Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!poznan.rmf.pl!news.man.poznan.pl!newsfeed.t
pinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
From: "mARO" <m...@k...pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Odp: Problem z firma sprzedajaca okna
Date: Thu, 13 Nov 2003 14:50:55 +0100
Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
Lines: 42
Message-ID: <bp02ek$odd$1@nemesis.news.tpi.pl>
References: <bofk5g$8te$2@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: 80.48.38.2
X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1068731677 25005 80.48.38.2 (13 Nov 2003 13:54:37 GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 13 Nov 2003 13:54:37 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 5.00.2615.200
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.00.2615.200
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.dom:32784
Ukryj nagłówki
Użytkownik SM <_...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bofk5g$8te$...@n...onet.pl...
> Dzis wg. umowy mija ostatni dzien na zamontowanie okien - a szef jest
> nieuchwytny - babka w biurze bezradnie rozkłada ręce, że nic nie wie.
> Zaliczka juz zostala wpłacona.
> Jak mogę nie dać sie wyrolować i ewentualnie dochodzic swoich praw. Gdzie
> ewentualnie sie skarzyc?
Cze!
Jesteś w kiepskiej sytuacji ale: zakładając że ustalałeś termin ze
sprzedawcą i jest on obowiązujący / czytaj wpisany w umowę / najlepszym
rozwiązaniem będzie:
... spokojnie poczekać.
za jakiś czas - nie wiem jaki - ale firma skontaktuje się z Tobą i
poinformuje ze mają już Twoje okna :). Wtedy spokojnym tonem należy
powiedzieć sprzedawcy że jest w błędzie - nie mają Twoich okien tylko jakieś
inne. Twoje okna miały być zamontowane 13 listopada. Rozumiesz zatem że
firma odstąpiła od umowy i ze czekasz na zwrot zaliczki a sprawe właśnie
zamierzasz przekazać swojemu radcy prawnemu, który uwielbia takie
"utarczki". Niechętnie, ale ponieważ trzeba być człowiekiem możesz pomoc
firmie odkupując te "nieTwoje" okna ale powiedzmy za 70% ceny z prawem do
gwarancji oczywiście...
znajomy to przerabiał - dzwonili przez tydzień i zgodzili się. Oczywiście
nie ma mowy o firmowym montażu - to musisz zlecić komuś innemu bo
podejrzewam ze będą się chcieli zemścić.
jeżeli to nie pomoże to masz 2 wyjścia: albo dać się wyrolowac i zgodzić na
montaż albo wariant z tym radca prawnym. Z tego co już wiem pomocny jest
Rzecznik Praw Konsumenta - ale to wszystko będzie trwało i trwało...
trzymaj się jakoś i nie daj się...
pozdro
mARO
P.S. Pozostaje tez inny wariant - zdrowo rozsądkowy - jezeli sie spozniaja o
2 - 3 dni to mozna chyba im wybaczyc - w koncu mamy sezon, ale to zależy jak
firma Cie traktuje. Opisany przezemnie przypadek mial miejsce 2 tyg po
wyznaczonym terminie...
|