Faszerowane jajka - jakis ciekawy pomysl...?

1. Data: 2001-04-04 15:11:38

Temat: Faszerowane jajka - jakis ciekawy pomysl...?
Od: Monika Mężyńska <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Znacie moze jakis oryginalny przepis?
Albo zwyczajnie cos sprawdzonego, co powali moja rodzine na kolana... :)

Wiem, bylo niedawno o tym, ale dosc oszczednie...

1. Data: 2001-04-04 15:23:52

Temat: Re: Faszerowane jajka - jakis ciekawy pomysl...?
Od: "Dmoch" <d...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mhm
moze zdaze dzisiaj wsadziec na strone przepis na takowe jajka:))

--
Pozdrawiam:

Łukasz Dmochowski

d...@e...com.pl
UIN# 30835352
GG# 222028
http://www.ewazaprasza.com.pl

1. Data: 2001-04-04 15:52:58

Od: Jo'Asia <J...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Monika Mężyńska wystukał w wiadomości <3...@k...net.pl>:

> Znacie moze jakis oryginalny przepis?
> Albo zwyczajnie cos sprawdzonego, co powali moja rodzine na kolana... :)

Ostatnio w Biblioteczce Poradnika Domowego pokazała sie książeczka "Jaja w roli
głównej". Mnóstwo apetycznych prze[isów dla jajożerców.

Jo'Asia

--
(\(\ Joanna Słupek (\_/) http://rassun.art.pl /)/)
=(';')= j...@h...pl =(';')= http://www.esensja.pl =(';')=

1. Data: 2001-04-04 16:17:04

Od: "maua piegowata" <m...@b...artcom.pl> szukaj wiadomości tego autora

sprobuj z tunczykiem
na 5 jajek wez 5 dkg masla utrzyj, zeby pulnchne byuo, dodaj zoltka
wydrozone z ugotowanych na twardo, przekrojonych wzldol jaj i dodaj puszke
tunczyka
wszystko razem utrzec, ja osobiscie mixuje jeszcze ta tnaca koncowka mixera,
zeby byuo super gladkie
aa, jeszcze sol pieprz i jakas papryczka ostra do smaku
napelniac dekoracyjnie polwki biauek
udekorowac kawalkami papryki, rzodkiewek, ogorka, posypac wsio szczypiorkiem
labo poskiekanom natkom pietruchy
wychodzi no takie super ze japitole:)
smacznego:)
Monika

1. Data: 2001-04-04 16:58:27

Od: Iza <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> napelniac dekoracyjnie polwki biauek
> udekorowac kawalkami papryki, rzodkiewek, ogorka, posypac wsio szczypiorkiem

Zamiast tunczyka mozna dodac lososia, trzeba tylko pokroic w paseczki
(male). Lososia wymieszac z ugotowanymi zoltkami jajek (wydobytymi z
jajek, ktore bedziesz pozniej faszerowac) i maslem lub majonezem.
Przyprawic do smaku i nafaszerowac jajka.
Pozdrawiam,
Iza

_________________
Przystanek Kulinarny
http://pk.linux.gda.pl/

1. Data: 2001-04-04 18:23:55

Temat: Jakie macie problemy z żywieniem latorośli?
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Iza <i...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@w...pl...
> Zamiast tunczyka mozna dodac lososia,
Ekstra, ja zjem, żona również, tylko jak namówić na to 11-latka?
Jakie macie problemy z żywieniem latorośli?
Bo mój mam wrażenie zamieszkałby u McD. ;-(((( Dlaczego? Pytanie
oczywiście retoryczne.
Pozdrawiam, Jerzy

