DO i badania naukowe

61. Data: 2002-03-05 12:27:03

Temat: Re: DO i badania naukowe
Od: "chaciur" <g...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Iza <i...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a62d00$s4f$...@o...ict.pwr.wroc.pl...

> Użytkownik chaciur <g...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> napisał:a629oa$sqd$...@n...tpi.pl...
>
> [Mam takie małe pytanie, Chaciur, ilu lekarzy u których byłeś prowadzi
> badania naukowe? Wszyscy pracują w klinikach i instytutach badawczych? Czy
> jak któryś nie jest lekarzem-naukowcem, to nie jest gorszy od tego co jest?
> To tak w kwestii formalnej. Chodzi mi tylko o to, że skoro JK nie jest
> naukowcem (a z tego co wiem nie jest) nie widzę powodu by wymagać by robił
> badania. Gdzie? W kuchni?

tylko jak sie nie jest naukowcem i wprowadza
taka rewolucje to chyba nie powinno sie byc zaskoczonym
listem 30? I po co ta otoczka spisku?
przeciez to co piszesz tutaj o JK nie przemawia na
jedo korzysc.

> Żeby nie było, jestem za przeprowadzeniem badań, za i jeszcze raz za.

ok
pozdrawiam Chaciur

62. Data: 2002-03-05 12:50:08

Temat: Odp: DO i badania naukowe
Od: "Iza" <i...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik chaciur <g...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a62dfr$54b$...@n...tpi.pl...
> tylko jak sie nie jest naukowcem i wprowadza
> taka rewolucje to chyba nie powinno sie byc zaskoczonym
> listem 30?

[A JK był, skoro już o nim mowa?
A tak przy okazji - widzę, że i Tobie udzieliło się przeświadczenie o
rewolucyjności tej diety, całkiem jak JK ;-)).

I po co ta otoczka spisku?

[Bo spiski zdarzają się na świecie ;-)]

> przeciez to co piszesz tutaj o JK nie przemawia na
> jedo korzysc.

[Na każdym kroku powtarzam, że nie jestem jego adwokatem :-).
Moim głównym zainteresowaniem w dziedzinie diet jest troska moje własne
zdrowie a nie czyjaś korzyść.

Iza]

63. Data: 2002-03-05 14:29:13

Od: "Iwonka" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Wasiak" <g...@r...com.pl> napisał w wiadomości
> Wybacz mi, ale takiego zdania to już dawno nie przeczytałem - badań nie
> było, ale były! ROFTL!
> Wierzysz im, bo im się coś wydaje?
> Albo są badania, albo nie ma - i to stanowi rozwiązanie problemu dyskusji.

zle zrozumiales moje zamiary, a wiec wyjasniam
nie bylo badan dotyczacych DO, a byly badania
ktore udowodnily iz twierdzenia K sa zle.
czyli jasne byly badania ale nie te o ktore
tobie chodzi? czy tak?
chyba o tym wiesz, i dlatego profesorowie
wyrazili swoja opinie bazujac na swoich danych
bo widocznie, moze, uznali ze nie ma potzreby robic
badan tej diety skoro inne wyniki juz cos innego
powiedzialy. to ty sie czepiasz, ze profesorowie
nie zbadali tej diety i wyrazaja opinie.
wiec moze wlasnie uznali, ze po co maja ja badac skoro
oni na podstawie swojej wiedzy i doswiadczeniach widza iz K mowi
odwrotnie niz oni. sam sobie juz powinienes
odpowiedziec na watpliwosci dlaczego
profesorowie wypowiedzieli sie na temat
diety ktora nie badali.
iwon(k)a

64. Data: 2002-03-05 14:45:10

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bo widocznie, moze, uznali ze nie ma potzreby robic
> badan tej diety skoro inne wyniki juz cos innego

No to ja się przyczepię...
Były badania, ze tłuszcz jest szkodliwy tak?
Ale te badania były na ludziach, którzy jednocześnie jedli dużo
węglowodanów, tak?
A dieta Kwaśniewskiego jest ubogowęglowodanowa, i właśnie podobno dlatego że
nie ma węglowodanów można jeść tłuszcze...

