Odp: Ratujmy siebie

Data: 2005-03-02 23:23:13
Temat: Odp: Ratujmy siebie
Od: "Jagoda" <b...@g...pl>

Użytkownik Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:qTiVd.735$J...@f...columbus.rr.com...

> Ten link wyjasnia duzo. Po co wycinac deby, kiedy mozna zamiast tego
> przesunac granice? :-)

> Na serio - bezpieczenstwo panstwa jest wazniejsze od kilku starych
> debow. Niezaleznie od tego, co mysla i mowia ekolodzy.

Zgodzę się z Tobą. Ale tu sprawa ma się trochę inaczej. Przeczytaj uważnie.
1 Nie wiadomo co się stało z drewnem.
2 Nie czekano na pozwolenie z Ministerstwa (o ile takie pismo było)
3 Sprawę odkrył przypadkowy turysta - ekolog, który w tamte rejony zabłądził
i został potem za to ukarany.
Gdyby więc nie przypadek, to nie byłoby sprawy. Śnieg przykryłby pniaki i
nikt by o tym nie wiedział. A drewno ? Rozłożyło się ? A może pojechało na
budowę jakiegoś wysokiej rangi Urzędnika? Tego już Lasy Państwowe nie
skontrolowały...

> Pytanie do Jagody: czy da sie ustalic, czy film, o ktorym piszesz,
> nie zostal nakrecony wlasnie tam?

Nie. O tych dębach napisał na grupę Jerzy, a ja tylko użyłam tego argumentu
w dyskusji.
Na filmie te kłody świerkowe o średnicy sięgającej prawie do pasa
człowiekowi, nie wyglądają na styropianowe. Chociaż sam las bardziej wygląda
na jakiś młodnik samosiew a nie puszcze, bo w tle żadnych dużych drzew nie
widziałam. Słupków granicznych też nie.

Jest to bardzo istotna sprawa,
> bo co innego jest jesli stale wycina sie stare deby, a co innego jesli
> jednorazowo wycieto ich kilka, z powodow (wedlug mojej oceny)
> uzasadnionych.

No właśnie. Okazuje się że wycinka jest planowa i do tego planowana na
przyszłość.

"Dnia 10 czerwca 2003 r. Minister Środowiska zatwierdził nowe plany
zarządzania dla Puszczy Białowieskiej. Zakładają one w latach 2002-2011
znaczny wzrost pozyskania drewna w jednym z najcenniejszych lasów Europy.
Równocześnie, pomimo apeli autorytetów ze świata nauki, kultury i sztuki,
zostało zniesione moratorium na wyrąb ponadstuletnich drzew i drzewostanów.
Ingerencja w procesy przyrodnicze ma również miejsce na terenie obszarów
chronionych Puszczy Białowieskiej, gdzie wykonuje się tzw. cięcia
sanitarne".

> A wiadomo, ze na filmie mozna wykrecic kota ogonem
> w kazda strone.

Michale ! Jak wróci do mnie ten film to i do Ciebie wyślę.

Pozdrawiam - Jagoda