Obieranie pieczarek

11. Data: 2012-04-09 20:40:51

Temat: Re: Obieranie pieczarek
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 9 Apr 2012 22:31:17 +0200, Stokrotka napisał(a):

> Na skorupce może być salmonella,

JAK Ty sobie wyobrażasz te nadziewane jajka? - na surowo?
3333-)

> skorupka może zranić jelito,

A po co ją jeść? - to po pierwsze.
Po drugie - mały kawałek skorupki w żołądku się rozpuści, nie ma szans
dotrzeć do jelit.

> a obsmażanie samo z siebie jest niezdrowe.

3333-)
--

XL wiosenna

12. Data: 2012-04-09 20:54:22

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> JAK Ty sobie wyobrażasz te nadziewane jajka? - na surowo?
> 3333-)
Nawet po ugotowaniu zostają formy pszetrwalnikowe bakteri,
a takie jajo robi się dłużej i jest większy kontkt ze skorupką
niż zwykłaego gotowanego.

> A po co ją jeść? - to po pierwsze.
Nie da się idealnie oddzielić skorupki od nadzienia.

> Po drugie - mały kawałek skorupki w żołądku się rozpuści,
>nie ma szans dotrzeć do jelit.

Musiała bym mieć wielką niestrawność,
żeby ta skorupka leżała w żoładku tak długo
by się rozpuściła.

W occie rozpuszcza się kilka dni - robiłam doświadczenie w dzieciństwie, by
pszepchać jajo pszez szyjkę butelki.

http://reforma.ortografi.w.interia.pl/

13. Data: 2012-04-09 21:28:23

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-04-09 10:30, Nixe pisze:

> ???

Kapusta. Pieczarka. Pieruk. Uszko. Barszcz.

--
Nie ma na tym świecie bestii podobnej złej kobiecie, chociaż bowiem z

14. Data: 2012-04-09 21:33:09

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-04-09 22:54, Stokrotka pisze:

> Nawet po ugotowaniu zostają formy pszetrwalnikowe bakteri,
> a takie jajo robi się dłużej i jest większy kontkt ze skorupką
> niż zwykłaego gotowanego.

Ja rozumiem, że laseczki maja przetrwalniki (jad kiełbasiany, konserwy,
botoks i te sprawy), ale pałki???

> W occie rozpuszcza się kilka dni - robiłam doświadczenie w dzieciństwie,
> by pszepchać jajo pszez szyjkę butelki.

No jak piszesz pszephać, no jak?!?

15. Data: 2012-04-10 05:26:59

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-04-07 08:55, Krzysztof Tabaczy?ski pisze:

> Czy pieczarki trzeba obiera??

Pieczarki to nie maślaki :) (które też nie wszyscy obierają).
Jeśli masz młode, białe, jędrne - nie trzeba. Dobre są też na surowo.
Pieczarki polne, nieco inne od hodowanych, lepiej obrać, bo ich skórka
jest łykowata, podobnie z uprawy starawe, już tracące mleczną biel.
--
B.

16. Data: 2012-04-10 09:21:49

Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stokrotka" <o...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
Uszka z pieczarkami? Czy ty wiesz co piszesz? bo jak smakują uszka z
grzybami to na pewno nie wiesz, skoro chcesz zastępować grzyby leśne,
aromatyczne, pachnące wiatrem i igliwiem hodowlanym na gównie... białym
gównem?
A to co poleca ta kuchta z rozpirzonymi kłakami w telewizji, nijak ma się do
tego co serwuje swoim gościom w swoich restauracjach. To są dwa różne
światy, o czym mogłem się przekonać w świeżo przejętym przez nią "Wenzlu".
Ubył jeszcze jeden krakowski lokal, nic tylko warsiawka... Szkoda.
pozdr
Stefan

17. Data: 2012-04-10 09:47:09

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 9 Apr 2012 22:54:22 +0200, Stokrotka napisał(a):

> Nawet po ugotowaniu zostają formy pszetrwalnikowe bakteri,

Nie SALMONELLI.

> a takie jajo robi się dłużej i jest większy kontkt ze skorupką
> niż zwykłaego gotowanego.

Pleciesz. Po pierwsze farsz jest przyrządzany BEZ kontaktu ze skorupką, a
zaraz po nałożeniu do niej jest razem z nią smażony - temperatura smażenia
jest nawet o wiele wyższa, niż gotowania.

> Nie da się idealnie oddzielić skorupki od nadzienia.

Ależ da się, tyle że po co "idealnie"?

> [...]
> by się rozpuściła.
>
> W occie rozpuszcza się kilka dni - robiłam doświadczenie w dzieciństwie, by

W żołądku jest kwas SOLNY (i to dosyć stężony), a nie jakiś tam ocet.
Ot, taka drobna różniczka.
--

XL wiosenna

18. Data: 2012-04-10 09:58:22

Od: Nixe <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-04-09 20:02, Stokrotka pisze:

> Pieczarki to zastępnik borowika do uszek, jak ktoś nie ma suszu.

To już szczerze mówiąc wolałabym do barszczu pierogi z kapustą, niż
uszka z pieczarkami ;-)
Toż to zupełnie inny smak!

N.

19. Data: 2012-04-10 10:00:45

Od: Nixe <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-04-09 22:54, Stokrotka pisze:

> by pszepchać jajo pszez szyjkę butelki.

A nie pszephać czasem?
Pewnie literówka :>

I dlaczego nie "przes" ani nie "dośfiatczenie"?
Zero konsekfencji w tej tfojej ortografi.

N.

20. Data: 2012-04-10 10:13:10

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia dzisiejszego niebożę Stefan wylazło do ludzi i marudzi:
> [...]
> grzybami to na pewno nie wiesz, skoro chcesz zastępować grzyby leśne,
> aromatyczne, pachnące wiatrem i igliwiem hodowlanym na gównie... białym

Może gajowy już do lasu nie wpuszcza?

qr.a
Stokrotkowego posta nie przepuściłeś z powodu rażącego braku błęduf?

Kawa ziarnista
Prezent
Robot kuchenny
Mięso mrożone