Wrocławianie umawiają się z rolnikami, by mieć żywność spoza marketów

21. Data: 2015-09-01 18:45:59

Temat: Odp: Odp: Odp: Odp: Odp: Re:Odp: Re:Odp: Re:Wrocławianie umawiają się z rolnikami, by mieć żywność spoza marketów
Od: "@" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

news:5ldf0a9pddnz$.xazfw7fawepk$.dlg@40tude.net...

> [...]
>
> Obecnie brak jeszcze możliwości nocowania w gospodarstwie. Zapraszamy na
> pobyty biesiadne . Oferujemy dobre wiejskie jedzenie
>
> agroturystyka na płaskowyżu z widokiem na Jezioro Kłodno, pokaz ....
> Przejażdżki wozem, kuligi, grill, ognisko, domowe wiejskie jedzenie
>
> Oferujemy przestronne pokoje i wiejskie jedzenie!
>
> Na turystów chcących zakosztować prawdziwej Pałuckiej sielanki czeka pole
> namiotowe, domki kempingowe, pokoje gościnne i wspaniałe, wiejskie
> jedzenie

> A teraz udowodnij, że to wszystko prawda, a ci, co kupują w Makro, NIE

:)))
Udowadnia sie wine, a nie niewinnosc.
Tak glosi nasze powszechne sądownictwo :)
Bardzo sie postaralas, ale w nieco zlym kierunku :) Zamiast przytaczac tutaj
cytaty z ofert, ktore absolutnie nic nie wnosza do tematu, ocen te miejsca,
w ktorych sama bylas i dzieki temu mozesz sie wypowiedziec.

Skoro zarzucilas "calej" agroturystyce oszustwo, to udowadniaj :)
Tylko proponuje, zebys wczesniej choc z 1 ofert skorzystala, a nie pisala
jak zwykle, czyli jak slepy o kolorach :)

@

PS. A dlaczego Ci, ktorzy kupuja w Makro maja sie nie oglaszac?:)
Oczywiscie, ze beda sie oglaszac, bo maja cos na sprzedaz - oferuja np.
spokojne miejsce do wypoczynku :)
Po raz kolejny Ci tlumokuje, majac nadzieje, ze tym razem pojmiesz -
agroturystyka to nie "wiejski full service".
To po prostu mozliwosc spedzenia czasu w klimacie innym niz miejski, z dala
od blokowisk, ruchu ulicznego i tlumow ludzi. Rezerwujac miejsce umawiasz
sie z gospodarzem, czy bedziesz korzystac z posilkow, a jesli tak to na
jakich warunkach i co otrzymasz - np. czy mleko od ichniej krowy czy ze
spozywczaka, czy pomidory, ogorki, cebule, szczypiorek z ogrodka
wlascicieli, czy z warzywniaka.
I tyle w temacie.

---
Avast.

22. Data: 2015-09-01 19:48:18

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-09-01 o 18:45, @ pisze:

> PS. A dlaczego Ci, ktorzy kupuja w Makro maja sie nie oglaszac?:)

Bo mięso do Makro z kosmosu przywożą, nie ze wsi.

Ewa

23. Data: 2015-09-01 19:48:57

Od: "@" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chyba TY nie wiesz, na czym ona polega. Teoretycznie ludzie jadą na wieś
> przede wszystkim po wiejskie jedzenie, powietrze i ciszę.

Po co? wiejskie jedzenie ? A skad Ty to wzielas ?
Bo nawet w definicji agroturystyki wiejskiego jedzenia nie znajdziesz :)
Powietrze i cisze owszem.

> Tymczasem obserwuję, że tej ciszy nie zachowują tu sami

To fakt, ludzie "na wczasach" nie umieja sie zachowac "jak ludzie", nie
szanuja innych, maja w d... wszelkie zakazy i normy. Przyklad - w
Szczawnicy, na placu Dietla, gdzie jest fontanna, wielkimi literami wypisany
jest zakaz kąpieli w niej wlasnie. Rozkoszni rodzice wsadzaja swoje
rozkoszne maluchy pod wode, bo kto im zabroni...
Dlugo i namietnie tlumaczylam swojemu, ze nie wolno... i dlaczego nie
wolno...
Ale "polactwo" rzadzi... Niestety...

a "wiejskie jadło" jest wysoce problematyczne - mięso, sery,
> jajka, warzywa pochodzą z hipermarketów, przy czym gremialne grillowanie
> daleko odbiega od wymarzonej wiejskości...

Oczywiscie, ze w wiekszosci przypadkow pochodza z marketow.
Znany jest powszechnie cytat "Panie, to nie do jedzenia, to na sprzedaz".
Nie jestem jednak az tak naiwna, zeby sadzic, ze jak tylko wyjade poza
granice miasta, to zaznam wiejskiej sielanki rodem z 19 wieku.