--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

65. Data: 2002-03-05 15:06:57

Od: "Iwonka" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> No to ja się przyczepię...
> Były badania, ze tłuszcz jest szkodliwy tak?
> Ale te badania były na ludziach, którzy jednocześnie jedli dużo
> węglowodanów, tak?

tak powiedzial K. w swojej ksiazce.

badan nad dieta, jej wplywem na zdrowie
wykonano z pewnoscia wiele. wiele jej wariantow
zapewne tez analizowano i tak wiele w zalecaniach
sie nie zmienilo. to mnie osobiscie bardziej przekonuje.

> A dieta Kwaśniewskiego jest ubogowęglowodanowa, i właśnie podobno dlatego że
> nie ma węglowodanów można jeść tłuszcze...

to tez powiedzial K.- nie robiac badan.

w zasadzie najchetniej przeczytalabym jeszcze raz
list profesorow, czy masz do niego jakies link?
iwon(k)a

66. Data: 2002-03-05 16:24:28

Od: "Iza" <i...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Iwonka <i...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:a62mv0$o19$...@n...onet.pl...
> Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:a62lj6$kqv$1@news.onet.pl...

> tak powiedzial K. w swojej ksiazce.

[A znalazłaś już jakieś dowody no to, że tak nie jest (nawet jeśli właśnie
tak "powiedział K. w swojej książce)? Czekam z niecierpliwością na nie.

W międzyczasie podaję swoje na to, iż jest właśnie tak jak pisze Joanna.

===========

American Journal of Clinical Nutrition, Vol. 75, No. 3, 484-491, March 2002
C 2002 American Society for Clinical Nutrition

----

Original Research Communication

Fatty acid saturation of the diet and plasma lipid concentrations,
lipoprotein particle concentrations, and cholesterol efflux capacity1,2,3
Maria Teresa Montoya, Amelia Porres, Sagrario Serrano, Jean Charles
Fruchart, Pedro Mata, Juan Antonio Gómez Gerique and Graciela Rosa Castro
1 From the Fundación Jiménez Díaz, Servicio de Bioquímica Clínica, Madrid
(MTM, AP, SS, PM, and JAGG), and the Institut Pasteur, INSERM Unité 325,
Lille, France (JCF and GRC).

Background: The fatty acid content and saturation degree of the diet can
modulate HDL composition and cholesterol efflux.

Objective: We studied the modifications in plasma lipoprotein particles and
serum capacity to stimulate cholesterol efflux induced by different fatty
acids.

Design: Seventeen women and 24 men followed in the same sequence 4 diets
containing 35% of total energy as fat. The saturated fat diet contained 17%
palm oil; the monounsaturated fat diet, 20.9% olive oil; the n-6
polyunsaturated fat diet, 12.5% sunflower oil; and the n-3 polyunsaturated
fat diet, sunflower oil supplemented with 4-4.5 g fish oil/d. Each phase
lasted 4-5 wk.

Results: In both sexes, apolipoprotein (apo) A-I concentrations were
significantly lower with unsaturated fat diets than with the saturated fat
diet, but concentrations of lipoproteins containing only apo A-I (Lp A-I)
were lower only in the men. Concentrations of lipoproteins containing both
apo A-I and apo A-II (Lp A-I:A-II) were lower with both polyunsaturated fat
diets in the women but significantly higher in the men. Lp E concentrations
were significantly higher with the 2 polyunsaturated fat diets. Lp E non-B
particle concentrations were not modified in the men but were significantly
higher in the women in both polyunsaturated fat phases. Lp C-III
concentrations were higher with the saturated fat diet only in the men. The
serum samples taken after the n-3 polyunsaturated fat phase were the most
efficient for extracting cellular cholesterol in both sexes.

Conclusions: The monounsaturated and polyunsaturated fat diets were
healthier, producing a better lipid profile. The n-3 polyunsaturated fat
diet increased the capacity of serum to promote the efflux of cholesterol
from cells in culture.

