Jakie jeszcze badania serca wykonać?

1. Data: 2003-09-02 17:40:52

Temat: Jakie jeszcze badania serca wykonać?
Od: "pipi" <w...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich internautow.
Mam klopoty z sercem, przypuszczam ze problemy zaczely sie od kuracji
eltroksinem ktorego (moim zdaniem) dawano mi za duzo. Pomimo zaprzestania (po
ok. 2 latach) brania leku mam od tej pory klopoty z sercem. Glownie chodzi o
bardzo szybkie bicie serca ktore zaczyna sie ok. 2:00 w nocy. Robie sie biala,
strsznie sie boje. Lekarz dal mi na to beta blokery. Biore je doraznie.

Ostatnio jednak po wypiciu mniej niz pol szklanki herbaty nie spalam cala noc a
potem przez tydzien bolalo mnie serce. Nie moglam spac na lewym boku, wlozyc
stanika, siedziec w niewygodnej pozycji. Doradzono mi abymz robila
echokardiogram serca. Oto wyniki:

..."Prolaps zastawki mitralnej ze sladowa fala zwrotna do lewego przedsionka.
Wielkosc jam serca oraz kurczliwosc prawidlowa. Scienczenie czesci srodkowej
przegrody miedzyprzedsionkowej z niewielkim tetniakiem. PRzecieku
wewnatrzsercowego nie stwierdzono. PRzeplyw plucny rowny systemowemu.
Tachykardia!! "..

Poziom hormonow taczycy mam na dolnej granicy.

Na razie nie lecze sie u kardiologa, ostatni kardiolog stwierdzil, ze nic mi
nie jest. Tak wiec robie badania na wlasna reke i konsultuje sie z lekarzem
domowym. Z tego powodu prosze o nastepujaca pomoc:

1. jakie jeszcze badania zrobic, aby sie w pelni zdiagnozowac
2. czy opisane wady serca moga byc skutkiem kuracji eltroksinem czy tez sa
wrodzone
3. czy opisane przeze mnie objawy - nocne walenia serca i potwornie ostra
reakcja na wszelkie uzywki to efekt opisanych wad czy skutki brania nadmiernych
dawek eltroksinu.
4. z czego musze zrezygnowac? Uwielbiam uprawiac sport, ale na co sobie moge
pozwolic. Bieganie, plywanie, rower, itd.
5. jak powazne jest schorzenie ktore opisalam - czy moge na przyklad planowac
podjecie pracy w ktorej bylabym obciazona duzym stresem i pracowala 10 - 12
godzin na dobe (teraz aby zarabiac dobrze trzeba tak pracowac...). Czy moge
myslec o wyjezdzie za granice na studia.
6. moze to kretynskie pytanie, moze panikuje, ale mimo wszystko zapytam: czy
moge zajsc w ciaze?

wiek: 28 lat
wzrost: 172 cm
waga: 75 kg
plec: kobieta
dodatkowe schorzenia: niewielkie - alergia, czasami astma, w dziecinstwie co
miesiac angina ropna leczona antybiotykami (trwalo to kilka lat).

2. Data: 2003-09-02 17:56:49

Temat: Re: Jakie jeszcze badania serca wykonać?
Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

1...@n...onet.pl,
pipi <w...@W...pl>:

Proponowalbym:

- powtorzyc w innym laboratorium (o ile pamietam, pisalas, ze mialas w
normie) oznaczenie poziomu hormonow tarczycy (tyreotropiny TSH i wolnej
tyroksyny fT4). Niestety dosc czesto zdarza sie, ze laboratoria bez badan
wpisuja prawidlowe wyniki - moich bliskich spotkalo to ostatnio dwukrotnie
:(

Jesli te wyjda w normie, to udac sie jeszcze raz do dobrego kardiologa lub
internisty-kardiologa.
W dalszej kolejnosci widzialbym konsultacje w kierunku podloza nerwicowego,
czyli psychiatryczna.

I jeszcze jedna uwaga: tachykardia na EKG moze (ale nie musi) byc efektem
zdenerwowania przy badaniu - tzw. syndrom bialego fartucha.

