Odp: Komu karta parkingowa?

From: "jagna" <j...@o...pl>
Newsgroups: pl.soc.inwalidzi
Subject: Odp: Komu karta parkingowa?
Date: Sun, 18 Dec 2005 22:41:59 +0100

Użytkownik Sławek S. <s...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:do49ko$q17$...@s...swi.vectranet.pl...
> Witam.Przed chwilka dowiedzialem sie, ze moja sasiadka kobieta pracuje nie
> jest na rencie zrobila sobie grupe inwalidzka co podobno upowaznilo ja do
> zrobienia karty parkingowej.Tak sobie mysle, czy te karty nie sa oby zbyt
> pochopnie wydawane?Sasiadka to nie jedyny prrzypadek jaki znam krew mnie
> zalewa kiedy widze takie paniusie na kopercie.Czy ktos wie kto tak
naprawde
> upowazniony jestdo karty parkingowej?
>
> --
> Pozdrawiam.
>
> Sławomir S.

Proszę pamiętać, już antyczni Rzymianie, to powiedzenie wymyślili.
Pecunia non olet - pieniądze nie śmierdzą.
Zwyczajowo *karty parkingowe* wydają CPR-y w imieniu Prezydenta
miasta. Tylko od Pana zleży, czy należy zadzwonić do prezydenta
z pytaniem na jakiej zasadzie _ta_ pani ma kartę parkingowa.
Może Pan napisać do lokalnej zaprzyjaźnionej gazety. Musi Pan jednak
pamiętać, że _ta_ pani ma _chody_

Dz.U.04.67.617

(Dz.U. z dnia 20 kwietnia 2004 r.)

Na podstawie art. 8 ust. 8 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo
o ruchu drogowym (Dz. U. z 2003 r. Nr 58, poz. 515, z późno zm.21)

Karta parkingowa dla osób niepełnosprawnych

Podstawy prawne:
ustawa z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej
oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. Nr 123, poz.776 ze zm)
ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym
(Dz. U. Nr 98, poz. 602 ze zm.)
rozporządzenie Ministra Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i
Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów
drogowych (Dz. U. Nr 170, poz. 1393)
rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 22 lipca 2002r. w sprawie
rejestracji i oznaczania pojazdów (Dz. U. Nr 133, poz. 1123)
zarządzenie nr OR.II-0155-50/03 Prezydenta Miasta.

Karta parkingowa w Polsce
Osoba niepełnosprawna o obniżonej sprawności ruchowej, kierująca
pojazdem samochodowym oznaczonym kartą parkingową
osoba kierująca pojazdem przewożąca osobę o obniżonej
sprawności ruchowej
pracownik placówek zajmujących się opieką , rehabilitacją lub
edukacją osób niepełnosprawnych pozostających pod opieką tych
placówek
może nie stosować się do niektórych znaków drogowych dotyczących
zakazu ruchu i postoju.

Karta parkingowa przysługuje osobie niepełnosprawnej na podstawie:
orzeczenia wydanego przez zespół do spraw orzekania o
niepełnosprawności o zaliczeniu do znacznego lub umiarkowanego
stopnia niepełnosprawności
orzeczenia wydanego przez zespół do spraw orzekania o
niepełnosprawności o zaliczeniu do lekkiego stopnia niepełnosprawności,
którego przyczyna została określona symbolem R lub N, informującym o
obniżonej sprawności ruchowej osoby niepełnosprawnej.
orzeczenia wydanego przez organy rentowe, równoważne z orzeczeniami o
niepełnosprawności podających przyczynę niepełnosprawności
orzeczenia wydanego przez organy rentowe, równoważne z orzeczeniami
o niepełnosprawności oraz zaświadczenia lekarskiego potwierdzającego
ograniczenie sprawności ruchowej, jeżeli w orzeczeniu nie podano
przyczyny niepełnosprawności.

Karta parkingowa za granicą

Z prawa tego mogą korzystać kierujący pojazdami zaopatrzonymi w kartę
parkingową wydaną za granicą.

Obywatele polscy, spełniający kryteria do otrzymania karty mogą posługiwać
się kartą parkingową na terenie wszystkich państw Unii pod warunkiem
przestrzegania zasad prawa drogowego danego kraju i zachowania
bezpieczeństwa ruchu drogowego

Ukłony
J.