Obowiązek przedszkolny dla pięciolatków

1. Data: 2007-09-12 10:48:41

Temat: Obowiązek przedszkolny dla pięciolatków
Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Właśnie usłyszałem.
Co o tym myślicie? ZNP zbiera właśnie podpisy, żeby wprowadzić obowiązek
przedszkolny dla pięciolatków no i szkolny dla sześciolatków.
Mi jakoś specjalnie ten pomysł sie nie podoba ale może ktoś mnie przekona?
:) Zerówka i tak jest już obowiązkowa. Czy nie zrobiłoby się tak, że
zerówka obowiązkowo trafi do szkoły (teraz jest w szkole lub przedszkolu) a
tam to już będzie się traktowało dzieci jak w typowej szkole (ławki itd...)
a dla pięciolatków zrobią obowiązkowe nauczanie pisania i czytania?

Na rzepce cóś znalazłem:
http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_070912/k
raj/kraj_a_1.html

*Habeck*
- Schutzbach

2. Data: 2007-09-12 11:10:08

Temat: Re: Obowiązek przedszkolny dla pięciolatków
Od: pamana <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tam to już będzie się traktowało dzieci jak w typowej szkole (ławki itd...)
> a dla pięciolatków zrobią obowiązkowe nauczanie pisania i czytania?

nie jestem za posylanie 6 latkow do szkoly ale jestem za obowiazkowym
przedszkolem dla 4 -5 latkow,obowiazkowym i bezplatnym pobycie tam przez
8 godzin z wyzywieniem i zajeciami dodatkowymi.
do tego obowiazkowa zerowka w szkole lub przedszkolu.
p.

3. Data: 2007-09-12 11:17:46

Od: Loja Lemur <shure1@nospam_o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

pamana pisze:

> jestem za obowiazkowym
> przedszkolem dla 4 -5 latkow,obowiazkowym i bezplatnym pobycie tam przez
> 8 godzin z wyzywieniem i zajeciami dodatkowymi.

Dlaczego?

L.

4. Data: 2007-09-12 12:09:59

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 12.09.2007, o godzinie 13.10.08, na pl.soc.dzieci.starsze, pamana
napisał(a):

> [...]
> przedszkolem dla 4 -5 latkow,obowiazkowym i bezplatnym pobycie tam przez
> 8 godzin z wyzywieniem i zajeciami dodatkowymi.

He? 8h obowiązkowo? Wyżywienie bezpłatnie? Zajęcia dodatkowe bezpłatnie?
Znaczy kto ma za to płacić?

> do tego obowiazkowa zerowka w szkole lub przedszkolu.

Przecież to jest.

*Habeck*
- Schutzbach

5. Data: 2007-09-12 12:19:05

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Habeck Colibretto" <h...@N...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:aocdd214a88l$.dlg@habeck.pl...

raj/kraj_a_1.html

> He? 8h obowiązkowo? Wyżywienie bezpłatnie? Zajęcia dodatkowe bezpłatnie?
> Znaczy kto ma za to płacić?

Ja nie jestem za tym, żeby przedszkole było od a do z bezpłatne, ale nie da
się ukryć, że na mniejszą skalę daje się to (przynajmniej w Warszawie) robić
od ładnych paru lat. Akcja "Lato w mieście" jest bezpłatna, 8h opieki nad
dziećmi i młodzieżą zapewnione, obiad i codzienne zajęcia od wyjść do
Łazienek, poprzez zajęcia plastyczne, muzyczne, turnieje gier rpg po wyjścia
do kina czy na kręgle też. Oczywiście nadal pozostaje pytanie, kto za to
płaci, ale faktem jest, że od strony organizacyjnej przetestowane :-)

Agnieszka

6. Data: 2007-09-12 13:27:40

Od: pamana <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dlaczego?

bo dzieci potrzebuja kontkatow z innymi plus kontakt z kims innym niz
babcia,niania,mama,tata ,ktos kto potrafi spojrzec na dziecko,rodzine z
boku.
glownie chodzi o rodziny patologiczne,biedne i nieporadne zyciowo bo to
one nie potrafia wychowac dziecka spolecznie.

a bezplatne to chyba nic jak polityka prorodzinna ,z naszych podatkow
oczywiscie, wkoncu poszlyby na edukacje naszych dzieci.
p.