--
Robert

3. Data: 2003-09-02 18:45:00

Od: "pipi" <w...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje za podpowiedz. Badania hormonow tarczycy robilam co najmniej 3 razy i
za kazdym razem wychodzily bardzo niskie. Lekarz zasugerowal ze poprzedeni
wysokie dawki (350 czegos tam dziennie) eltroksinu mogly uszkodzic serce w taki
sposob, ze teraz jest nadreaktywne. Wczesniej moglam pic kawe czy herbate i nic
sie nie dzialo.
Oczywiscie wiem, ze musze znalezc kardiologa ale znalezienie dobrego lekarza
nie jest proste. Dlatego zanim takiego znajde chce na wlasna reke zrobic
wszelkie mozliwe badania.
Co do psychiatry - coz, nie sadze, zeby moje objawy byly nerwicowe. Byc moze
czesc z nich tak, ale reakcja jest za silna, aby wylaczyc tutaj inne problemy.
Oczywiscie, ze mam stresujace sytuacje po ktorych sie denerwuje. Ale nie
powinnam miec AZ takich reakcji o 2:00 w nocy. Ponadto, jak Pan wytlumaczy
problemy z sercem po wysilku fizycznym? Zawsze bylam bardzo wysportowana, choc
byc moze moja waga o tym nie swiadczy.
Pytam o konkrety. Jakie badania wykonac. Co jeszcze mozna sprawdzic, aby mozna
bylo zbudowac wiarygodna diagnoze. Jakie sa efekty dlugotrwalego stosowania
eltroksinu? Prosze o konkrety. Do lekarza pojde w chwili gdy bede wiedziala co
mi jest. Co wiecej, sprawdze wszystkie dzialania uboczne ewentualnych lekow.

4. Data: 2003-09-02 18:54:26

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

1...@n...onet.pl,
pipi <w...@W...pl>:

> Oczywiscie wiem, ze musze znalezc kardiologa ale znalezienie dobrego
> lekarza nie jest proste. Dlatego zanim takiego znajde chce na wlasna
> reke zrobic wszelkie mozliwe badania.

No coz - nie jestem przekonany, ze to wlasciwa kolejnosc.
Dobry lekarz to podstawa, i to on powinien zasugerowac dalsze postepowanie
diagnostyczne. Nie da sie zrobic "wszelkich mozliwych badan", chocby
dlatego, ze niektore z nich sa inwazyjne i nie mniej niebezpieczne od
niektorych lekow, ktorych sie obawiasz.

> Co do psychiatry - coz, nie sadze, zeby moje objawy byly nerwicowe.

Tez nie sadze - podalem to jako ostatnia ewentualnosc po ew. wykluczeniu
podloza hormonalnego i kardiologicznego.

> Ale nie powinnam miec AZ takich reakcji o 2:00
> w nocy.

IMHO jak najbardziej moze byc cos takiego na podlozu nerwicowym - ale nie
twierdze, ze akurat tak jest u Ciebie (na grupie uzywamy tej formy).

> Co wiecej, sprawdze
> wszystkie dzialania uboczne ewentualnych lekow.

Tu zalecalbym pewien sceptycyzm i umiar - wiele dzialan ubocznych jest
bardzo rzadkich, nie mozna tylko na to patrzec, bo wtedy trzeba by nie
przyjmowac wszystkich lekow.

(Wiem, nie odpowedzialem na najistotniejsze dla Ciebie pytania, ale to nie z
przeoczenia - nie pisze, bo nie jestem przekonany, ze dalbym uzyteczna
odpowiedz.)

--
Robert

5. Data: 2003-09-03 06:43:48

Od: "Agnessa" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Oczywiscie, ze mam stresujace sytuacje po ktorych sie denerwuje. Ale nie
> powinnam miec AZ takich reakcji o 2:00 w nocy.

