Obowiązek przedszkolny dla pięciolatków

91. Data: 2007-09-13 12:52:57

Temat: Re: Obowiązek przedszkolny dla pięciolatków
Od: "Szpilka" <s...@s...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lia" <i...@p...org> napisał w wiadomości
news:1sbs495fd56l6.dlg@iska.frompoznan...

> A do szkoły też potem nie da bo siedlisko?

Idąc do szkoły ma lat 7 a nie 5. Każdy rok bez chorowania to w jego
przypadku na plus. Im starszy tym choroby juz tak nie obciążają jego nerek.

> Nikt się nie kłoci bo tak było.

I co, źle było?

> Ale teraz np sie okazuje, że dzieci szybciej sie rozwijają niż 50 lat, że
> doswiadczenia na zywych organizmach innych społeczenstw pokazują, że
> lepiej
> wczesniej i ze krzywda się nie dzieje.

Ale od zawsze były dzieci, które się szybciej rozwijały, szybciej nabywały
wiedzę. Takie dzieci mogły iśc rok wcześniej do szkoły.

> Więc _modernizujemy_ system.
> Za 4 lata nikt się nie bedzie kłócił o te 5 latki bo to będzie całkowicie
> normalne.

Przeczytaj linka zapodanego przez Habecka. Chcą wprowadzić obowiązek
przedszkola o 3rż. Też jestes za?

> I zerówka też.
> A teraz będzie przedszkole.

A za chwilę złobek, ajak się dobrze rozpędzą to będą półroczniaki matkom
kazali na zajęcia dodatkowe zapisywać

> I luz. Żadnych dramatów egzystencjalnych to pewnie nie wywoła zwłaszcza,
> ze
> dzieci do tej pory nie siedzialy w domach, bo i tak gros chodziło do
> przedszkoli.

No i fajnie, ci co chcą/ musza to chodzą. Po co zmuszać tych co nie chcą/nie
muszą?

Sylwia

92. Data: 2007-09-13 12:54:04

Temat: Re: Obowi?zek przedszkolny dla pięciolatków
Od: "Szpilka" <s...@s...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "krys" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Lekarz nie ma obowiązku wystawiać.

Pamiętam że już była tu taka dyskusja. Szkoła wymaga a lekarz nie chce.
Fajnie u nas jest ;->

Sylwia

93. Data: 2007-09-13 12:54:27

Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Szpilka" <s...@s...tlen.pl> napisał
| Ale większy stres tak czy inaczej przezywają 4-5 latki idąc do prezdszkola
| niż 7 latki idąc do szkoły. ja nie przypominam sobie płaczu, histerii,
| lamentów moich kolegów i koleżanek w 1 klasie.
| Dziecko dojrzewa do szkoły, do rozstania z rodzicami i w wieku 7 lat
| przechodzi to (z wyjątkami) raczej bezproblemowo.

to mnie nie przekonuje - u Weroniki w grupie jest chłopiec który do
przedszkola chodzi o 3 r.ż i co rok tak samo tragicznie przeżywa. Ot ten typ
tak ma.

| Ale jak nie zna to się w 1 klasie nauczy.

Zonk ! Nie nauczy się w pierwszej klasie bo obecnie pierwsza klasa nie uczy
literek tylko powtarza co było w zerówce. Kto się nie naumiał - ma dwa razy
więcej roboty w domu z rodzicami.
Lajf is brutal ;(

Zresztą często taki 5-6 latek sam
| już jest gotowy do nauki, sam chce się dowiedzieć, nauczyc czytać,
zazwyczaj
| taka nauka odbywa się w domu.

No wiec zauważ że u jednych się odbywa a u innych nie - i o to chodzi z tymi
wyrównanymi szansami i startem :)

| No i sama powiedz czy to było źle, czy wyrosło z nas pokolenie tłumanów i
| tłuków bo się w 1 klasie literek uczyliśmy.

ależ nic podobnego nie twierdzę - bardzo sobie cenie mój system w którym się
kształciłam. Niestety postęp idzie naprzód i tak jak ktoś tu wspomniał
dzieciaki są coraz bardziej inteligentne to i naukę zaczynają wcześniej niż
ja czy Ty :)

| To co teraz się dzieje to nic innego jak wyścig szczurów, szybko, prędko,
| jak najwięcej, wszystko na raz najlepiej.

tylko zamykanie oczu na ten wyścig szczurów nic nie da - on i tak jest.

| Tak jest zauważalne. Logopedzi przedszkolni maja pełne ręce roboty. I co z
| tego że duzo dzieci ma wadę wymowy, jak logopedzi nie sa ws stanie
wszystkim
| poświęcic wystarczająco duzo czasu.

oczywiście - ale nie uważasz że przy braku elektryczności nawet ogryzek
świeczki to już jest coś żeby rozproszyć mrok ?

( błoszzz, idę do domu bo chyba zaczynam popadać w patos jak niejaki poseł
Cymański )

Pozdrawiam :)

--
Kasia + Weronika ( 6-latka )
gg 181718

94. Data: 2007-09-13 12:55:40

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Habeck Colibretto napisał(a):

> Ale obowiązek to zdaje się chce wprowadzić partia opozycyjna. Więc jak
> będzie w rządzie następnej kadencji to (mimo, że to jej pomysł) zwali
> na poprzedników. :)

A to już zależy, jaki stosunek do tego pomysłu będą mieć wyborcy przed
następnymi wyborami:-). W końcu nie od dziś wiadomo, że sukces ma wielu
ojców, a porażka jest sierotą (patrz wystąpienie posła Kurskiego
podczas samorozwiaząnia Sejmu)

Justyna
GG 6756000

95. Data: 2007-09-13 12:57:14

Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lia" <i...@p...org> napisał
| Masz niezadeklarowane kodowanie, wiec jesli jest OK to prze przypadek, bo
| de facto się sypie i jest źle.

