buraki

1. Data: 2002-01-18 17:35:34

Temat: buraki
Od: "tomek" <t...@d...pg.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś z Was ma przepis na marynowane buraki?
I czy robi z nich coś jeszcze; np jakąś sałatkę lub coś takiego.
Ja jadłam je tylko na "sucho" że się tak wyrażę.

Czekam na propozycje!
Pozdrowienia Urszula

1. Data: 2002-01-18 18:58:45

Temat: Re: buraki - mix z grupy (P)
Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"tomek" <t...@d...pg.gda.pl> wrote:

>Czy ktoś z Was ma przepis na marynowane buraki?
>I czy robi z nich coś jeszcze; np jakąś sałatkę lub coś takiego.

"Buraki z papryka
6 kg burakow, 2 kg.papryki, 7 duzych cebul
Buraki ugotowac zetrzec na grubej tarce. Papryke i cebule
przekrecic przez maszynke Zalewa 1 szkl. wody 1 1/2 szklanki octu 2
plaskie lyzki soli 1 1/2 szklanki cukru Calosc zagotowac,
wrzucic do tego zmielona papryke i cebule. Gotowac 10 min. Potem do
tego wrzucic buraki i gotowac 5 min. Nakladac do sloiczkow
pasteryzowac." BO

"W mojej wersji jest ktojenie cebuli i papryki a nie mielenie". Aga

Sałatka z buraków i kapusty
"3kg buraków-ugotować,
3kg kapusty-poszatkować
60dkg cebuli
ziele angielskie
Zalewa: 1szkl octu, 1szkl cukru, 1szkl oleju, 10 łyżeczek
soli, pieprz do smaku
To wszystko wrzóć do dużej michy wymieszaj i poczekaj aż się
zmniejszy objętościowo włożyć do słoików zakręcić i gotować 20
minut. PYCHA." Jan

"3kg burakow ugotowanych i startych na grubych oczkach, 7
srednich cebul pokrojonych w kostke, 8 czerwonych papryk pokrojonych
w kawalki wielkosci "wiorkow" startych burakow, i zalewa
(szklanka octu, szklanka wody, 3/4 szklanki cukru, 1/2 szklanki
oleju, lyzka soli) Polaczyc skladniki zalewy i w niej dusic ok 10
minut cebule, potem dorzucic do tego papryke i znow dusic 10
minut i dorzucic buraczki i calosc jeszcze pare minut podgotowac.
Gotowe buraczki pakowac do sloikow i pasteryzowac. Gotowe
smakuja dobrze ale po odstaniu w sloikach nabieraja "szklachetnosci"
Smacznego tym ktorzy sie zdecyduja." Dagmara

1. Data: 2002-01-18 20:37:26

Temat: Re: buraki
Od: <b...@n...se> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> I czy robi z nich coś jeszcze; np jakąś sałatkę lub coś takiego.
> Ja jadłam je tylko na "sucho" że się tak wyrażę.

-----------------------------------
Przepis na szwedzkie marynowane buraki:

Marynowane buraki
2 kg malych burakow
szklanka occtu
3 szklanki wody
0,5 lyzki soli
250 g cukru (1,5 szklanki)
10 gozdzikow
10 ziaren pieprzu (najlepiej bialego)
kawalek chrzanu
Umyc i obrac buraki. Ugotowac prawie na miekko. ostudzic pod zimna woda.
Zagotowac ocet z woda i pozostalymi skladnikami. Wlozyc buraki do zalewy i
jeszcze chwile pogotowac. Przelozyc do sloiczkow, wlozyc kawalki chrzanu i
zalac zalewa. Po kilu dniach mozna jesc.

I salatki z burakow:

Salatka z burakow
2 jablka
4 marynowane buraki
0,5 pora
250 g serka homogenizowanego albo kwasnej gestej smietany
1 lyzeczka starteg chrzanu
1 szczypta soli
1-2 lyzki zalewy z burakow
Poszatkowac jablka, buraki i pokroic pora. Wszystkie skladniki wymieszac razem,
Dobre do szynki czy mielonych

Rasolje salatka ziemniaczano-buraczana estlandzka
5 ugotowanych ziemniakow
5 marynowanych burakow
2 jablka
1 marynowany ogorek
3 dl (1,5 szklanki) smietany kwasnej
2 posiekane jajka do przybrania
Pokroic burak, jablka, ogorek i ziemniaki na kostke. Wymieszac ze smietana i
posypac posiekanym jajkiem.

smacznego
baska

1. Data: 2002-01-19 00:51:54

Temat: Odp: buraki
Od: "stsal" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jej! Ile fajnych przepisów :) A ja do tej pory jadłam buraki jedynie w
barszczu i w jarzynce... Ale przepis na nią jest chyba powszechnie znany...

Anka - odkrywająca buraki na nowo :)

1. Data: 2002-01-19 12:34:05

Od: "Ela" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

takiego.

> Przepis na szwedzkie marynowane buraki:
[...]
Bardzo lubię szwedzką sałatkę z ogórków, teraz polubię też z
buraczków.:)))

Ela

Witam po przerwie!
kuskus