Key Words: Diet . fatty acid . lipid . lipoprotein particle . cholesterol
efflux . reverse cholesterol transport . HDL . LDL . saturated fat .
polyunsaturated fat . monounsaturated fat

========================

> badan nad dieta, jej wplywem na zdrowie
> wykonano z pewnoscia wiele. wiele jej wariantow
> zapewne tez analizowano i tak wiele w zalecaniach
> sie nie zmienilo. to mnie osobiscie bardziej przekonuje.

[Oczywiście, że wykonano wiele wariantów, tyle tylko że jedynie w pewnym
zakresie, niestety zwykle nie "sięgającym" tych ilości tłuszczu z jakimi
mamy do czynienia w wysokotłuszczowych dietach niskowęglowodanowych.
Ale żeby nie być gołosłowna stopniowa będę podsyłała kolejne prace... chyba,
że wcześniej ktoś się oburzy, że produkuję za duże pliki. Do niektórych mam
też full texty, więc zainteresowanym mogę je podesłać.

Owocnego czytania,
Iza]

67. Data: 2002-03-05 16:34:03

Temat: przykłady
Od: "Iza" <i...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Diabetes 50:69-76, 2001
C 2001 by the American Diabetes Association, Inc.

Distinct Effects of Saturated and Monounsaturated Fatty Acids on ß-Cell
Turnover and Function
K. Maedler, G.A. Spinas, D. Dyntar, W. Moritz, N. Kaiser, and Marc Y. Donath
From the Division of Endocrinology and Diabetes (K.M., G.A.S., D.D., W.M.,
M.Y.D.), University Hospital, Zurich, Switzerland; and the Department of
Endocrinology and Metabolism (N.K.), Hebrew University-Hadassah Medical
Center, Jerusalem, Israel.

Correspondence: Address correspondence and reprint requests to Marc Donath,
MD, Division of Endocrinology and Diabetes, Department of Medicine,
University Hospital, CH-8091 Zurich, Switzerland. E-mail:
m...@d...usz.ch .

Glucotoxicity and lipotoxicity contribute to the impaired ß-cell function
observed in type 2 diabetes. Here we examine the effect of saturated and
unsaturated fatty acids at different glucose concentrations on ß-cell
proliferation and apoptosis. Adult rat pancreatic islets were cultured onto
plates coated with extracellular matrix derived from bovine corneal
endothelial cells. Exposure of islets to saturated fatty acid (0.5 mmol/l
palmitic acid) in medium containing 5.5, 11.1, or 33.3 mmol/l glucose for 4
days resulted in a five- to ninefold increase of ß-cell DNA fragmentation.
In contrast, monounsaturated palmitoleic acid alone (0.5 mmol/l) or in
combination with palmitic acid (0.25 or 0.5 mmol/l each) did not affect DNA
fragmentation. Increasing concentrations of glucose promoted ß-cell
proliferation that was dramatically reduced by palmitic acid. Palmitoleic
acid enhanced the proliferation activity in medium containing 5.5 mmol/l
glucose but had no additional effect at higher glucose concentrations (11.1
and 33.3 mmol/l). The cell-permeable ceramide analog C2-ceramide mimicked
both the palmitic acid-induced ß-cell apoptosis and decrease in
proliferation. Moreover, the ceramide synthetase inhibitor fumonisin B1
blocked the deleterious effects of palmitic acid on ß-cell viability.
Additionally, palmitic acid but not palmitoleic acid decreased the
expression of the mitochondrial adenine nucleotide translocator and induced
release of cytochrome c from the mitochondria into the cytosol. Finally,
palmitoleic acid improved ß-cell-secretory function that was reduced by
palmitic acid. Taken together, these results suggest that the lipotoxic
effect of the saturated palmitic acid involves an increased apoptosis rate
coupled with reduced proliferation capacity of ß-cells and impaired insulin
secretion. The deleterious effect of palmitate on ß-cell turnover is
mediated via formation of ceramide and activation of the apoptotic
mitochondrial pathway. In contrast, the monounsaturated palmitoleic acid
does not affect ß-cell apoptosis, yet it promotes ß-cell proliferation at
low glucose concentrations, counteracting the negative effects of palmitic
acid as well as improving ß-cell function.

