Obiad w poniedzialek

1. Data: 2001-10-23 20:29:36

Temat: Obiad w poniedzialek
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Mezowi smakowalo, nawet zjadl resztki na lunch dzisiaj, wiec moze sie
komus przyda jako pomysl.
Obiad na dwie osoby
2 jablka
2 zabki czosnku
4 srednie ziemniaki
1/4 szklanki mleka
1 lyzka masla
sol, pieprz, majeranek
2 grube kotlety schabowe
garsc suszonych sliwek bez pestek
1 jajko
tarta bulka
maslo, olej

fasolka szparagowa
1/2 lyzeczki oleju sezamowego
1 lyzeczka oliwy

Jabka umiescic w naczyniu i upiec w piecu (bez cukru lub z cukrem, jak
kto woli). Czosnek zawinac w folie i upiec w tym samym czasie, co
jablka.
Kotlety natrzec sola, pieprzem i grubo majerankiem. Naciac poziomo w
ksztalcie kieszeni, nadziac sliwkami. Panierowac w jajku i bulce i
smazyc na malym ogniu na mieszance masla i oleju, pod przykryciem.
Odwrocic po 8 minutach. Po 15 minutach sprawdzic przez naciecie nozem w
najgrubszym miejscu - mieso musi byc "na wylot" przegotowane, bez rozowosci.
Ziemniaki ugotowac na miekko w lupinach, odcedzic, dodac sol, pieprz,
maslo, mleko i czosnek wycisniety z lupinek i zrobic "grube" puree.
Fasolke szparagowa podsmazyc na oliwie z sezamowym olejem, dodac do
goracej patelni 1/4 szklanki wody i przykryc. Parowac na wysokim ogniu
przez piec minut, odstawic z ognia. Zostawic pod przykryciem, zeby "doszla".

Na talerzach ulozyc ziemniaki puree, fasolke i kotlety w przyjazny oku
wzor. Podac jablka pieczone na deser.
Magdalena Bassett

1. Data: 2001-10-24 14:44:21

Temat: Re: Obiad w poniedzialek
Od: nsb <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

To teraz będzie pytanie laika... pewnie głupie, ale co tam, kto nie pyta
ten błądzi. :)

> Ziemniaki ugotowac na miekko w lupinach, odcedzic, dodac sol, pieprz,
> maslo, mleko i czosnek wycisniety z lupinek i zrobic "grube" puree.

Czy ziemniaki po ugotowaniu w łupinach jednak z tych łupin obieramy...?

Dzięki za inspirację obiadową!
Agnieszka

--
"It's like magic. When you live by yourself, all your
annoying habits are gone!" -- Merrill Markoe

1. Data: 2001-10-25 05:54:59

Od: "FeLicja" <x...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Magdalena Bassett" <m...@w...net> wrote in message
> Mezowi smakowalo, nawet zjadl resztki na lunch dzisiaj, wiec moze sie
> komus przyda jako pomysl.
> Obiad na dwie osoby

I tak sie zastanawiam, bo ten obiad na dwie osoby, Twojemu mezowi smakowalo,
i jeszcze starczylo mu na lunch? Magda, odchudzasz sie? ;))
Kasia

1. Data: 2001-10-25 19:55:29

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

FeLicja wrote:

> I tak sie zastanawiam, bo ten obiad na dwie osoby, Twojemu mezowi smakowalo,
> i jeszcze starczylo mu na lunch? Magda, odchudzasz sie? ;))
> Kasia
Te kotlety byly wielkie. On zjadl swojego, a ja pol mojego. Druga polowa
byla na lunch. Ziemniaki wszystkie "poszly" na obiad, a nalunch mial z chlebem.

Czy ja sie odchudzam? nie, ale nie jem duzo. Do tego jeszcze fasolka
szparagowa, a potem kawalek makowca na deser....nie, nie odchudzam sie.

obieramy...?
Agnieszka<<<

He he. My w Ameryce nie mamy problemow z lupinami, bo po pierwsze nikt
nigdy nie karmil swin, wiec nie ma skojarzen, a po drugie lupiny na
amerykanskich ziemniakach sa cienkie i czyste. Od lat nie widzialam
ziemniakow nawet z lekka przybrudzonych ziemia. Wiekszosc Amerykanow nie
wie, ze ziemniaki rosna w ziemi i sie je wykopuje. (Art, zrob sonde
wsrod znajomych i daj znac o rezultatach..)
Wiec odpowiadajac na putanie - nie, ja nie obieram lupin, dla mnie
dodaja one inny wymiar smakowi ziemniakow, bardziej prymitywny, glebszy,
ciekawszy. Ziemniaki w lupinach, dodanie czosnku i duzej ilosci pieprzu
tworzy zupelnie inne danie niz biale sterylne puree.

Magdalena Bassett

1. Data: 2001-10-25 22:22:50

Od: nsb <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

> He he. My w Ameryce nie mamy problemow z lupinami, bo po pierwsze nikt
> nigdy nie karmil swin, wiec nie ma skojarzen, a po drugie lupiny na
> amerykanskich ziemniakach sa cienkie i czyste.

Dzięki za odpowiedź... tak podejrzewałam szczerze mówiąc, że te
amerykańskie ziemniaki to bardziej eleganckie jakieś, ale nie chciałam
się pchać ze stereotypami. :)

> Od lat nie widzialam
> ziemniakow nawet z lekka przybrudzonych ziemia.

U, to te moje są zdecydowanie przybrudzone, a wręcz utytłane. Przykrość.
Wolałabym nie obierać, mając tę wymówkę, że to postępowe i
smaczniejsze... (Pieczarek, na przykład, nie obieram. Bez pretekstu. Ale
one czyste są. Na oko, w każdym razie.)

Agnieszka

1. Data: 2001-10-26 05:41:17

Od: "FeLicja" <x...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Czy ja sie odchudzam? nie, ale nie jem duzo. Do tego jeszcze fasolka
> szparagowa, a potem kawalek makowca na deser....nie, nie odchudzam sie.

Hej Magdo, chyba nie sadzisz, ze pytalam sie na powaznie? :)) Ja sobie
pomyslalam, ze w domu normalnie robisz troche wiecej, o jedna dodatkowa
porcje - ja np wlasnie tak robie, by maz mogl sobie wziac lunch do pracy - a
na grupie podalas tylko przepis na dwie porcje.
pozdrawiam
Kasia aka Felicja

1. Data: 2001-10-26 07:51:41

Od: "{Wilma}" <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@w...net> napisał w wiadomości
[...]

Magdo,
Czy to znaczy, ze ubijasz ziemniaki nieobrane?
A czosnek w ktorym momencie dodajesz? Do wody, czy do puree?

pozdr. Wilma (mocno zaciekawiona)

Archiwum
Kapustojady
Kochani blagam, wezcie sie w garsc