Odległość drzew i krzaków od płotu?

1. Data: 2004-08-02 15:20:37

Temat: Odległość drzew i krzaków od płotu?
Od: "ms" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
może ktoś wie, czy istnieją przepisy mówiące o wymaganych odległościach od
płotu sadzonych drzew i żywopłotów, czy jest to tylko regulowane
"tolerancją" sąsiada?
Pozdrawiam
Maarek

2. Data: 2004-08-02 18:07:26

Temat: Re: Odległość drzew i krzaków od płotu?
Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

ms wrote:
> [...]
> może ktoś wie, czy istnieją przepisy mówiące o wymaganych odległościach od
> płotu sadzonych drzew i żywopłotów, czy jest to tylko regulowane

Takie przepisy istnieją tylko dla ogródków działkowych. Dla prywatnych
posesji nie ma.
Temat był dyskutowany kilka razy.

Pozdrawiam
Bea

3. Data: 2004-08-03 05:40:07

Od: "Piotr" <b...@u...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Beata Mateuszczyk" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

> Takie przepisy istnieją tylko dla ogródków działkowych. Dla prywatnych
> posesji nie ma.
> Temat był dyskutowany kilka razy.
>
> Pozdrawiam
> Bea

Witam.
Prawo budowlane mówi, że dla drzew minimalna odległość sadzenia od granicy
działki wynosi 4m.
O krzaczorach, milczy.

Z pozdrowieniami Piotr

4. Data: 2004-08-03 06:35:55

Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr wrote:

> Witam.
> Prawo budowlane mówi, że dla drzew minimalna odległość sadzenia od granicy
> [...]

Masz na myśli tę nowelizację, która weszła w życie w ubiegłe wakacje?
Możesz podać konkretny paragraf?
Bo ja jestem przekonana, że nie ma tam takich przepisów, ale może się
mylę, więc wolałabym uzupełnić swoją więdzę, a nie chce mi się całej
ustawy pzeglądać.
Pozdrawiam
Bea

5. Data: 2004-08-03 08:57:55

Od: "ms" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi i jak Beata, chętnie poznałbym
konkretny paragraf.
Co sugerujecie w przypadku gdy gałęzie rozrośniętej jabłoni sąsiada
rozpościerają się nad
moim domem i ogródkiem.

Pozdrawiam
Maarek

6. Data: 2004-08-03 10:02:28

Od: w...@p...com (Witek) szukaj wiadomości tego autora

on 2-08-04 20:07, Beata Mateuszczyk at b...@g...pl wrote:

> Takie przepisy istnieją tylko dla ogródków działkowych. Dla prywatnych
> posesji nie ma.
> Temat był dyskutowany kilka razy.
>
> Pozdrawiam
> Bea

Witam
Jest chyba tylko przepis: jeżeli gałęzie (lub korzenie) przechodzą na
sąsiednią działkę to sąsiad ma prawo wezwać cię do usunięcia gałęzi a jeżeli
tego nie zrobisz ma prawo sam to usunąć.

Witek

7. Data: 2004-08-03 10:26:19

Od: "ms" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
jeżeli
> tego nie zrobisz ma prawo sam to usunąć.

Dzięki za odpowiedź
Dla mnie takie rozwiązanie jest wspaniałe, ale:
1. jest chyba, czy na pewno.
2. jeśli sąsiad nie jest zainteresowany przycięciem, ja to zrobię, tylko do
jakiej odległości od granicy?

Z poważaniem
Maarek

8. Data: 2004-08-03 11:56:20

Od: w...@p...com (Witek) szukaj wiadomości tego autora

on 3-08-04 12:26, ms at m...@w...pl wrote:

> je?eli

> Dzi?ki za odpowied?
> Dla mnie takie rozwi?zanie jest wspania"e, ale:
> 1. jest chyba, czy na pewno.
> 2. je?li s?siad nie jest zainteresowany przyci?ciem, ja to zrobi?, tylko do
> jakiej odleg"o?ci od granicy?
>
> Z powa?aniem
> Maarek

Witam

Jest chyba na pewno :-)) czytałem o tym w jakimś starym "Muratorze" - tego
jestem pewien (możesz do nich zadzwonić, udzielają porad przez telefon, tel.
022 - 590-55-55). Wiesz, przycinanie drzew i krzewów nie zawsze może być na
rękę właścicielowi tychże drzew i krzewów (mogą przechodzić na stronę
sąsiada tylko trochę, mogą się ładnie komponować, może być to trudne
technicznie, wreszcie czasami szkoda kaleczyć drzew), jeżeli sąsiadowi to
nie przeszkadza to niech sobie rosną.
Jeżeli mu przeszkadzają to wg przepisów jest tak jak napisałem: sąsiad wzywa
Cię do usunięcia gałęzi (a nawet korzeni) przechodzących na jego działkę -
do granicy działki, daje ci kilka dni czasu (ilość jest chyba też określona
przepisami), jeżeli w wyznaczonym czasie tego nie zrobisz ma prawo oddać Cię
do sądu lub wyciąć gałęzie sam (do granicy działki).
Oczywiście jak zależy Ci na układach z sąsiadem to robisz to sam.

Witek

9. Data: 2004-08-03 16:38:36

Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

ms wrote:
> jeżeli

> Dzięki za odpowiedź
> Dla mnie takie rozwiązanie jest wspaniałe, ale:
> 1. jest chyba, czy na pewno.

Na pewno. Musisz najpierw zażądać od sasiada, najlepiej poleconym lub
przy świadkach, przycięcia gałęzi. Jeśli on tego nie zrobi to po 2
tygodniach możesz przyciąć sam.

> 2. jeśli sąsiad nie jest zainteresowany przycięciem, ja to zrobię, tylko do
> jakiej odległości od granicy?

Możesz przyciąć tylko to co wchodzi na Twój teren.

Pozdrawiam
Bea

10. Data: 2004-08-03 16:41:22

Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

ms wrote:
> Dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi i jak Beata, chętnie poznałbym
> konkretny paragraf.

Jestem na 90% pewna, że nowe prawo budowlane nic nie zmieniło w tej
kwestii i nie wprowadziło przepisu okreslającego tę odległość. Ale może
Piotr się odezwie i udowodni, że to On ma rację.

Pozdrawiam
Bea

Kiedy sadzić drzewka owocowe ?
Bodziszek