Oczyszczenie ceglanego kominka

1. Data: 2010-03-04 20:27:30

Temat: Oczyszczenie ceglanego kominka
Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wewnątrz domu znajduje się ceglany kominek. Składa się on częściowo z
terakoty i gołych cegieł. Przypuszczam, że kiedyś pełniły one także
funkcje ozdobne, jednakże teraz w niektórych miejscach są strasznie brudne.
Znacie jakiś sposób na oczyszczenie tych cegieł? Ktoś mi doradził
szczotkę miedzianą, ale nie jestem przekonany do tego. W ogóle polecacie
czyszczenie mechaniczne czy chemiczne? Piaskowanie w środku mieszkania
raczej nie wchodzi w rachubę :/
Aha, kominek jest brudny z zewnątrz, od dotykania go, siadania na jego
podmurówce itp, w środku kominek ma metalowy wkład i jest on w porządku.
Będę wdzięczny za jakieś sugestie dotyczące wyczyszczenie cegieł.

--
Grzegorz Janoszka

2. Data: 2010-03-04 22:25:38

Temat: Re: Oczyszczenie ceglanego kominka
Od: "Pareno" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wewnątrz domu znajduje się ceglany kominek. Składa się on częściowo z
> terakoty i gołych cegieł.

Pytanie podstawowe:
Jaka to terakota i jakie cegły :)
Są różne rodzaje.

pozdrawiam,
pareno

3. Data: 2010-03-05 17:49:40

Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 4-3-2010 23:25, Pareno wrote:
> Pytanie podstawowe:
> Jaka to terakota i jakie cegły :)
> Są różne rodzaje.

Terakota normalna, takie płytki, co na podłogę się daje. To jest OK, nie
ma problemu. A cegły, hmmm... No cegły jak cegły, raczej nie klinkier,
one takie starego typu są, z nierówną powierzchnią, takie chyba, z
których komuniści "odbudowali" Polskę po wojnie ;-)

--
Grzegorz Janoszka

4. Data: 2010-03-05 20:07:13

Od: NotBear <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2010-03-04 21:27, Grzegorz Janoszka wrote:
> Znacie jakiś sposób na oczyszczenie tych cegieł? Ktoś mi doradził
> szczotkę miedzianą, ale nie jestem przekonany do tego.

Poniemiecka cegle na scianie czyscilem stalowa szczotka druciana
montowana na wiertarce. Probowalem najpierw takiej najbardziej
popularnej "tarczy", ale zostawiala podluzne zadrapania i potrafila
znienacka wyszarpywac wiertarke z reki jak natrafila na kamyk w spoinie.
Zmienilem na czolowa, mniej wiecej taka:
http://img.bazarek.pl/32316/5724/159829/170586316247
55ce1b9afbb.jpg
Sprawdzila sie idealnie, wystarczylo pozniej przetrzec na mokro i
zabezpieczyc Delfinem.

Kurzu sie chyba nie uniknie. Okulary niezbedne, a i maska sie przyda.

--
NotBear

Medion - wsparcie techniczne...
Rozpoczyna sie sezon, a z sezonem krety...
kosiarka - szukam opinii
świetlóki stwerowane pilotme
Wystawić pralkę z łazienki - jak podłączyć