Epidemia kaszlu ?

1. Data: 2003-08-26 12:08:41

Temat: Epidemia kaszlu ?
Od: "JERZY" <_...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam waszystkich.

Coś nie ciekawego dzieje się w moim otoczeniu. Ja od miesiąca mam męczący
kaszel. Nie da się go niczym zlikwidować - antybiotyk (zinnat), syrop z
sosny, syrop z cebuli, z cebuli i czosnku, AscoRutiCal, wapno+wit.c,
ostatnio syrop przeciwkaszlowy Acodin. I choć syrop daje efekty w postaci
złagodzenia nieco kaszlu, to dziś rano zapomniałem go wziąść i już mnie dusi
jak ******.

Co ciekawe - sporo znanych mi osób (głownie w pracy) też ma (lub miały) taki
kaszel. To jest jakiś wirus czy co ? Może powinienem zrobić jakieś
prześwietlenia płuc ?

Aha. Gorączki nie miewałem (czasem 37), często się pocę (bo dużo ostatnio
piję - przy tym kaszlu gardło trochę piecze więc próbuję "gasić ogień"
herbatą, po której i tak dalej mi się chce pić), i najważniejsze: od
tygodnia dokładnie co wieczór dusi mnie, jak bym mi ktoś szyję ściskał,
ciężej mi się oddycha. Codziennie i tylko wieczorem. Uczulony nie jestem na
nic (bynajmniej nie byłem).

Co się dzieje ?

Michał

2. Data: 2003-08-26 12:16:40

Temat: Re: Epidemia kaszlu ?
Od: "Patafian Adamski" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Użytkownik "JERZY" <_...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
> ostatnio syrop przeciwkaszlowy Acodin. I choć syrop daje efekty w postaci
> złagodzenia nieco kaszlu, to dziś rano zapomniałem go wziąść i już mnie

Zinnat nawet teoretycznie nie pomoze. To wirus. Od 2 lat neka podkarpacie i
od roku malopolskie.
Terz czas na Katowice.
Pozdrawiam

PS. Zwykle trwa ok 6-7 tyg (to okres odtworzenia sluzowki).

3. Data: 2003-08-26 12:19:57

Od: "Amalein" <a...@b...spamu.o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Moze wiecej info - palisz?, przyjmujesz jakies leki?, jestes na cos
uczulony?, klima w pracy, aucie , domu?, etc.
Pozdrawiam - amalein

4. Data: 2003-08-26 14:38:22

Od: "Doxent" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co ciekawe - sporo znanych mi osób (głownie w pracy) też ma (lub miały)
taki
> kaszel. To jest jakiś wirus czy co ? Może powinienem zrobić jakieś
> prześwietlenia płuc ?

czy w pracy jest klimatyzator ? jezeli tak to wiele wyjasnia.

5. Data: 2003-08-27 00:50:27

Od: "db501" <d...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

"JERZY" <_...@p...fm> wrote in message
> [...]
> tygodnia dokładnie co wieczór dusi mnie, jak bym mi ktoś szyję ściskał,
> ciężej mi się oddycha. Codziennie i tylko wieczorem. Uczulony nie jestem

Czy jestes alergikiem ?

6. Data: 2003-08-27 05:34:35

Od: "JERZY" <_...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Amalein <a...@b...spamu.o2.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bifj99$ier$...@a...dialog.net.pl...
> Witam!
> Moze wiecej info - palisz?, przyjmujesz jakies leki?, jestes na cos
> uczulony?, klima w pracy, aucie , domu?, etc.
> Pozdrawiam - amalein

Nie palę, obecnie piję tylko Acodin, nie jestem uczulony, nie mam kontaktu z
klimatyzacją.
Ktoś w tym wątku napisał już o wirusie. Tylko teraz nie wiem czy to można
jakoś leczyć, czy organizm sam sobie z tym radzi.

Michał

7. Data: 2003-08-27 15:02:30

Temat: Odp: Epidemia kaszlu ?
Od: "gab----a" <z...@n...tenbit.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na poczatek zrobiłabym Rtg płuc, aby wykluczyć zmiany np. w wyniku zarazenia
gruzlicą (poczatki są często prawie bezobjawowe ; od czasu do czasu temp.
37, pocenie się dopiero w kolejnych fazach następuje nasilenie, nie zawsze
przebiega szybko nawet i ok. roku trwa choroba niezauwazenie). Po
wykluczeniu moze badania w kierunku Clamydii, Mycobakterii - dają objawy
podobne do przeziebienia z duszącym kaszlem. No i oczywiście wszystko to pod
kontrolą lekarską. Nie wykluczam też i alergii. Pozdrawiam Gaba

Alkohol zabija lekarzy
Nadmierna senność.
choroba Osgod-Schlattera
Bulimia. POMOCY!!!