> Podsumowując: agroturystyka to jeden wielki szajs, generalnie jest to
> szara
> strefa hotelowa - nie płacąca podatków i nie spełniająca hotelowych norm
> san-epid, bo się tego od niej nie wymaga

Tak, jest to zdecydowanie szara strefa.
Ale nasze swiatle prawo zezwala na ta szara strefe - brak kontroli, brak
sankcji, niemozliwosc udowodnienia rzeczywistej ilosci wynajmowanych pokoi.
Sanepid tez tam nie wchodzi.
Nie jest to jednak, jak piszesz, szajs.
Wiekszy "szajs" widzialam w hotelach.
Wynajmujac prywatne kwatery (tez zalezy gdzie, o Zakopcu nie mowie),
wlasciciele sie staraja, bo wiedza, ze 1 zadowolony klient to w przyszlosci
wiecej chetnych.

Jednym zdaniem - nie bylas, nie korzystalas, to nie oceniaj.
Jedz, spedz chociaz 1 noc w takim gospodarstwie i wtedy sie wypowiedz.

@

---
Avast.

24. Data: 2015-09-01 19:51:00

Od: "@" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bo mięso do Makro z kosmosu przywożą, nie ze wsi.
>
> Ewa

A, no wlasnie :)
Stad tez te ceny - czasem wyzsze niz w "specjalistycznym" miesnym :)

@

---
Avast.

25. Data: 2015-09-02 00:11:54

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"@" <s...@p...onet.pl> Wrote in message:

> [...]
>
> Jednym zdaniem - nie bylas, nie korzystalas, to nie oceniaj.
> Jedz, spedz chociaz 1 noc w takim gospodarstwie i wtedy sie wypowiedz.

Nie trzeba mieszkać na Księżycu, aby o nim wiedzieć niemal wszystko.
Nasza gmina jest wybitnie agroturystyczna, a ja z racji swego
byłego zawodu znam większość tych ludzi, ich mentalność i
gospodarstwa. Sama kiedyś chciałam założyć gospodarstwo
agroturystyczne i już prawie się zapisałam do stowarzyszenia.
Jednak szybko zrozumiałam, że agroturystyczna "wiejskość" to
ściema, przeciw której, będąc w stowarzyszeniu, walczyć się
nie da, trzeba krakać jak wszyscy. Styczność ta dała mi
bezpośredni wgląd w zagadnienie i realistyczny pogląd oparty na
tym wglądzie. Że się nie wdam w bliższe szczegóły.

--
XL

----Android NewsGroup Reader----
http://usenet.sinaapp.com/

26. Data: 2015-09-02 09:07:46

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

FEniks wrote:

> Bo mięso do Makro z kosmosu przywożą, nie ze wsi.

Tu akurat masz rację;-)
Ja akurat kupuję mięso na targu, z małej rodzinnej "fabryki", ale zdarzyło
mi się kupić w sklepie, i różnica była, kosmiczna;-)

J.

www.kontestacja.com

27. Data: 2015-09-02 09:31:55

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-09-02 o 09:07, krys pisze:

> Tu akurat masz rację;-)
> Ja akurat kupuję mięso na targu, z małej rodzinnej "fabryki"

Też kupuję głównie w małym sklepiku na targowisku, bo tam mają mięso
świeżo rozbierane z półtuszy.

> , ale zdarzyło
> mi się kupić w sklepie, i różnica była, kosmiczna;-)

W tych foliowych kombinezonkach na pewno z Księżyca zleciały.

Ewa

28. Data: 2015-09-02 11:50:35

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 1 Sep 2015 19:51:00 +0200, @ napisał(a):

> A, no wlasnie :)
> Stad tez te ceny - czasem wyzsze niz w "specjalistycznym" miesnym :)

Mięso w hipermarketach i przybytkach typu Makro pochodzi przeważnie z
importu, z wielkotowarowych hodowli. NIE ZE WSI.

--
XL
"Dom, w którym każdą rzecz za gotowy grosz kupują, jest na podobieństwo

29. Data: 2015-09-02 11:52:48

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 02 Sep 2015 09:07:46 +0200, krys napisał(a):

> Ja akurat kupuję mięso na targu, z małej rodzinnej "fabryki",

.. ..takiej na kilkaset (kilka tysięcy) krów, w Belgii czy innej mlekiem i
mięsem płynącej krainie 33333-))

30. Data: 2015-09-02 14:34:23

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Mięso w hipermarketach i przybytkach typu Makro pochodzi przeważnie
> z importu, z wielkotowarowych hodowli. NIE ZE WSI.

Wielkotowarową wieprzowinę z centrów miast?? :-)

Co sądzicie o garnkach ze stali nierdzewnej?
Kto dostanie statuetkę św. Jacka?
Pytanie z serii gzie w Krakowie...?
A z jagnięciny co?
suszone o?miornice