Kotlet z Ananasem

1. Data: 2004-05-14 13:38:34

Temat: Kotlet z Ananasem
Od: "Piotr Wygoda" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Czy ktos spotkał się z czymś takim?
Kilka lat temu jadłem na wakacjach w Kołobrzegu.
Nie wiem (nie pamiętam) z jakiego mięsa był ten kotlet, ale był super.
Taki duży, grubiutki, a na samej górze leżał słodki ananas :)
Może ktoś zna przepis na pyszny kotlet z dodatkiem ananasa albo spotkał się
z czymś takim :)

1. Data: 2004-05-14 14:40:54

Temat: Re: Kotlet z Ananasem
Od: "Rafał Wylociński" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Użytkownik "Piotr Wygoda" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Taki duży, grubiutki, a na samej górze leżał słodki ananas :)
> Może ktoś zna przepis na pyszny kotlet z dodatkiem ananasa albo spotkał

Pierś kurza grilowana z ananasem + sos borówkowy.
Pierś dzień wcześniej zamarynować w jogurcie (najlepiej przeciętą lub
rozklepaną - nie może być za gruba). Dziś wsadź cycka w jogurt + cebula +
sól i jutro (lub w niedzielę) możesz grilować.
Smacznego.

Życie jest jak gulasz. Nigdy nie wiesz na co trafisz.
Pozdrawiam
.Rafał

1. Data: 2004-05-14 19:09:45

Temat: Odp: Kotlet z Ananasem
Od: "Victoria" <v...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Piotr Wygoda" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

Usmażony kotlet schabowy lub pierś kurczaka bez panierki, na niego
kładziemy plaster żóltego sera i krążek ananasa, po czym chwilę zapiekamy.

Victoria

1. Data: 2004-05-15 10:09:20

Od: "Iwona" <i...@W...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Wygoda ( p...@w...pl ) napisał:
> [...]
> Taki duży, grubiutki, a na samej górze leżał słodki ananas :)
> Może ktoś zna przepis na pyszny kotlet z dodatkiem ananasa albo spotkał

Ja znam taki przepis. Pewnie to nie ten, którego szukasz, ale...

1.Lekko rozbite plastry schabowego przyprawić solą, pieprzem i podsmażyć na
patelni (nie muszą być zrumienione, tylko, żeby już nie były twarde/surowe).

2.Przełożyć na blachę (jeśli jest większa ilość - zapiekamy w piekarniku)
lub chwiolowo na talerz (jeśli mamy kilka sztuk, możemy zapiec na patelni
pod pokrywką - jak kto woli) .

3.Następnie na tym samym tłuszczu (jeśli trzeba, to dodać) chwilkę podsmażyć
plastry ananasa osączone z syropu.

4.Na kotlety położyć ananasa i przykryć większą ilością startego sera (mogą
być plastry) np. Havarti.

5.Zapiec na patelni lub piekarniku (do rozpuszczenia sera).

Z syropu po ananasie można wykonać sos, który nadaje potrawie niesamowitego
smaku;)
Syrop wlać do garnuszka, dodać wody (mniej więcej połowę ilości syropu) i
przyprawy do smaku (sól, pieprz, kostka rosołowa lub pół i szczyptę vegety).
Zagotować chwilę. Zagęścić wg uznania mąką pszenną i zagotować.

Podawać z gotowanymi ziemniakami.

Smacznego i pozdrawiam
Iwona
P.S.
To samo można wykonać używając brzoskwiń - też pycha, które dzielę na
cieńsze plastry(2).

1. Data: 2004-05-15 11:12:25

Od: "Iwona" <i...@W...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Sorki, ale zapomniałam dodać, że tłuszcz z patelni dodać do robionego sosu.

Pzdr.
Iwona

1. Data: 2004-05-16 10:32:33

Od: "Larysa" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja robię to tak :
kotlet schabowy rozbity z przyprawami :pieprz, sól, paryczka - może być
slodka, zanurzam w cieście nalesnikowym , smażę w duzej ilosci oleju na
patelni
potem kłade ananasa i w srodek konfirury z borówki - do brzusia mniam -
nawet zwolennicy mięs tylko na slono to lubią...

Larysa

1. Data: 2004-05-16 15:56:11

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr Wygoda <p...@w...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:c82i54$rpi$...@m...aster.pl...
> [...]
> Taki duży, grubiutki, a na samej górze leżał słodki ananas :)
> Może ktoś zna przepis na pyszny kotlet z dodatkiem ananasa albo spotkał

...ananas do miesa robiacy wrazenie to ananas ocukrzony, usmazony na masle
(karmelizuje sie) i posypany na czerwono papryka...a gdyby mu w tle
rozgnieciony czosnek plywal...to nie zaszkodzi...a da aromatu i do mies!

(a juz dla innych polecam salatke z pomidorami i papryka w sezonie - tak
klasycznie (ocet, oliwa, czosnek) i kawaleczkami ananasa...podac do
grillowanych dan!)

agataw

1. Data: 2004-05-16 23:34:48

Od: "FeLicja" <insearch4myselfNOSPAM@hotmail_NO.comMENT> szukaj wiadomości tego autora

Agata wrote:

> (a juz dla innych polecam salatke z pomidorami i papryka w sezonie -
> tak klasycznie (ocet, oliwa, czosnek) i kawaleczkami ananasa...podac
> do grillowanych dan!)

A ten ananas ma byc puszkowy czy swiezy?
Kasia

1. Data: 2004-05-17 05:01:56

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik FeLicja <insearch4myselfNOSPAM@hotmail_NO.comMENT> w wiadomości
do grup dyskusyjnych napisał:c88tor$rjd$...@n...onet.pl...

> A ten ananas ma byc puszkowy czy swiezy?
> Kasia

...z braku swiezego swietnie sprawdza sie puszkowy...wazne by byl dobrze
odsaczony na papierze!

agataw

1. Data: 2004-05-17 07:24:56

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Agata napisał:

> ...z braku swiezego swietnie sprawdza sie puszkowy...wazne by byl dobrze
> odsaczony na papierze!

Jest teraz mnóstwo świezych i to niedrogich. Zdecydowanie zachęcam do
świeżych, w każdej potrawie, w jakiej stosujemy ananasy. Puszkowe są za
słodkie i czuję w nich metaliczny posmak... ale może to tylko moje
wyostrzone kubki smakowe tak mają?
--
pa, BasiaBjk

piersi z kurczaka
13 year old Iraqi girl raped by American Soldiers
[Krk] Poszukiwany cukier rafinada
Babki i inne ciasta
ciasto do pizzy