Odp: Antykoncepcja...

From: "Marcin" <c...@p...fm>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Odp: Antykoncepcja...
Date: Mon, 17 Jan 2000 16:53:06 GMT

Użytkownik Grzegorz Redlarski <g...@k...net.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:c...@4...com..
.

> Przepraszam, dlaczego nazywasz to LEKIEM ? Co on leczy? Na ile się
> orientuję pigułki antykoncepcyjne działają wprost przeciwnie -
> zaburzają normalną pracę organizmu.

Nie mam moze specjalizacji z ginekologii , ale cos tam jednak wiem - pigulki
antykoncepcyjne niezaleznie od tego co wiedziales do tej pory , SA lekiem ,
czy podoba ci sie , czy nie. Co leczą - wiele moznaby wymieniac - dzialaja
na osi podwzgorze -przysadka hamujac wydzielanie hormonow uwalniajacych
gonadotropiny. zatrzymuje to cykl w okresie przedowulacyjnym i powoduje ze
sluz szyjkowy jest nieprzepuszczalny dla plemnikow - to drugie to
fizjologiczny stan , zmieniajacy sie tylko na czas owulacji. Napisze tylko
tyle ze znajduja znakomite zastosowanie w leczeniu przewleklego braku
jajeczkowania , i zaburzen endokrynologicznych , a nawet tradziku
mlodzienczego . Dokladnie powinien wypowiedziec sie o tym ginekolog .
A pracy organizmu nie zaburzaja tylko ja reguluja.

Marcin