Obowiązek przedszkolny dla pięciolatków

161. Data: 2007-09-14 12:13:25

Temat: Re: Obowi?zek przedszkolny dla pięciolatków
Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Szpilka" <s...@s...tlen.pl> napisał
| A tych pań jest tyle ile dzieci by każdemu poświęcić cały swój czas?

nie zrozumiałyśmy się - panie poświęcają czas TYLKO dzieciom, nie
rozpraszają swojej uwagi na czynności domowe jak w przypadku rodzica
siedzącego w domu z dzieckiem.

| > |

| Ale że nie rozumiem. Chesz powiedziec że 5 latek wszystkie te czynności
| wykona sam, bez pomocy mamy, która jest na każde zawołanie w domu?

a usługujesz 5-latkowi* ?

Jeśli tak to sorry, moja dziecko wszystkie te powyższe czyności wykona z
powodzeniem samodzielnie ( nie wliczam tu spaceru ale u babci na podwórku
siedziała sama z koleżankami i nie musiałam jej wisieć na szyi ) - nie wiem,
może jest wybitnie samodzielne.

* nie mówię o posiłkach śniadanie, obiad, kolacja.

--
Kasia + Weronika ( 6-latka )
gg 181718

162. Data: 2007-09-14 14:15:57

Temat: Re: Obowiązek przedszkolny dla pięciolatków
Od: Elżbieta <w...@o...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 14 Sep 2007 10:24:41 +0200, złośliwa napisał(a):

> nie wiem jak Ty pracujesz ani z jakich podręczników - wiem że w naszych
> szkołach nieformalnie wymagane jest w pierwszej klasie nauka czytania i
> pisania ( przynajmniej drukowanymi ).

Noo jest w I klasie nauka pisania i czytania i to formalnie wymagana według
podstawy programowej. (Chyba Ci się zdanie pokiełbasiło). Natomiast szkoła
po dzieciach zerówkowych oczekuje znajomości druku, ale to już od ponad 20
lat tak jest (wcześniej to nie kojarzę) i nic się nie zmieniło. Natomiast
jak dla mnie wprowadzanie liter pisanych w zerówce jest niepotrzebne, bo to
robi od podstaw klasa I.
--
Elżbieta
http://picasaweb.google.pl/waruga.e

163. Data: 2007-09-14 14:19:53

Od: Elżbieta <w...@o...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 14 Sep 2007 07:15:31 +0000 (UTC), Piotr Majkowski napisał(a):

> Mam jednak obawy, czy taka umiejętność przyda się w zerówce i szkole.

No jak to nie?? Toż to wspaniałe przygotowanie do analizy i syntezy wyrazu.

> Może między wzajemnymi docinkami :>, któraś z Pań poradzi mi jak
> przygotować maluszka i zachęcić go do ćwiczenia dłoni?

Z zachęceniem to ciężko, ale co doćwiczeń, to może na razie jakieś
kreślenie kształtów literopodobnych na dużym formacie kartki, może być
farbami takimi do malowania palcami, lepienie odpowiednich kształtów z
plasteliny, gniecenie papieru, byle paluszki pracowały. Dużo wycinać
nożyczkami i korygować jeśli źle trzyma ołówek, kredkę czy co tam ma w
ręku.

164. Data: 2007-09-14 14:20:48

Od: Elżbieta <w...@o...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 14 Sep 2007 12:30:34 +0200, krys napisał(a):

> Mój Marcin miał tak samo, z tą różnicą, że "Klik" go nauczył.
> W wieku 5 lat przeczytał sam z siebie pierwsze słowo, na szyldzie.

Bo "Klik" jest fajny, chociaż ten matematyczny lepszy.

A na szyldach to ja się nauczyłam czytać.

165. Data: 2007-09-14 17:54:32

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Elżbieta napisał(a):

> Bo "Klik" jest fajny, chociaż ten matematyczny lepszy.

Nie miałam, niestety :-(. Ale ten od ruchu drogowego też jest fajny.

> A na szyldach to ja się nauczyłam czytać.

