Kawa ziarnista

1. Data: 2012-04-06 20:44:22

Temat: Kawa ziarnista
Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Mial ktos stycznosc z kawą ziarnistą Fuego z biedronki
http://fanbiedronki.pl/files/g/2_Promocje_2011.11.09
_4.jpg

Warto wydac te 15 pln za 500 g, czy lepiej dolozyc i kupic cos innego? Nigdy nie
kupowalem kawy ziarnistej, a chcialbym sprobowac. Skominowalem juz stary reczny
mlynek, mam tez czajniczek do parzenia. Z mielonych odpowiada mi kronung zielony
(aus Deutschland), czy ta fuego to podobna półka? Jaką inną ziarnistą polecicie
dla takiego pseudo konesera?

--
Pozdrawiam i dziekuje za pomoc
Z.

2. Data: 2012-04-07 03:39:01

Temat: Re: Kawa ziarnista
Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-04-06 22:44, ATZ Rzeszow pisze:
> Jaką inną ziarnistą polecicie dla takiego pseudo konesera?

Arabica Illy (puszka z czerwoną zakrętką) wg mnie jest najlepsza do
espresso z dostępnych w naszych sklepach. W ogóle kupuj włoskie, radzę
unikać niemieckich, bo są na ogół kwaśne.
--
B.

3. Data: 2012-04-07 07:52:20

Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bbjk wrote:

> Arabica Illy (puszka z czerwoną zakrętką) wg mnie jest najlepsza do
> espresso z dostępnych w naszych sklepach. W ogóle kupuj włoskie, radzę
> unikać niemieckich, bo są na ogół kwaśne.

No pewnie, jak się kupuje podłe mieszanki, to są kwaśne.
Jak kupisz włoską mieszankę i 70% robusty w tym, to też będzie kwaśne.
Poza tym te do parzenia w ekspresach są inaczej palone i rzadko kiedy sa
kwaśne.

Zależy co kto lubi - kup sobie cokolwiek i wypróbuj.
Może akurat lubisz takie palenie jak Lavazza czy Pellini, to włoska będzie
Ci odpowiadać. Mnie na przykład bardziej niż włoskie kawy odpowiada
łagodniejsza Melitta.
(1kg za 10euro, ale w niemieckim Kauflandzie)

4. Data: 2012-04-07 07:57:51

Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

cef wrote:

> [...]
> odpowiada łagodniejsza Melitta.
> (1kg za 10euro, ale w niemieckim Kauflandzie)

I w ogóle rzadko kiedy kawa sprzedawana w Polsce
dorównuje tej samej marce kupionej w kraju pochodzenia.
Może obecnie coś się zmieniło, ale od kilkunastu lat wolę
kawę kupić w niemieckim, włoskim czy austriackim sklepie
niż w Polsce. Nie dosyć, że najczęściej taniej niż u nas,
to jeszcze jakość wyższa. Podobnie jak z proszkami do prania.

5. Data: 2012-04-08 05:40:42

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-04-07 09:52, cef pisze:

> [...]
> kwaśne.
>
> Zależy co kto lubi - kup sobie cokolwiek i wypróbuj.

Ale ja przecież dobrze wiem, co lubię i mam już dawno wypróbowane :)

Wesołych Świąt Wszystkim :)
--
B.

6. Data: 2012-04-10 19:18:43

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-04-07 05:39, Bbjk pisze:

> Arabica Illy (puszka z czerwoną zakrętką) wg mnie jest najlepsza do
> espresso z dostępnych w naszych sklepach. W ogóle kupuj włoskie, radzę
> unikać niemieckich, bo są na ogół kwaśne.

My od dłuższego czasu pijemy Dallmayr 100% arabica. Jest delikatna,
niskodrażniąca i na pewno nie kwaśna. Póki co najlepsza kawa jak na moje
wymagania. Można kupić ją w Polsce, ale o wiele korzystniej wychodzi
kupowana w Niemczech, mój mąż regularnie stamtąd przywozi opakowania po
0,5kg. U nas w tej cenie albo nieco drożej są opakowania 250g.

Ewa

7. Data: 2012-04-11 06:14:16

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-04-10 21:18, medea pisze:

> [...]
> kupowana w Niemczech, mój mąż regularnie stamtąd przywozi opakowania po
> 0,5kg. U nas w tej cenie albo nieco drożej są opakowania 250g.

Nie znam, ale za chwilę będę w Berlinie, to pewnie kupię na spróbowanie.
Z kaw też dobra jest portugalska Delta, ale pyszna była kupowana w
Portugalii, natomiast kupiona u nas była całkiem przeciętna, choć nie
paskudna, może jakaś inna odmiana, choć też 100% arabica. Najbardziej
lubię zawiesiste espresso z mocną pianką, żadnych mlek, ani cukrów, czy
Dallmayr się sprawdza w takim wydaniu tak, jak Illy?
--
B.

8. Data: 2012-04-11 08:01:46

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-04-11 08:14, Bbjk pisze:

> Najbardziej lubię zawiesiste espresso z mocną pianką, żadnych mlek,
> ani cukrów, czy Dallmayr się sprawdza w takim wydaniu tak, jak Illy?

Ja najbardziej lubię cappuccino i zwykle je pijam. Mój mąż czasami robi
sobie espresso, ale chyba nie wychodzi takie gęste jak Illy.
Faktycznie, jedyne espresso jakie mi naprawdę smakowało to właśnie Illy.
Ale o ile się nie mylę, to ta kawa strasznie droga jest.

Ewa

9. Data: 2012-04-11 08:43:19

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-04-11 10:01, medea pisze:

> [...]
> Faktycznie, jedyne espresso jakie mi naprawdę smakowało to właśnie Illy.
> Ale o ile się nie mylę, to ta kawa strasznie droga jest.

Podobnie, jak z Twoją kawą niemiecką i wieloma innymi rzeczami, u nas w
kraju jest o wiele droższa, niż kupowana we Włoszech. Sporo tańsza niż w
sklepach jest na Allegro, czasem kupujemy tutaj i zawsze było dobrze:
http://allegro.pl/6-x-kawa-ziarnista-illy-espresso-0
-25-kg-f-vat-i2239263725.html

Chyba zrobię sobie przerwę na kawkę :)
--
B.

10. Data: 2012-04-11 09:25:12

Od: "Nixe" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "medea" <x...@p...fm> napisał w wiadomości

> My od dłuższego czasu pijemy Dallmayr 100% arabica. Jest delikatna,
> niskodrażniąca i na pewno nie kwaśna.

Coś dla mnie :)
Czy jest też w wersji rozpuszczalnej?

N.