Odp: co z Hausnerwm ?

Data: 2004-06-10 14:02:42
Temat: Odp: co z Hausnerwm ?
Od: "interpio" <i...@f...polbox.pl>

Witam
>Socjalizm, czyli system w którym żyjemy, zajmuje się rozwiązywaniem
> problemów, które sam tworzy. Za nasze pieniądze.
Piekne slowa ;-)
Ja bym byl daleko od okreslenia obecnego systemu socjalizmem... trudno
jest obecny system zdefiniowac.
"Niewidzialna reka wolnego rynku" - nigdy nie bedzie wspierala dzialan
nieprzynoszacych
zysku, opieka nad niepełnosprawnymi, bezrobotnymi, matkami w ciąży, darmowymi
czopkami dla emerytow i etc. Sa takie kraje gdzie brak jest ochrony socjalnej lub
jest
ona bardzo mala - prawie cala Ameryka Południowa.
I czy tam zyje sie ludziom lepiej? Byc moze 5 - 10 % spoleczenstwa a reszta
klepie biede. Polska juz dawno obrala taki kierunek.
Sprawnosc calego mechanizmu (ukladu) zalezy od jego najslabszego ogniwa,
wtedy bedzie sie zylo lepiej, kiedy najslabszym jednostka bedzie sie dobrze
powodzilo,
przyklad: Wielka Brytania, Szwecja...
Panie Adamie bedzie tak, beda coraz wyzsze i rozne podatki, skladki a i tak ze swojej
kieszeni trzeba bedzie drugi raz placic!!!
Jestem tylko za "liberalizmem gospodarczym" brak koncesji i zewolen i tylko jeden
podatek
od dochodu czyli obrotowy.
Pozdrawiam Piotr