Ja też :-)

Justyna
GG 6756000

166. Data: 2007-09-14 18:01:34

Od: Elżbieta <w...@o...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 14 Sep 2007 19:54:32 +0200, krys napisał(a):

> Nie miałam, niestety :-(. Ale ten od ruchu drogowego też jest fajny.

ja miałam oba. Kacper zdecydowanie wolał tego uczącego matematyki. Z
biblioteki szkolnej wypożyczyłam klik uczy ortografii- też fajny.
Śpiewającego, ani o ruchu drogowym nie miałam

167. Data: 2007-09-14 18:10:36

Od: Dunia <d...@w...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

złośliwa wrote:

> no tak ale jak myślisz po jakim czasie zaczęłoby im się nudzić ? Bo Ty
> zostając w domu też nie masz 100 % czasu dla nich.

LOL :-) A ta opiekunka na 10 dzieci to akurat ma czas na indywidualne
dopieszczanie...

> Wiesz to jest cool przez pierwsze kilka tygodni, potem to już
> nuuuuuuda ;)

Człowiek inteligentny się nie nudzi ;-)
Ja byłam z mamą (i bratem) w domu aż do zerówki i bardzo mi się podobało
(w przeciwieństwie do przedszkola - horror).

D.
--
Dogs have masters, cats have staff, shelties have families.
www.sheltienation.com

168. Data: 2007-09-15 08:37:11

Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elżbieta" <w...@o...peel> napisał
| Noo jest w I klasie nauka pisania i czytania i to formalnie wymagana
według
| podstawy programowej.

W poście powyżej napisałam :
"Nie nauczy się w pierwszej klasie bo obecnie pierwsza klasa nie uczy
literek tylko powtarza co było w zerówce."
A że obecnie zerówka ma za zadanie przygotowanie dziecka do szkoły, to w
zerówce dzieci uczą się czytać i pisać a w szkole tylko powtarzają to czego
nauczyły się w zerówce.
Podstawa programowa wymaga nauczania - ale IMHO to anachronizm, uczyć dzieci
czegoś co juz umieją :)

(Chyba Ci się zdanie pokiełbasiło).

że niby w jakim sensie ?

|Natomiast
| jak dla mnie wprowadzanie liter pisanych w zerówce jest niepotrzebne, bo
| robi od podstaw klasa I.

co nie zmienia faktu że niektóre przedszkola wprowadzają, a wiadomo że jak
jedne wprowadzi i w rankingu dobrze przygotowanych przedszkolaków będzie
prowadziło to i inne przedzkola pójdą w jego ślady. To właśnie obserwuję od
kilku lat w naszych przedszkolach.
Może w większych miastach ten proces nie jest zbyt widoczny, w małych
miasteczkach - bardzo. Stąd się pewnie biorą te wymogi nieformalne dla
pierwszaków.

Już kiedyś opowiadałam jak to swojego czasu uczestniczyłam jako obserwator w
testach kompetencyjnych w klasach pierwszych. Testy te były przeprowadzane
we wrześniu i miały dać oświacie pogląd jak do szkoły są przygotowane
pierwszaki.W "mojej" klasie 80 % uczniów czytało sobie same polecenia, 19 %
szło trochę gorzej z tym czytaniem ale z pisaniem radziło sobie bardzo
dobrze, ten 1% to była dziewczynka która nie chodziła wcześniej do
przedszkola, oddała test pusty.

--
Kasia + Weronika ( 6-latka )
gg 181718

169. Data: 2007-09-15 11:06:32

Od: Elżbieta <w...@o...peel> szukaj wiadomości tego autora

W poście wyżej napisałaś:
"nieformalnie wymagane jest w pierwszej klasie nauka czytania i
pisania ( przynajmniej drukowanymi )."

Więc odpowiadam jeszcze raz właśnie w pierwszej klasie formalnie wymagana
jest nauka literek.

170. Data: 2007-09-15 13:49:02

Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
| pisania ( przynajmniej drukowanymi )."
|
| Więc odpowiadam jeszcze raz właśnie w pierwszej klasie formalnie wymagana

tak, masz rację zamiast "nauka" - miało być "umiejętność" - moja wina :)

--
Kasia + Weronika ( 6-latka )
gg 181718

Iwonko poradz:Dentysta w szkole
pomysły na energię czterolatka poszukiwane
(IVÁN): DECLARADO SANTO PARA DIOS
Jak kontrolować dostęp do internetu?
sens sznurowanych butów na w-f u pierwszoklasisty