Kawa ziarnista

11. Data: 2012-04-11 10:05:12

Temat: Re: Kawa ziarnista
Od: Zbyszek Zarzycki <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 11 kwietnia 2012 11:25:12 UTC+2 użytkownik Nixe napisał:
> Użytkownik "medea" <x...@p...fm> napisał w wiadomości

> Coś dla mnie :)
> Czy jest też w wersji rozpuszczalnej?

Nie ma. Chyba żadna kawa ziarnista znanych producentów nie ma aktualnie wersji
rozpuszczalnej.
Kawy liofilizowane (czyli coś co można nazwać odpowiednikiem kawy ziarnistej)
przestali robić w latach 90 na rzecz czystej chemii. Można jeszcze takie kupić w
małych palaraniach ale coraz trudniej.

--
ZZ@private

12. Data: 2012-04-11 10:06:49

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-04-11 10:43, Bbjk pisze:

> Podobnie, jak z Twoją kawą niemiecką i wieloma innymi rzeczami, u nas
> w kraju jest o wiele droższa, niż kupowana we Włoszech. Sporo tańsza
> niż w sklepach jest na Allegro, czasem kupujemy tutaj i zawsze było
> dobrze:
> http://allegro.pl/6-x-kawa-ziarnista-illy-espresso-0
-25-kg-f-vat-i2239263725.html

Tu cena za 250g wychodzi całkiem przyzwoita. Mąż akurat wyjechał do
Niemiec, więc mu powiem, żeby kupił też Illy przy okazji.

> Chyba zrobię sobie przerwę na kawkę :)

Ja już po porannej.
Smacznego kawkowania. :)

Ewa

13. Data: 2012-04-11 10:08:20

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-04-11 11:25, Nixe pisze:

> Użytkownik "medea" <x...@p...fm> napisał w wiadomości

> Coś dla mnie :)
> Czy jest też w wersji rozpuszczalnej?

Chyba nie, ale ja takiej już od lat nie kupuję, więc nie wiem.

Ewa

14. Data: 2012-04-11 10:14:30

Od: "Nixe" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Zbyszek Zarzycki" <z...@g...com> napisał w wiadomości

> Nie ma.

A to szkoda.

> Chyba żadna kawa ziarnista znanych producentów nie ma aktualnie wersji
> rozpuszczalnej.

Hmm...???
A co masz na myśli pisząc "znani producenci"?
I czy te kawy rozpuszczalne, które są dostępne w sprzedaży to są od
nieznanych? ;-)

N.

15. Data: 2012-04-11 10:49:35

Od: Zbyszek Zarzycki <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 11 kwietnia 2012 12:14:30 UTC+2 użytkownik Nixe napisał:

> [...]
> A co masz na myśli pisząc "znani producenci"?
> I czy te kawy rozpuszczalne, które są dostępne w sprzedaży to są od

A czytać ze zrozumieniem umiesz?
Napiszę inaczej:
Znani producenci nie produkują odpowiedników kaw ziarnistych.
Oczywiście produkują kawę rozpuszczalną, ale ma ona bardzo mało wspólnego z kawą
ziarnistą (wspólna jest nazwa producenta).

--
ZZ@private

16. Data: 2012-04-11 11:24:31

Od: "Nixe" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zbyszek Zarzycki" <z...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]

> A czytać ze zrozumieniem umiesz?
> Napiszę inaczej:
> Znani producenci nie produkują odpowiedników kaw ziarnistych.

To ja też zapytam inaczej.
A co to są wg Ciebie "znani producenci"?
I czy kawy rozpuszczalne, które są dostępne w sprzedaży, pochodzą od
nieznanych producentów?

Lavazza jest znana? Gewalia? Segafredo Zanetti? Czy może to nieznani
producenci?
Serio - nie wiem, jakimi kryteriami posługujesz się dzieląc producentów na
znanych i nieznanych.
A prościej już zapytać nie potrafię ;-)

> Oczywiście produkują kawę rozpuszczalną, ale ma ona bardzo mało wspólnego
> z kawą ziarnistą (wspólna jest nazwa
> producenta).

A czy ja pytałam o części wspólne z kawą ziarnistą czy po prostu o to, czy
marka proponowana przez Medeę ma w ofercie również kawę rozpuszczalną?
O dziwo Ewa jakoś nie miała problemu z odpowiedzią bez zbędnego
filozofowania ;-)

N.

17. Data: 2012-04-11 12:36:04

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-04-11 11:25, Nixe pisze:

> Czy jest też w wersji rozpuszczalnej?

Podepnę się, szukam _dobrej_ kawy rozpuszczalnej. Dobrej, czyli
najbardziej przypominającej klasyczne espresso. Czasem w podróży w
miejsca niekawowe, gdzie bywa wyłącznie ohydna lura, przydałaby mi się
własna rozpuszczalna, próbowałam rozmaitych, ale nie natrafiłam na swoją.
--
B.

18. Data: 2012-04-11 12:54:52

Od: pwz <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-04-11 14:36, Bbjk pisze:
(...) _dobrej_ kawy rozpuszczalnej.(...)

To oksymoron. Nie ma czegoś takiego.
pwz

19. Data: 2012-04-11 15:31:58

Od: Zbyszek Zarzycki <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 11 kwietnia 2012 13:24:31 UTC+2 użytkownik Nixe napisał:

> [...]
> producenci?
> Serio - nie wiem, jakimi kryteriami posługujesz się dzieląc producentów na

Może umiesz czytać, ale pytać nie potrafisz.
Co pytanie o kryteria producentów ma wspólnego z pytaniem zadanym przez Ciebie na
początku?
Może ta ja nie czytam ze zrozumieniem bo odpowiedziałem na pytanie czy jest
rozpuszczalny odpowiednich Daymar 100%arabica i w odróżnieniu od Medeea podałem
uzasadnienie.

> A czy ja pytałam o części wspólne z kawą ziarnistą czy po prostu o to, czy
> marka proponowana przez Medeę ma w ofercie również kawę rozpuszczalną?
Właśnie tak właśnie odczytałem Twoje pytanie, może przytoczę (jeśli zajrzeć do
poprzedniego postu byłby dla Ciebie problematyczne):
~~Coś dla mnie :)
~~Czy jest też w wersji rozpuszczalnej?

> O dziwo Ewa jakoś nie miała problemu z odpowiedzią bez zbędnego
> filozofowania ;-)

Nie filozofowałem, podałem bardzo proste uzasadnienie swojej odpowiedzi.
Swoją drogą faktycznie nie robią kaw rozpuszczalnych.

--
ZZ@private

20. Data: 2012-04-11 15:36:03

Od: Zbyszek Zarzycki <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 11 kwietnia 2012 14:36:04 UTC+2 użytkownik Bbjk napisał:

> [...]
> miejsca niekawowe, gdzie bywa wyłącznie ohydna lura, przydałaby mi się
> własna rozpuszczalna, próbowałam rozmaitych, ale nie natrafiłam na swoją.

Sprawdź w sklepach z kawą i pytaj o kawę liofilizowaną próżniowo, a nie
rozpuszczalną.
Na wygląd to taka w stosunkowo dużych, nieregularnych grudkach.
W Wawie, kiedyś (tj. ponad 5 lat temu) była taka w sklepie na Smoczej.

--
ZZ@private

Prezent
Robot kuchenny