Odp: Naturalny obraz nagości a.... , było: 3 lata po ślubie...

Data: 2003-06-03 15:14:22
Temat: Odp: Naturalny obraz nagości a.... , było: 3 lata po ślubie...
Od: "Kianit / D.C." <r...@w...pl>

Użytkownik Jacek <j...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bbi28s$csf$...@n...onet.pl...

> Więc po co piszesz :"Kiedy powiedziałam mamie, stwierdziła, że to
dziecięce
> wymyślanie",

No dobrze, jeszcze raz, przeczytaj proszę ze zrozumieniem tekstu:
moja mama wychowała sie w czasach i środowisku, gdzie o takich
skrzywieniach sie nie mówiło. Nawet przez myśl jej nie przeszło, że coś
takiego może mieć miejsce, zwłaszcza w tak szanowanej rodzinie. Tak
ludzie wtedy myśleli. Prosto. Jak doktor to umie leczyć, jak krawiec to
umie szyc, jak dziecko to może ma bujną fantazję. Zauwaz, że
zbagatelizowała tylko słownie. Co miała zrobić? Sama obroniłam się przed
niebezpieczeństwem, nie było śladów fizycznych na poparcie moich słów.
Miała pójść do telewizji? Do tok show? ;)

> Tym bardziej nalezy mówic o tym publicznie

Dziś się mówi, a wtedy słowo sex nikomu przez gardło nie przechodziło .

> Wiesz tak naprawdę zrobiła bardzo mało, pomyśl co Ty byś zrobiła.

Przeczytaj post Oleńki :) po co mamy się dublować :)

> Więc dlaczego gdzieś w postach uzywasz słowa trauma,
> to właśnie milczenie dorosłych którzy jasno nie bronia dziecka
> jest głownym powodme ich zagubienia i traumy tak jak napisałas.

aż sprawdziłam, bo może znałam złe znaczenie słowa "trauma" , ale nie,
"zdarzenie powodujące trwały uraz psychiczny".
uwierz, że to sam cykl zdarzeń z "wujkiem" a nie późniejsze starania
mojej matki abym mogła zapomnieć i odbudować poczucie bezpieczeństwa
wyryły mi ślad w psychice.
I jakich dorosłych? nawet dzisiaj myślenie ludzkie jest tak spaczone, ze
zgwałconą dziewczynę potrafią oskarżyć o gwałt i zlinczować (mówię o
środowisku, nie prawie) a co dopiero dwadzieścia lat temu dziecko
oskarżające dorosłego. Cieszę się, że nikt tego nie wywlekał na światło
dzienne, bo przynajmniej miałam spokojne zycie potem. Nawet dziś
dzieci/ludzie przyznają, że nawet gorszym od samego faktu molestowania
jest wywlekanie wszystkiego podczas dochodzenia, a teraz prowadzą je
przygotowani psycholodzy.

> To Twoje zdanie, że do wszytskiego dojdzie samo,
> nie wiem dlaczego piszesz o zmuszaniu?

Zdziwisz się :) mnie ciągle córka zaskakuje tym o co potrafi zapytać.
Poza tym nie pisałam jakobym zostawiała wszystko swojemu
tokowi,napisałam, że pewnych rzeczy nie trzeba stymulować na siłę.
O zmuszaniu? No tak, nikt mnie nie zmusza, abym patrzyła w tę stronę,
gdzie akurat postanowił sobie pochodzić nago, zawsze mogę wyjść :)
Napiszę inaczej: dziecko ma prawo, aby nie narzucać mu sie ze swoją
nagością. (i nie tylko dziecko)

> OK, naprawdę widze że cała nasza dyskusja jest bez sensu.
> Piszesz szewska pasja - myślisz grzecznie proszę
> piszesz nie zrobiła nic - myślisz zrobiła bardzo wiele ( cóż więcej
zrobic
> mogła)

Jak Ty czytasz?
Mogę być wściekła i nie okazywać tego w danej chwili, prawda? mogę się
nawet wydrzec i trzasnąc drzwiami kiedy jesteśmy sami, ale mowa jest
ciągle o sytuacji w obecności dzieci (jak ich nie ma to niech sobie
nawet "lata nago" choć szkoda, bo wtedy jest dla mnie aseksualny ;) )
I przytocz, gdzie napisałam, ze nie zrobiła nic? Zrobiła to co mogła, a
że mogła niewiele...

> moim zdaniem powiina jasno dac do zrozueminia co o tym myśli
> powiedzieć kochana córeczko dlaczego tak myślisz, wysłuchać
> Cię i przynajmniej powiedzieć - "to zły człowiek, będę Cie chroniła
przed
> nim"

Hmmm :)

> a jak usiądzie na swoim ręczniku ?

Jacku, idź na plac zabaw. Posiedź sobie tam z kwadransik, i poobserwuj
takie co żywsze egzemplarze :)
A potem daj im ręcznik i poproś, aby za każdym razem na nim siadały. I
opisz mi to doświadczenie, pośmiejemy się razem :)

> A jak nie bedzie chciała mięc tych okrponych bałych plam na ciele ?

Wiesz, moje trzyletnie dzieci mają absolutny zakaz czytania
"cosmopolitan""uroda" (przykłady losowe) i co tam jeszcze wbija do głowy
młodym dziewczynom co ładne a co be ;) Mamusia egoistka tylko jakieś
baśnie i puchatkowe opowieści kupuje :)
Kiedy wejdzie w wiek, kiedy to się zwraca uwagę na opaleniznę i
ukradkiem biega do solarium, to raczej sama z siebie nie będzie już
biegać nago po ogródku :)

> No tak.

A co masz przeciw temu argumentowi?
"kochanie, nie siusiamy na podłogę, zobacz, każdy siusia do toalety"
"koteczku, widziałaś, zeby ktoś z nas wyrzucał śmieci przez okno w
samochodzie?"
"wszyscy myją ręce przed obiadem żeby brzuszki nie bolały"

No to jak? czy tylko tak sobie dla zasady wpisałeś to "no tak" ?

Kianit