7. Data: 2007-09-12 13:34:25

Od: "Szpilka" <s...@s...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pamana" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

> bo dzieci potrzebuja kontkatow z innymi plus kontakt z kims innym niz
> babcia,niania,mama,tata ,

A co jesli dziecko ma duzo rodzeństwa?

> ktos kto potrafi spojrzec na dziecko,rodzine z boku.

A po co?

> glownie chodzi o rodziny patologiczne,biedne i nieporadne zyciowo bo to
> one nie potrafia wychowac dziecka spolecznie.

To dlatego kazac wszystkim dzieciom iśc do przedszkola? Bo istnieją rodziny
patologiczne?

Sylwia

8. Data: 2007-09-12 13:43:33

Od: Loja Lemur <shure1@nospam_o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

pamana pisze:

> bo dzieci potrzebuja kontkatow z innymi

Nie chodzenie do przedszkola tego nie wyklucza.

> plus kontakt z kims innym niz
> babcia,niania,mama,tata ,
> ktos kto potrafi spojrzec na dziecko,rodzine z
> boku.

Po co?

> glownie chodzi o rodziny patologiczne,biedne i nieporadne zyciowo bo to
> one nie potrafia wychowac dziecka spolecznie.

Ale dotyczyć ma wszystkich?
Idąc tym tropem należałoby matkom zabierać dzieci zaraz po porodzie bo
jeszcze źle wychowają. Znów to samo: zakazy, nakazy, dotyczące
_wszystkich_ zamiast profilaktyki.

LL

--
*Lemury porozumiewaja sie za pomoca roznych
dzwiekow - niektore przypominaja odglosy

9. Data: 2007-09-12 13:58:00

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 12.09.2007, o godzinie 14.19.05, na pl.soc.dzieci.starsze, Agnieszka
napisał(a):

> [...]
> do kina czy na kręgle też. Oczywiście nadal pozostaje pytanie, kto za to
> płaci, ale faktem jest, że od strony organizacyjnej przetestowane :-)

Kwestia organizacyjna to pryszcz, bo struktura jest. Chodzi o finansowanie.
To co my płacimy (te 300 czy więcej złoty) to zdaje się tylko niewielki
dodatek do tego co dopłaca gmina.

*Habeck*
- Schutzbach

10. Data: 2007-09-12 14:03:23

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Habeck Colibretto" <h...@N...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:1ae0flvfzn90k$.dlg@habeck.pl...

> Kwestia organizacyjna to pryszcz, bo struktura jest. Chodzi o
> finansowanie.
> To co my płacimy (te 300 czy więcej złoty) to zdaje się tylko niewielki
> dodatek do tego co dopłaca gmina.

Bardziej chodziło mi o to, że przetestowane zostało, że można zorganizować w
pełni "darmowe" zajęcia dla dużych grup dzieci/młodzieży. Chociaż oczywiście
zdaję sobie sprawę, że skala nie ta, bo obowiązkowych przedszkolaków jest
dużo więcej niż dzieciaków, które zostają latem w domu i żeby im do głowy
nie przychodziły głupie pomysły pod nieobecność rodziców, to są wysyłane na
zorganizowane zajęcia.

Agnieszka

Iwonko poradz:Dentysta w szkole
pomysły na energię czterolatka poszukiwane
(IVÁN): DECLARADO SANTO PARA DIOS
Jak kontrolować dostęp do internetu?
sens sznurowanych butów na w-f u pierwszoklasisty