Odp: miesko w galarecie

From: "Stanislaw" <t...@g...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Odp: miesko w galarecie
Date: Sun, 13 Apr 2003 17:46:13 +0200

> Szukam przepisu na takie danie, ktore jadlam na iprezce. polmisek z miesem
> plus rozne warzywka i owoce (brokuly,ananas, marchewka, ogorek, winogrona)
> jajka. To wszystko w galaretce. Jak sie taka przyrzadza, jakie proporcje.
> moze ma ktos ciekawy przepis.
> wiem, ze to infantylne pytanie, ale moze ktos odpowie.
> W razie czego dziekuje :)

Hej! Witam

Jest to w zasadzie bardzo proste danie do przygotowania.Ja wiele razy
robilem takowe danie z : ozorki wolowe w galarecie,szczupak w galarecie
.schab w galarecie, pstrag w galarecie.(dopuki mnie z kuchni nie wygoniono)
Sposob przygotowania? to zalezy z czego.Wspominasz ,ze z mieskiem .Ja
rozumie ....domyslam sie ,ze chodzi Ci o wieprzowine .Wiec najlepszy jest
schab.Wiec gotujesz rosolek.Kawalek schaby ,wloszczyzna(
marchewka.pietruszka.seler.por) oczywiscie posolic-ja uzywam warzywka.W
miedzyczasie mozesz przygotowac sobie inne dodatki.Ugotowac na twardo jajka
,obrac je o pokroic wg uznania.Kiedy rosolek sie zagotuje.wyjac wloszczycne
i mesko.Miesko pokroic na plajstry(wg.uznania) ulozyc na polmisku.dodac to
co chcesz .Czyli pokrojone jajko,wyjete z rosolu marchweki,pietruszkie
mozesz dodac swiezego ogorka ,pomidorka ale te ostatnie obierz z
skurki,mozesz jak chcesz winogrona i inne owoce czy "ugotowane" warzywa.Do
odcedzonego rosolku dozuc zelatyne spozywcza wg przepisu na
opakowanie -chodzi mi o proporcje i zalej przygotowany polmisek tak zeby
wszystkie czesi mieska i dekoracji byly pod....woda czyli zalewa i
czekaj.Zelatyna zrobi swoje po .....gdzies jak sadze 3 godzinach.
Inaczek troche maja sie sprawy z ozorkami i ryba ,ale to juz inny temat.

Zycze smacznego
Stanislaw z Gdanska