68. Data: 2002-03-05 16:36:46

Temat: przykład1
Od: "Iza" <i...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

American Journal of Clinical Nutrition, Vol. 71, No. 3, 706-712, March 2000
C 2000 American Society for Clinical Nutrition

----

Original Research Communications

Changes in plasma lipids and other cardiovascular risk factors during 3
energy-restricted diets differing in total fat and fatty acid
composition1,2,3
Manny Noakes and Peter M Clifton
1 From CSIRO Health Science and Nutrition, Adelaide, Australia.

Background: The well-established relation between changes in dietary fatty
acids and plasma lipids has been determined in energy-balance states.
Whether this relation is altered in states of energy restriction and active
weight loss is not clear.

Objective: The objective of this 12-wk study was to compare the time course
of lipid changes and other cardiovascular risk factors in 3
energy-restricted diets (all 6500 kJ) with different total fat and fatty
acid compositions.

Design: Sixty-two subjects with a body mass index (in kg/m2) >24 were
stratified into 1 of 3 parallel dietary intervention groups: 1) a
very-low-fat (VLF) diet (10% of energy from fat; 3% from saturated fat), 2)
a high-saturated-fat (HSF) diet (32% of energy from fat; 17% from saturated
fat), and 3) a high-unsaturated-fat (HUF) diet (32% of energy from fat; 6%
from saturated fat).

Results: After 12 wk, LDL cholesterol decreased by 0.66 ? 0.11 ( ? SEM) and
0.68 ? 0.12 mmol/L (20%) with the VLF and HUF diets, respectively, compared
with a decrease of only 0.24 ? 0.11 mmol/L (7%) with the HSF diet (P < 0.02
between groups). Diet affected the time course of changes in HDL cholesterol
with both high-fat diets, resulting in smaller reductions in HDL cholesterol
at weeks 1 (P = 0.0004) and 4 (P = 0.02); however, these differences were no
longer apparent by 12 wk. Overall weight loss was 8.6 ? 0.4 kg (9.7%) and
waist circumference decreased by 7.3 ? 5 cm (8%) for the combined groups,
with no significant differences between diets.

Conclusions: Significantly greater decreases in LDL cholesterol during
active weight loss are achieved with diets low in saturated fatty acids.
Changes in HDL cholesterol between diets appear dependent on both the fat
content of the diet and the duration of energy restriction.

Key Words: Weight loss . lipids . energy-restricted diet . fatty acids .
diet composition . energy restriction . very-low-fat diet . cardiovascular
risk factors . humans

69. Data: 2002-03-05 19:24:01

Od: "Iwonka" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iza" <i...@i...pl> napisał w wiadomości

> W międzyczasie podaję swoje na to, iż jest właśnie tak jak pisze Joanna.
>
> Design: Seventeen women and 24 men followed in the same sequence 4 diets
> containing 35% of total energy as fat.

na co to jest dowod???? na to co pisze Joanna???
dieta z 35% tluszczu jako zrodla energii jest dla ciebie
niskoweglowodanowa??? a wysokotluszczowa??

> [...]
> diet increased the capacity of serum to promote the efflux of cholesterol

podobne sformulowania znajdziesz w linkach
na stronie, ktor opracowano w wyniku wieloletnich
badan naukowych i KLINICZNYCH
www.americanheart.org
oraz liink na tej witrynie potwierdzajacy twoj artykul
http://216.185.112.5/presenter.jhtml?identifier=3064

moja niezmienna konkluzja:
ja raczej pozostane przy zaleceniach American Heart Association.
iwon(k)a

70. Data: 2002-03-05 19:30:18

Temat: Re: przykład1
Od: "Iwonka" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Changes in HDL cholesterol between diets appear dependent on both the fat
> content of the diet and the duration of energy restriction.

no i co tu jest innego anizeli AHA deklaruje i zaleca???
chyba wlasnie to, iz ograniczenie saturated fatty acids powoduje
wg tego co czytam widoczne (znaczne) obnizenie LDL cholesterol.
iwon(k)a

dieta wysokotluszczowa (optymalna) prof Kwasniewskiego
Jak przytyc ?
doradzcie
wspolna dieta
zapraszam