marchewka

1. Data: 2004-07-11 20:05:45

Temat: marchewka
Od: "Basia" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

pomozcie

dostalam mnostwo mlodej marcheweczki i nie wiem co z niej zrobic

jakis przepis na salatke czy cos takiego ??
a moze jakies samodzielne danie ja szukalam i nic rozsadnego mi pod lapki
nie wpadlo

B.

1. Data: 2004-07-11 20:34:52

Temat: Re: marchewka
Od: "Paulinka" <p...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia z adresu <b...@w...pl> w wiadomości
<ccs6im$530$1@news.dialog.net.pl> wymodził(a):

> dostalam mnostwo mlodej marcheweczki i nie wiem co z niej zrobic

Dokup młodego zielonego groszku i ugotuj na gęsto. Mi najbardziej to smakuje
do siekanego mięsa (pulpety albo mielone).

Paulinka

1. Data: 2004-07-11 20:40:16

Od: "ania" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> jakis przepis na salatke czy cos takiego ??
> a moze jakies samodzielne danie ja szukalam i nic rozsadnego mi pod lapki

sok, jesli masz sokowirowke
z jablkami jest pyszny

1. Data: 2004-07-11 21:05:34

Temat: Re: Odp: marchewka
Od: Nessie <w...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Victoria wrote:
> Zetrzyj na tarce z grubymi oczkami, posyp cukrem, aby puściła
> sok, potem dodaj soku z 5 - 6 cytryn, można i więcej.
> W razie potrzeby dodaj więcej cukru i koniecznie szczyptę soli.
> Surówka jest przepyszna, można ją przechowywać w lodówce przez
> kilka dni i jest jeszcze lepsza.

Wersja alternatywna: bez cytryny, ale za to z kwaśnymi jabłkami,
utartymi na grubych oczkach. Marchewkę wtedy trzemy na drobnych oczkach
dla zróżnicowania faktury. Bardzo lubię te surówki!

Nessie

1. Data: 2004-07-11 21:09:08

Od: "Paulinka" <p...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Victoria z adresu <v...@o...pl> w wiadomości
<ccsa5e$s7o$1@atlantis.news.tpi.pl> wymodził(a):

> Surówka jest przepyszna, można ją przechowywać w lodówce przez
> kilka dni i jest jeszcze lepsza.

Podobną w wersji z chrzanem jadałam na stołówce w LO, była pycha:).

Paulinka

1. Data: 2004-07-11 21:11:47

Temat: Odp: marchewka
Od: "Victoria" <v...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ania <a...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:ccs8jm$16ib$...@m...aster.pl...

> [...]
W razie potrzeby dodaj więcej cukru i koniecznie szczyptę soli.
Surówka jest przepyszna, można ją przechowywać w lodówce przez

Victoria

1. Data: 2004-07-12 08:32:16

Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> pomozcie
>
> dostalam mnostwo mlodej marcheweczki i nie wiem co z niej zrobic
>
> jakis przepis na salatke czy cos takiego ??

Marchewkę pokroić na dość grube ukośne plastry, wrzucić na rozgrzaną oliwę
na patelni i obsmażyć aż będzie miękkawa i przysmażona po brzegach, dodać
2-3 ząbki posiekanego w cieniutkie plastry czosnku. obsmażyć aż czosnek
zmięknie. zdjąć z ognia posolić, popieprzyć, dodać łyżeczkę masła -
wymieszać.

Bardzo smaczny dodatek do obiadu wychodzi*.

Zupę z karotki:
1 kg młodej marchewki
1 cebula
2-3 cm świeżego kłącza imbiru (lub łyżeczka suszonego)
sok z połowy cytryny
pół szklanki jogurtu
1 litr bulionu warzywnego
2 łyżki masła
2 łyżki oliwy
sól, pieprz kajeński, tymianek

Cebulę posiekać i usmażyć w garnku w którym będzie się robić zupę (na
oliwie), dodać posiekana na plastry marchew i dusić aż zmięknie mieszając
często - zalać bulionem i gotować ok 20 min.
Odłożyć kilka plastrów do dekoracji, resztę zupy zmiksować,
przyprawić startym imbirem, sokiem z cytryny, masłem, solą i pieprzem, dodać
jogurt i podgrzać, ale nie gotować.
Przelać do ogrzanych talerzy posypać tymiankiem - najlepiej świeżym i
udekorować odłożonymi plasterkami marchwii.
Podawać z grzankami.

Można jeszcze zrobić ciasto marchwiowe (piernik niby) - przepisy są w
archiwum

Sowa

* Niestety nie pamiętam czyj to przepis, ale któregoś z tubylców. :)

1. Data: 2004-07-12 12:01:20

Od: "eM" <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

"Basia" pyta:

> dostalam mnostwo mlodej marcheweczki i nie wiem co z niej zrobic

Pokrojona w plasterki usmażyc az bedzie chrupiaca, ale miekka ;-).
Dodac pokrojona w kawalki pomarancze. Podsmazyc, az delikwentka sok
pusci. Posypac wiorkami kokosowymi lub cukrem.
Podac na stol, stac z boku i patrzec jak znika.

Pozdrawiam,
eM

PS. Oczywiscie, podalam przepis pod tytul "marchewka", ale ja akurat
podaje tak marchwe starszawa, gruba, pomarszczona i sucha ;-). Calkiem
mlode marchweki, tak ja napisalas w tekscie, to ja po prostu myje,
obcinam natkowe ogony, poglasniam telewizor i jem jeszcze zywe.

1. Data: 2004-07-12 12:10:19

Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

eM wrote:

> [...]
> pusci. Posypac wiorkami kokosowymi lub cukrem.
> Podac na stol, stac z boku i patrzec jak znika.

ja robie to samo, ale troche inaczej :)
marchew krotko gotuje w calosci w wodzie (zeby byla poltwarda)
wyciagam i kroje w kostke, do rondla wyciskam sok z pomaranczy i w nim
dusze marchew dodajac pod koniec odrobine masla

pozdro
wiku

1. Data: 2004-07-12 13:26:34

Od: PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiku wrote:

> [...]
> wyciagam i kroje w kostke, do rondla wyciskam sok z pomaranczy i w nim
> dusze marchew dodajac pod koniec odrobine masla

wow, jeszcze nie slyszalam o takim patencie. brzmi niesamowicie :)
musze sprobowac kiedys :)

pat
--
vege.pl http://www.vege.pl