziemi :( co im do tego?! przecież to kobiety chodzą przez 9
> miesięcy z brzuszkiem jak piłka plażowa (co najmniej) i potem męczą się

Zaraz zaraz, to przyczyną aborcji według Ciebie są niedogodności ciążowe,
czy też perspektywa tego, co będzie się działo PO PORODZIE. Bo mi się zawsze
wydawało, że to drugie.

to samo jeśli chodzi o mężczyzn...
> wybaczcie Panowie, ale moim zdaniem to sprawa kobiet...
> poprostu uważam że kobiety powinny mieć wybór...

Dzieci są nie tylko ich.
ER

28. Data: 2003-06-27 11:32:55

Od: "tribeca" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dunia" <d...@n...net> napisał w wiadomości

> Na pl,rec.uroda napisala ostatnio dziewczyna, ze sa niezle tabletki anty,
ktore
> ze znizka kosztuja ok. 5 zl. Zastanawiam sie, ile tak naprawde jest w
Polsce
> kobiet, ktorych na to nie stac...

nie każda kobieta musi takie akurat tabletki tolerować (w zdrowotnym
znaczeniu rzecz jasna), nie każda mieszka w mieście i nie każda może pójść
do lekarza kiedy chce/potrzebuje - też było mi to kiedys trudno zrozumieć,
ale tak jest

pozdr

29. Data: 2003-06-27 11:36:36

Od: "Dunia" <d...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

>ograniczały się do marnych prezerwatyw i "kalendarzyka", a wkażdej wiekszej
>przychodni i szpitalu mozna było zrobić bez problemu łyżeczkowanie.

W kwestii formalnej: 'lyzeczkowanie'=aborcja, bo mi sie kojarzy z czyms
zupelnie innym (nie bede pisac, bo moze ktos nadwrazliwy...)

[cut]

30. Data: 2003-06-27 11:38:24

Od: "Dunia" <d...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>do lekarza kiedy chce/potrzebuje - też było mi to kiedys trudno zrozumieć,

ozna pojechac raz do roku 'do miasta' i poprosic o wystarczjaca ilosc tabletek

na caly rok. Co do tolerowania - napisalam juz w innym poscie.

Dunia
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

Dzien dobry wszystkim :)
zagłebianie się w kryzys...
Do poczytania - o rodzinie oczywiście :)
Re: Migrena
[Gliwice] Kto, gdzie, kiedy?