Z tą reakcją nerwicową jest to bardzo prawdopodobne.Trudno powiedzieć co
wywołuje takie stany,są to kwestie związane z podświadomoscią więc świadomie
nie mamy pojęcia o co chodzi.
Miałam prawie takie same objawy jak Ty, mam wypadanie płatka zastawki
mitralnej z niewielką jej niedomykalnością . Z tych problemów zawiązanych z
napadowym kołataniem jednak wyleczył mnie...psychiatra. Po prostu
podświadomie przejęłam się wadą serca i lęki gotowe. Nie mogłam wypić
capuccino,herbaty zielonej bo zaraz dopadała mnie arytmia. Efekt białego
fartucha i u mnie występuje ,mierząc cisnienie u lekarza zazwyczaj mam
podwyższone ciśnienie i tętno . Mierząc ciśnienie sama codziennie w domu
mam niedociśnienie,także pomiarami u lekarza najlepiej się nie przejmować
tylko kupić sobie dobry aparat i nauczyć mierzyć się samemu,radzę aby jednak
urządzenia nie miało pikającego sygnału tętna /mnie to denerwuje i tętno
jest wtedy wyższe/

pozdrawiam i życzę rozwiązania problemu bo wiem jak to może uprzykrzyć życie

Agnieszka

6. Data: 2003-09-03 08:21:56

Od: "pipi" <w...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Swietnie.
Ale ja jeszcze raz skieruje Wasza uwage na eltroksin. Moje problemy wyraznie
zaczely sie od tego elktroksinu. Problemy mam ine tylko po kawie czy herbacie
ale takze po znieczuleniu u dentysty, po zdenerwowaniu, po czekoladzie, jak
uprawiam sport.
Zamiast wciskac mi psychiatre moze ktos zastanowi sie czy nie mial pacjenta z
nadczynnoscia tarczycy. Jakis lekarz powiedzial mi ze serce moglo zostac
uszkodzone przez te hormony i teraz dawac obajwy nadczynnosci.
JEZELI ten scenariusz jest prawdziwy, jak go mozna potwierdzic albo zaprzeczyc?

No i drugie pytanie, jakie jeszcze badania wykonac aby sprawdzic kondycje
serca. Zrozumcie, ze do tej pory lekarze mieli mnie w nosie, a ja jestem zywym
czlowiekiem i sie na prawde mecze.

7. Data: 2003-09-03 10:21:23

Temat: Odp: Jakie jeszcze badania serca wykonać?
Od: "Margarett" <e...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> capuccino,herbaty zielonej bo zaraz dopadała mnie arytmia. Efekt białego
> fartucha i u mnie występuje ,mierząc cisnienie u lekarza zazwyczaj mam

Ja z kolei bym miala pytanie z tym wypadaniem zastawki (tez to mam). Mialam
kolatania napadowe jakis czas temu, juz mi nieco przeszlo, ale czasem sie
odezwie (szczegolnie jak sie przejme ze z moim sercem cos nie tak - np. po
wysilku).
Mysle ze mi by pomogl chyba .. psychiatra. Bo jestem dosc nerwową osobą.
Czy moglabym sie spytac jakie rady Tobie udzielil?Albo gdzie znalesc dobrego
psychiatre w Warszawie.

Malgosia (24 lata)

8. Data: 2003-09-03 12:08:08

Od: "Agnessa" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pipi" <w...@W...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> serca. Zrozumcie, ze do tej pory lekarze mieli mnie w nosie, a ja jestem

Nikt nie wciska Ci psychiatry,to jest tylko jedno z mozliwych badań,które
mogłabys przeprowadzić,na pewno nie zaszkodzi a jeśli chodzi o tarczycę i
hormony również warto zbadać.Wiele chorób ma podłoże psychiczne.
Miałaś usg serca,warto je powtarzać co jakiś czas,badanie Holtera mogło by
się przydać,może próba wysiłkowa .
To wszystko jest jedynie sugestią od Ciebie zależy do jakiego lekarza
pójdziesz i jakim się poddasz badaniom.

Dziwi mnie fakt obaw części społeczeństwa przed psychiatrami ,oni naprawdę
potrafią pomóc.

pozdrówka Agnieszka

BEZ KOMENTARZA
Czy to lupiez?