Strona główna Grupy pl.soc.rodzina Naturalny obraz nagości a.... , było: 3 lata po ślubie... Odp: Odp: Naturalny obraz nagości a.... , było: 3 lata po ślubie...

Odp: Odp: Naturalny obraz nagości a.... , było: 3 lata po ślubie...

From: "Kianit / D.C." <r...@w...pl>
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject: Odp: Odp: Naturalny obraz nagości a.... , było: 3 lata po ślubie...
Date: Tue, 3 Jun 2003 12:13:44 +0200

Użytkownik Grzegorz Janoszka <G...@p...onet.pl-----USUN-TO>
w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:s...@k...icsr.a
gh.edu.pl...
<r...@w...pl> wrote:

> Nie mam dzieci i dlatego zapytałem, czy nie wystarczy powiedzieć?
>
> Mi mama mówiła, żeby nieznajomym nie otwierać drzwi, nie brać od nich
> cukierków, nie rozmawiać, nie iść za nimi itd i jakoś to wystarczało.

Podstawowy błąd w uświadamianiu dziecka o niebezpieczeństwach nań
czychających to wykształcenie obrazu "obcego" czy "nieznajomego".
Podobno nawet za 80% przypadków molestowania czy katowania dzieci
odpowiedzialne są osoby bardzo dobrze dziecku znane. Natomiast obcy,
którzy zwracają sie do dziecka mając złe zamiary z reguły bardzo dobrze
znają psychikę dziecka. Wiesz, jakoś nie widzę scenki, gdzie jakiś
pedofil omotuje mi dziecko wizją cukierka. Wybacz, nie te czasy ;)
Owszem, dzieciom się mówi co jest niepokojące, ale dziecku (małemu, 3-6
lat) najczęściej jest trudno po prostu zinterpretować czy łaskotanie czy
pogłaskanie po głowie już przekracza granicę czy nie. To tak jak
powiedziałabym Ci, ze nie do twarzy ci w zieleni. Wiesz o jakiej zieleni
myslę? Przecież gama jest od seledynu po zgniłą. Przecież nie będę jej
opisywać szczegółow.
Nigdy nie wzięłam nic od nieznajomego, a długo zastanawiałam się czy to
co powiem nie zostanie wzięte za dzieciecą fantazję.
Uprzedzając.
Nie uważam, aby moi rodzice byli doskonali w sztuce wychowania, wręcz
przeciwnie. Ale też zdaję sobie sprawe z mocy dziecięcej wyobraźni. Moja
starsza córeczka od pół roku twierdzi, ze spod szafy wyjechał pociąg,
złapał ją rekami a potem gryzł w brzuszek. Jest o tym tak przekonana, że
chyba sama w to wierzy. Mam oskarżyć pociąg o molestowanie? Albo mojego
brata że podczas zabawy ją łaskocze i podszczypuje przy czym oboje
śmieją sie do rozpuku?
Dlatego to tak trudna kwestia.
Potrafię przekazać dziecku czym są nałogi, narkotyki, przemoc, ale czy
nigdy nie siegnie po papierosa? Nie walnie kolegi książką? Nie przyklei
sobie narkotycznego "tatuażu" nie wiedząc nawet co to jest? Pozostaje mi
tylko mieć nadzieję i strzec na miarę możliwości i zdrowego rozsądku.
Potrafię zgadnąć czy to ona trzepnęła siostrę klockiem czy odwrotnie,
ale jak zachowam się kiedy przyjdzie i powie, że sąsiad pokazywał je jak
robi siku? Czy nie zniszczę komuś życia, bo moje dziecko przypadkiem
zobaczyło coś przez okno czyjejś łazienki? O nadinterpretację nie
trudno, uwierz.
Pozdrawiam, Kianit i jej dziecko co jako jedyne w sklepach nie bierze
ciastek od sprzedawców :) (bo ma alergię ;)P )