Do tej pory się nie sypało a było takie samo ( Europa Środkowa Windows )
więc jakoś obleci. Jak się będzie powtarzało nagminnie to zmienię.

--
Kasia + Weronika ( 6-latka )
gg 181718

96. Data: 2007-09-13 12:57:24

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 13.09.2007, o godzinie 14.47.26, na pl.soc.dzieci.starsze, złośliwa
napisał(a):

> wiesz, do odbierania dzieci matkom w każdym wieku można dojść też każdą
> drogą ;)

Ale "wyrównywanie szans" jest do tego stworzone. :)

> eeemm a już nie są ??? Moje dziecko od 3-latków uczy się literek i cyferek -
> no nie mów że Twoje nie !! :P

O Jezu... Daniel miał 2 lata i już chwytał cały alfabet. Ale chciał. Tyle,
że teraz - jako trzylatek - pamięta z tego połowę i myli literki. Żaden
problem oczywiście. Chodzi o _obowiązek_. :)

> nie mów w czasie przyszłym - te wymagania już obecnie istnieją. Myślisz że
> po co są wprowadzane książki do zerówki ? Masz takową ? Wierz mi - to nie są
> książeczki z serii "3-latek".

Nie mam. Córka idzie za rok. Naprawdę to ma takie znaczenia dla dziecka czy
nauczy się czytać (obligatoryjnie) rok wcześniej?

> nie muszą ale jednak się zacierają. Zwłaszcza między dziećmi z miasta a tymi
> ze wsi. Właśnie ze względu na obowiązek szkolny ( wcześniej przedszkolny )
> dla 6-latków :)

Znaczy wiejskie dzieci co robią i w czym jest lepsze niż przed
wprowadzeniem tego obowiązku? Są jakieś badania?

> żensepa :) Nie mieszkam we Francji ;)
> Za to koleżanka w Holandii chwali sobie ichniejszy system nauczania -
> właśnie obowiązkowego juz od 4 r.ż

Ale chwili, bo może za darmo pozbyć się dziecka, bo widzi, że dziecko
chwyta różne rzeczy, czy widzi różnicę między nastolatkiem z systemu 4rż a
nastolatkiem z systemu 6rż?

> ja pamiętam bo lubiłam robić szlaczki i że na literkę U były ule - ii wogóle
> tak fajnie było ;)

Coś mi się kojarzy. :) W szlaczkach byłem geniuszem... zresztą potem też.
;)

> ale zauważone :) Przychodzi logopeda i dzieciaki coś tam łapią.

Zajęcia grupowe z logopedą? Nie rozumiem... :) Jeden logopeda i STOS
dzieci. Jak je oblecieć? Kto za to będzie płacił?

DOKŁADNIE! :)

*Habeck*
- Schutzbach

97. Data: 2007-09-13 12:57:48

Od: Lia <i...@p...org> szukaj wiadomości tego autora

McDreamy or McSteamy? *Szpilka*. Seriously?. Seriously.

> Przeczytaj linka zapodanego przez Habecka. Chcą wprowadzić obowiązek
> przedszkola o 3rż. Też jestes za?

Tez uwazam, ze to swietna socjotechnika, zeby ludzie łatwiej przełknęli
pięciolatkow :)

> A za chwilę złobek, ajak się dobrze rozpędzą to będą półroczniaki matkom
> kazali na zajęcia dodatkowe zapisywać

Na razie to tylko demagogiczne gadanie.

> No i fajnie, ci co chcą/ musza to chodzą. Po co zmuszać tych co nie chcą/nie
> muszą?

Już wymieniano tu argumenty, nie chce mi się kopiować.
Ciebie nic nie przekona i tak.

Teraz kwestia tego czy wprowadza czy nie, jak tak - to bedziesz mogła
narzekac :)

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@j...org

It's life's illusions I recall. I really don't know life at all.

98. Data: 2007-09-13 12:58:18

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 13.09.2007, o godzinie 14.55.40, na pl.soc.dzieci.starsze, krys
napisał(a):

> [...]
> następnymi wyborami:-). W końcu nie od dziś wiadomo, że sukces ma wielu
> ojców, a porażka jest sierotą (patrz wystąpienie posła Kurskiego

Giertych kłamał i tyle. Nie sprzeczaj się. :)

*Habeck*
- Schutzbach

99. Data: 2007-09-13 12:58:33

Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Szpilka" <s...@s...tlen.pl> napisał

| Osobiście nie znam, co nie oznacza że tacy nie istnieją. ;-P

a ja znam ale cholipcia oni mają 3 własnych dzieci które też muszą chodzić
do przedszkola - do dupy taka robota .... heh ;)

| Podejrzewam że rodzeństwu tez się mogą spodobać wycieczki zagraniczne ;-P

i bawienie młodszego rodzeństwa kiedy rodzice wypoczywają :P

hue hue hue

--
Kasia + Weronika ( 6-latka )
gg 181718

100. Data: 2007-09-13 13:00:33

Od: "Szpilka" <s...@s...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Gmina jakoś będzie musiała. A poza tym, tłumaczyć się będzie rząd
> następnej kadencji, co nie?

No ale jak będzie obowiązkowe to podobno przechodzi to pod gestię państwa?

Sylwia

Iwonko poradz:Dentysta w szkole
pomysły na energię czterolatka poszukiwane
(IVÁN): DECLARADO SANTO PARA DIOS
Jak kontrolować dostęp do internetu?
sens sznurowanych butów na w-f u pierwszoklasisty