Co zamiast tfui?

31. Data: 2011-07-30 23:15:28

Temat: Re: Co zamiast tfui?
Od: "Veronika" <veronika_veronika@spam_op.pl> szukaj wiadomości tego autora

news:j11mft$dga$1@news.onet.pl...

> /W ramach robienia porządków w newsach/
> Coś dzwoni, ale nie w tym kościele. Z cisu właśnie uzyskuje się lek
> przeciwnowotworowy, taksol.

Po pierwsze napisałam "podobno".
Po drugie to, że z czegoś robi się lek nie znaczy, że nie może być trujące
przed przetworzeniem.

32. Data: 2011-07-30 23:51:31

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-07-31 01:15, Veronika pisze:

> Po pierwsze napisałam "podobno".
> Po drugie to, że z czegoś robi się lek nie znaczy, że nie może być
> trujące przed przetworzeniem.

Więc nie pisz, jak nie wiesz na pewno. Wszystkie są trujące, ale też
lecznicze. Jednak nikt tu nie zamierza obżerać się świeżymi gałązkami. A
nic (mi) nie wiadomo na temat ich rakotwórczości.

--
Pozdrawiam - Aicha

http://wroclawdailyphoto.blogspot.com/
Jak nie pisać po angielsku

33. Data: 2011-07-31 07:01:22

Od: "Veronika" <veronika_veronika@spam_op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Więc nie pisz, jak nie wiesz na pewno. Wszystkie są trujące, ale też
> lecznicze. Jednak nikt tu nie zamierza obżerać się świeżymi gałązkami. A
> nic (mi) nie wiadomo na temat ich rakotwórczości.

Sama nie pisz jak nie wiesz.
Nie wszystkie są trujące i nie chodzi jedynie o obżeranie.
Ale np. o zapach, który wydzielają i który jest trujący i rakotwórczy.

34. Data: 2011-07-31 12:06:58

Od: Jakub Tarczewski <a...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Ale np. o zapach, który wydzielają i który jest trujący i rakotwórczy.

trujący i rakotwórczy zapach... hmmm...

owoce (i w niewielkich ilościach igły) cisu pospolitego zawierają
taksynę w sporych ilościach, poza tym cisy nie wydzielają żadnych
szkodliwych substancji. Jałowiec (większość rodzajów) jest uważany za
roślinę leczniczą, a wydzielane przezeń olejki eteryczne mają
powszechnie znane działanie antyseptyczne, antydepresyjne i
regeneracyjne (niektórzy twierdzą też, że przeciwnowotworowe). Olejek
żywotnikowy jest dość często używany w przemyśle perfumeryjnym i
spożywczym (w niewielkich ilościach, ale toksyczny były dopiero po
doustnym spożyciu dośc znacznej ilości). I tak dalej. Nie wiem, jakie
źródła Cię przekonały do niechęci wobec tak miłych roślinek, ale
najwyraźniej sporo przez to tracisz.

35. Data: 2011-07-31 15:23:47

Temat: Odp: Co zamiast tfui?
Od: "Johnny" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z cisu właśnie uzyskuje się lek przeciwnowotworowy, taksol.

Mało tego! Ja taksolem wracałem ostatnio z imprezy!!!

Zdroofka Johnny

tera robie w podkoszulkach:
http://allegro.pl/koszulki-johnny-ego-autorskie-niep
owtarzalne-i1732687238.html

36. Data: 2011-07-31 18:01:29

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Veronika" <veronika_veronika@spam_op.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Nie wszystkie są trujące i nie chodzi jedynie o obżeranie.
> Ale np. o zapach, który wydzielają i który jest trujący i rakotwórczy.

I jak tu nie być seksistą? ;-)

37. Data: 2011-07-31 19:30:17

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Veronika" <veronika_veronika@spam_op.pl> napisał w wiadomości
> I jak tu nie być seksistą? ;-)

Ćwiczysz na saksofonie?

38. Data: 2011-08-01 18:21:49

Od: "Veronika" <veronika_veronika@spam_op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jakub Tarczewski" <a...@o...eu> napisał w wiadomości

> trujący i rakotwórczy zapach... hmmm...

Może być olejek eteryczny, jeśli wolisz.

> Nie wiem, jakie źródła Cię przekonały do niechęci wobec tak miłych
> roślinek, ale najwyraźniej sporo przez to tracisz.

Taki jeden. Lekarz.
Widocznie niedouczony jest.
W każdym razie moje roślinki mają się dobrze.
Jeszcze ich nie wykopałam i na razie nie zamierzam.

39. Data: 2011-08-06 22:19:53

Od: "Veronika" <veronika_veronika@spam_op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> /W ramach robienia porządków w newsach/
> Coś dzwoni, ale nie w tym kościele. Z cisu właśnie uzyskuje się lek
> przeciwnowotworowy, taksol.

"/W ramach robienia porządków w newsach/"
No popatrz, popatrz, dzwoni, nie dzwoni.
Olej rycynowy też jest lekiem.
A rącznik, z którego powstaje jest trujący.

stevia sadzonki do kupienia, jak ktoś potrzebuje...:-)
ciekawe spostrzeżenie dotyczące pszczół
Re: Patron grupy na 2011
Patron grupy na rok 2011
Kosa elektryczna