Odp: Czy mam nadci?nienie (trochę długie)?

From: "Styniu" <s...@c...ci.pwr.wroc.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Odp: Czy mam nadci?nienie (trochę długie)?
Date: Sat, 26 Feb 2000 19:26:50 +0100

część przypadków nadciśnienia ma swoją przyczynę w wadliwym działaniu
jakiegoś układu organizmu. W Twoim przypadku objawy mogą wskazywać na
"pheochromocytoma". Jest to dysfunkcja komórek, często w formie guzka
(niezłośliwego, posiadającego jedynie złośliwość kliniczną tzn.
ograniczającą się do wywoływania skoków ciśnienia w tym wypadku). Nadmiernie
rozrośnięte komórki chromochłonne w obrębie nadnerczy od czasu do czasu dają
wyrzut amin katecholowych (hormonów walki) a w konsekwencji skok ciśnienia.
Po ataku należy oznaczyć Cim poziom metabolitów tych hormonów, jeśli będzie
podwyższony potwierdzxi to rozpoznanie. Guzek ten będzie można całkowicie
wyciąć i wyleczyć chorobę. Trzeba koniecznie diagnozować przyczynę takiego
nadciśnienia u młodej osoby, nie zaniedbuj tego.
Lilka
lekarz - z konta
korzystam grzecznościowo.
Użytkownik Olek <a...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych