Kawa ziarnista

121. Data: 2012-04-24 23:16:13

Temat: Re: Kawa ziarnista
Od: KRZYZAK <k...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 11 Apr 2012 08:14:16 +0200, Bbjk napisał(a):

> Dallmayr się sprawdza w takim wydaniu tak, jak Illy?

Najbardziej sie sprawdza kawa po prostu swiezo palona i zapazona chwile po
zmieleniu. Pellini to zacna palarnia, tylko u nas kawa zalega na polkach i
efekt ... wyladowal.
Polecam http://blackcoffeeroasters.pl/.
Bardzo fajna i tania swoja mieszanke maja w coffeeheaven. Na oko i nos
sporo robusty, ale to nie zadna wada. Latwo sie robi.

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

122. Data: 2012-04-25 08:07:14

Od: "Nixe" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KRZYZAK" <k...@k...pl> napisał w wiadomości

> Kwasnosc to bardziej zasluga zbyt niskiej temperatury parzenia. Ale
> arabica
> ma z natury kwasna nute.

Właśnie nie arabica, lecz robusta.
Arabica jest łagodna i bynajmniej nie kwaśna.

N.

123. Data: 2012-04-25 17:24:50

Od: KRZYZAK <k...@k...com> szukaj wiadomości tego autora

Bzdura. Mniejsza lub większa kwasowość to cecha charakterystyczna
arabiki. Robusta jest używana w mieszankach między innymi w celu złamania kwasowości
arabiki. Dlatego właśnie więcej robusty znajduje się w mieszankach przeznaczonych do
cappuccino, bo mleku goryczka pasuje, kwasowość już nie za bardzo.
Proponuję najpierw spróbować, porównać i nie powielać mądrości ludowych.

PS
kwasowość nie jest wadą.
To charakter danego gatunku arabiki.

124. Data: 2012-04-25 21:05:11

Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

KRZYZAK wrote:

> [...]
> pasuje, kwasowość już nie za bardzo. Proponuję najpierw spróbować,
> porównać i nie powielać mądrości ludowych.

Cóż poradzić. Jak dla Ciebie arabica jest kwaśna,
to masz inny smak. Ja jestem z opcji: kwaśna jest robusta,
bo w sumie jest to kawa drugiego sortu. Nie bez powodu
arabicę nazywa się kawą, a z dodatkiem robusty,
to już jest to nazywane mieszanką.
I nie sądzę, żeby to była mądrość ludowa.

125. Data: 2012-04-26 19:00:01

Od: KRZYZAK <k...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 12 Apr 2012 22:08:10 +0200, Ikselka napisał(a):

> Z tej "maszynki" kawa jest sto razy lepsza niż z najlepszego ekspresu
> ciśnieniowego.

Jest inna. Z kafetierki jedna nie uzyskasz takiego ekstraktu:
http://www.youtube.com/watch?v=QmD_34RExBg
:)

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

126. Data: 2012-04-27 10:37:50

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 26 Apr 2012 21:00:01 +0200, KRZYZAK napisał(a):

> Jest inna. Z kafetierki jedna nie uzyskasz takiego ekstraktu:
> http://www.youtube.com/watch?v=QmD_34RExBg
> :)

Aż mi zęby ścierpły na sam widok :-)
MŚK lubi taką kawę, w mikroskopijnej filiżaneczce, plus woda osobno... ale
mu nie kupie takiego cuda, bo piłby toto aż do padnięcia :-)
--
XL smile
http://www.fotosik.pl/u/mazam/album/791665

127. Data: 2012-04-27 21:49:57

Od: KRZYZAK <k...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 27 Apr 2012 12:37:50 +0200, Ikselka napisał(a):

> Aż mi zęby ścierpły na sam widok :-)
> MŚK lubi taką kawę, w mikroskopijnej filiżaneczce, plus woda osobno... ale
> mu nie kupie takiego cuda, bo piłby toto aż do padnięcia :-)

Rozpisalem sie w telefonie, ale widze, ze nie dotarlo.
Espresso uzaleznia:))
Nie maja co zeby cierpnac, bo mimo groznego wygladu, prawidlowa ekstrakcja
trwa ok 25s i dzięki temu do płynu przenika mało garbników, a i poziom
kofeiny jest znacznie mniejszy niż w "zalewajce" z tej samej ilosci ziarna.
Tutaj właśnie z ciastka kawowego wyciska sie ten bukiet aromatow i smakow,
o ktorych pisalem. Z samej kawy-kawy nie z dodatkow. Jak sie barista
przylozy. To jest naprawde ambrozja, do ktorej nie trzeba sie zmuszac.

Niestety takiego widoku jak na filmiku nie uswiadczymy w wiekszosci
polskich kawiarni, chociaz sprzet jest lepszy. Klient, ktory trafi do
kawiarni po dluzszej przerie dostanie kawe goraca i gorzka, przy wiekszym
oblezeniu zbyt chlodna i kwasna...
Cena z kosmosu pozostaje niezmienna...

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

128. Data: 2012-04-27 22:24:21

Od: KRZYZAK <k...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 25 Apr 2012 23:05:11 +0200, cef napisał(a):

> Cóż poradzić. Jak dla Ciebie arabica jest kwaśna,
> to masz inny smak.

To jest smak osoby, ktora troche gatunkow kawy juz sprobowala.
Kwaskowosc robusty to wyjatek, kwaskowosc arabiki to standard.

>Nie bez powodu
>arabicę nazywa się kawą, a z dodatkiem robusty,
>to już jest to nazywane mieszanką.

Nie bede wnikal w powody bzdurnego nazewnictwa.
Mieszanka to poprostu zestwienie kilku lub kilkunastu gatunkow kawy. Moze
byc arabica + robusta, moze by arabica. Dobrze zrobiona robusta wcale nie
jest zla, szczegolnie z mlekiem

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

129. Data: 2012-04-28 05:12:15

Od: KRZYZAK <k...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 11 Apr 2012 14:36:04 +0200, Bbjk napisał(a):

> Podepnę się, szukam _dobrej_ kawy rozpuszczalnej. Dobrej, czyli
> najbardziej przypominającej klasyczne espresso.

Nescafe Espresso. Tak bardzo nie przypomina, ale nie wali stara skarpeta
jak wiele innych.
A jak sie bedziesz krzywil to jest jeszcze cos takiego:
http://www.presso-polska.pl/
wystarczy dostep do goracej wody:)

--
usenet jest dla mieczakow