1. Data: 2001-04-04 19:52:39

Od: "Justina" <j...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam pięknie!
U mnie w domu faszerowane jajka robi się na wszystkie większe uroczystości.
Roboty przy tym sporo, ale zachwyt gości murowany.
Potrzebne są:
jajka ( przynajmniej tyle, ile planujesz gości + 1)
pieczarki (na 10 jajek ok 1/2 - 3/4 kg. - zależy od upodobań)
zielenina (natka, szczypiorek)
bułka tarta
sól, pieprz etc.
tłuszcz do smażenia
Jajka (oprócz jednego) ugotowac na twardo. Ostudzić. Ostrym nożem
poprzekrawać skorupki (ostrożnie, żeby się nie pokruszyły - nie można za
bardzo dociskać noża). Małą łyżeczką wyjąć ugotowane białko i żółtko (cały
czas ostrożnie - skorupki będą jeszcze potrzebne!). Pieczarki umyć, obrać,
pokroić w kostkę, podsmażyć. Jajka posiekać w drobną kostkę. Pieczarki i
jajka wrzucić do miski, dobrze wymieszać. Osolić, popieprzyć, dodać
posiekaną zieleninę. Dodać surowe jajko. Wymieszać.
Małą łyżeczką nakładać farsz w skorupki. Lekko przyklepać (farsz musi być
"ubity" w skorupce - nie może być go ani za mało ani za dużo- bo inaczej
wyleci podczas smażenia). Umoczyć w tartej bułce. Smażyć aż się zrumienią.
Podawać można na ciepło i na zimno. Można też przygotować wcześniej i
odgrzać. Życzę smacznego.
Pozdrawiam.
Justina.

1. Data: 2001-04-04 22:46:36

Temat: Re: Jakie macie problemy z żywieniem latorośli?
Od: "Ania Derejski" <a...@v...ca> szukaj wiadomości tego autora

"Jerzy" <0...@m...pl> wrote in message
> [...]
> Jakie macie problemy z żywieniem latorośli?
> Bo mój mam wrażenie zamieszkałby u McD. ;-(((( Dlaczego? Pytanie

Skad ja to znam ..... ???
Ania

1. Data: 2001-04-05 05:54:31

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 4 Apr 2001 20:23:55 +0200, "Jerzy" <0...@m...pl>
wrote:

> [...]
>Jakie macie problemy z żywieniem latorośli?
>Bo mój mam wrażenie zamieszkałby u McD. ;-(((( Dlaczego? Pytanie

wymieszaj jajo z hamburgerem, polej ketczupem, albo przynajmniej
tak powiedz. Moze zje. Jak nie chce jesc takich frykasow, to
niech nie je, nienadziewaj wszystkich jaj.
Ja sie poddalam wiele lat temu. Gdybysmy mieli jesc jak nasze
dzieci, to byloby strasznie nudne, wiec stawiam na stole duzo
roznych rzeczy i... czekam. Im wieksze te nasze bachorki sie
stawaly, tym bardziej "eksperymentowaly" i probowaly same naszych
potraw. Teraz nasz syn (ktory calymi latami z jarzyn to lubil...
kukurydze i juz) mieszka ze swoja dziewczyna, ktora jest
wegetarianka, ALE przedtem mieszkal (wikt i opierunek) u swojego
wuja, ktory z zona prowadzil gospodartswo weganskie.

a jedno czarujace Boze Narodzenie... w Wigilie dzieci (male
jeszcze) obejrzaly te podejrzane rzeczy na stole (N.B. POLSKA
Wigilia), zajdly po kartoflu , powiedzialy ze wiecej jesc nie
beda i czy moga JUZ rozpakowac prezenty..

wiec moral taki - nie wpychaj przysmakow dziecku na sile, nie
warto sie denerwowac. Mozesz go oszukac, ze cos jest czyms innym
(moja szwagerika lattemu wiele dostala duzo koziny, ktora
serwowala i dzieci pytaly - co to? Wiec mowila: kurczak, ryba,
gulasz,, etc etc nigdy sie nie polapaly...
Podejrzewam, ze jajo nadziane lososiem trudno nazwac czyms inym,
ale nie o to chodzi...

Powodzenia

Krysia, doswiadczona

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-04-05 08:21:57

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Jakie macie problemy z żywieniem latorośli?
> Bo mój mam wrażenie zamieszkałby u McD. ;-(((( Dlaczego? Pytanie

Jerzy zaczekaj jeszcze dwa, trzy lata - będziesz miał inny problem... Mój
syn potrafi zjeść dziennie trzy obiady... Jeden jak wraca że szkoły, drugi
jak córka wraca ze szkoły, trzeci jak mąż wraca z pracy... i to się stało
tak samo z siebie... hihih... hormony... i nie chce jeść nic innego - tylko
obiad - pełne drugie danie z mięchem... Ostatnio na raz wsunął ponad pół
kilograma steków z piersi indyka, furę ziemniaków i sałatę z winegretem całą
główkę i godzinę później pytał kiedy wreszcie dam mu obiad...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

pasztet świąteczny