Odp: Sadzenie drzewek

Data: 2003-06-10 13:58:28
Temat: Odp: Sadzenie drzewek
Od: "Piotr Zajączkowski" <P...@i...waw.pl>

Bez Roundupu sie nie obejdzie (najlepiej w dawce 4l/ha). Najlepiej zrobic to
wczesna jesienia, badz poznym latem. Na wiosne sadzenie w tzw. talerze -
przekopane szpadlem place o srednicy ok. 40 cm. Jesli grunt jest piaszczysty
dobrze jest na dno dolka zastosowac podsypke torfowa.
W normalnych warunkach sadzi sie 5-15 tys. sadzonek/ha. Tutaj mozna sie
pokusic o znaczne zmniejszenie ich ilosci np. do 3 tys. co w Twoim przypadku
daje rozsadna ilosc ok. 1 tys.. Sosne i swierk sadzi sie gesciej a modrzew
rzadziej, lisciaki mozna posadzic rowniez rzadziej. Nigdy nie mieszaj
pojedynczych sadzonek poszczegolnych gatunkow. Dobrze jest posadzic dosc
duze grupy sadzonek poszczegolnych gatunkow (1-5 ar) - w przyszlosci beda to
przeciez tylko pojedyncze drzewa. Pozostala przestrzen wypelnia sie jednym z
gatunkow. Dobrze te role dac sosnie.
Jesli podasz szczegoly dotyczace gleby, poziomu wod gruntowych to mozemy sie
pokusic o dobranie wlasciwego skladu gatunkowego.

Pozdrawiam,
Piotr Zajączkowski

Użytkownik Adam Horak <y...@w...to.malenstwo.iinf.polsl.gliwice.pl> w
wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:bc2tor$avq$...@n...news.tpi.pl...