Dlaczego nie ma dalszych badań nad DO... dłuuuugie!

101. Data: 2003-10-21 21:52:02

Temat: Re: Dlaczego nie ma dalszych badan nad DO...
Od: "Krystyna*Opty*" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rukasu" <r...@a...net> napisał w wiadomości
news:bn47pb$2ivq$1@foka.aster.pl...
> Użytkownik "Krystyna*Opty*" <k...@p...onet.pl> napisał w
> wiadomości news:bn42vi$32k$1@news.onet.pl...

> :-DDDDD
>
> A jeszcze przed chwilą miałaś mi za złe że "skatalogowałem" taką właśnie
> reakcję każdego szanującego się optymalnego w poscie
> news:bn1ick$1ei5$1@foka1.acn.pl ;->

1. Niestety, nie otwiera mi się...
2. Właśnie taki argument (jak wyżej mój na zasadzie "rewanżu") w dyskusjach
na grupach uważam za mało sensowny. A dlaczego? Bo trudno dyskutować o
jedynie słusznych kanonach, są a priori bezdyskusyjne. Nie ma potrzeby
odwoływać się do logiki myślenia współdyskutanta. Kanon to kanon, trzeba go
przyjąć do wiadomości i kropka.
Dlatego ja nie domagam się od adwersarza DOWODÓW naukowych,
ale zwykłego wyjaśnienia, logicznego uzasadnienia.
No i staram się nie przylepiać innym łatek. Nie ma nic prostszego jak
krytykować - każdy to potrafi i paradoksalnie świadczy o samym krytykancie.
Jeśli już o kimś się mówi, że jest taki i taki, to wypada to uzasadnić.

--
Krystyna*Opty* [DO] od 06.1998 r.

Mądrości trzeba zawsze szukać w sobie,
nie zawierzać ślepo autorytetom. Wojciech Eichelberger

102. Data: 2003-10-21 21:54:15

Od: "Amalein" <a...@b...spamu.o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Droga Krystyno "Optymalna",
Mam do Ciebie kilka pytan.
Czy tak zachwalana przez Ciebie Dieta Optymalna posiada
przeprowadzone badania zgodne ze standartami EBM (Evidence Based Medicin),
czyli medycyny opartej na faktach? Jesli tak ( w co szczerze mowiac watpie),
czy mozesz przytoczyc je na grupie (wszak jest to grupa sci.medycyna)?
Sadze, iz wiele przytaczanych przez Ciebie "uzdrowien" dzieki stosowaniu
"DO",
bierze sie z podejscia do sprawy w mysl "post hoc, ergo propter hoc", co
jest ewidentym bledem.

Dieta optymalna (wg Kwasniewskiego) jest dieta niskoweglowodanowa,
prowadzaca
do wystapienia ketozy. Jest dieta niedoborowa, zawiera male ilosci witamin z
grupy B
i witaminy C oraz biopierwiastkow, takich jak potas, wapn, magnez i miedz.
Zawiera zbyt duzo retinolu, a takze niektorych biopierwiastkow:
sodu, fosforu, zelaza i cynku (tego ostatniego za duzo tylko dla kobiet)
Wedlug obecnego stanu wiedzy stosowanie DO z duzym prawdopodobienstwem
zaliczyc mozna do ryzykownych zachowan zdrowotnych, ktore podobnie jak
np. palenie papierosow zwiekszac moga ryzyko pogorszenia stanu zdrowia
a nawet przyczyniac sie do zgonu.
Aby DO mogla byc zalecana przez lekarzy, konieczne beda b.szczegolowe
badania.
Do czasu przeprowadzenia takich badan na duzych grupach pacjentow i
uzyskania
pozytywnych wynikow w zadnym przypadku nie powinno sie jej zalecac,
zwlaszcza
osobom majacym jakiekolwiek problemy zdrowotne.

A co do Twoich stwierdzen ze lekarze i srodowisko zwiazane z medycyna
konwencjonalna
nie potrafi sie ustosunkowac co do diety optymalnej, smiem twierdzic iz sie
mylisz.
Np juz w 1999r w prasie fachowej opublikowano stanowisko Komitetu Terapii
Wydzialu VI Nauk Medycznych PAN. Brzmialo ono: " Komitet Terapii PAN uznaje
tzw. diete optymalna lek. med. Jana Kwasniewskiego za WYBITNIE SZKODLIWA DLA
ZDROWIA.
Wartosc diety, jako podanej osadowi jednego tylko lekarza - jej autora -
jest calkowicie niewiarygodna,
dieta ta ZAGRAZA ZDROWIU i NIE POWINNA BYC STOSOWANA."

Podobne diety stosowali William Harvey (przed stu czterdziesty laty) , a w
czasach nam blizszych
H. Taller, M. Stillman i R.C. Atkins - juz 30 lat temu zostaly podobne
diety poddane w anglosaskim
pismiennictwie druzgocacej krytyce.

I na koniec pytanie - Jakie masz Krystyno "Optymalna" wyksztalcenie?
Czy jestes lekarzem? Skad Twa znajomosc biochemii?

Co do Arkadii, nasuwa mi sie skojarzenie z Amwayem...

Pozdrawiam -
Andrzej Wierucki (lek.med.)

103. Data: 2003-10-22 09:47:51

Od: "Jadarek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W tym wszakże przypadku, w przeciwieństwie do wymyślonej na poczekaniu
> historyjki - nie wiadomo jednak wcale czy DO pomaga, czy szkodzi. W tym
> przypadku nie wiemy czy sąsiad rzeczywiście zabił, czy nie.
>
> ...tak w każdym bądź razie ja postrzegam tę sytuację. :-(

Niezłe !
Powiem Wam, że najodważniejsi (najciekawsi ?) lekarze incognito przychodzą
na sabaty "opty" i sami podglądają "zabitych" ;-).
Ostatnio tak miałem, że po kolejnym zebraniu ; gdy już się pakowałem ;
podszedł do mnie starszy człowiek, przedstawił się jako lekarz (z dosyć
odległego miasta) i powiedział, że był już na kilku takich spotkaniach w
różnych miastach (pochwalił mnie zresztą za sposób prowadzenia i treść jaką
przekazałem - odtwarzałem mi. wykłady "naszych" lekarzy w mp3) . Powiedział
też, że niektórzy koledzy po fachu robią podobnie jak on - przyglądają się
"po cichu" ZO.

Pisałem kiedyś o turnusie w jednej z Arkadii gdzie dopiero na wieczorku
pożegnalnym "ujawniło" się czterech lekarzy konwencjonalnych.

Jednak nie wszyscy lekarze polegają na oficjalnie zatwierdzonych metodach
leczenia - to pocieszające...

Pozdrawiam

"Jadarek" - Dariusz Kral (już ponad 4-ry lata na ZO)

104. Data: 2003-10-28 21:25:09

Temat: Odp: Dlaczego nie ma dalszych badań nad DO...
Od: "PiotrMx" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Eulalka <e...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bn19cg$22gl$...@n...ipartners.pl...

> Ale logicznie by było, każdego nowego pacjenta przebadać (cholesterol,
> trójglicerydy) i co roku - jak już jest na DO, sprawdzać i porównywać
> wyniki.
>
> Byłoby przynajmniej czym odpierać ataki.
>
> Mnie osobiście takich danych brakuje :-( do podjęcia wiążących decyzji
> na temat diety.

Proponuje lekturę Third raport of the National Cholesterol Education Program

Piotr Maksymowicz

Co jest zlego w bialku z jajka
Podejście do zmiany żywienia cz. 1.
Dziś w Trójce o diecie Kwaśniewskiego