przetwory z winogron

1. Data: 2003-08-26 19:40:24

Temat: przetwory z winogron
Od: Kami <K...@j...net> szukaj wiadomości tego autora

Witam

'Google moim przyjacielem', ale jakoś nie udało mi się nic znaleźć, a
Rodzice proszą o przepisy - mamy winorośl obrastającą taras, a na niej
sporo winogron (ciemne, niezbyt wielkie, dość słodkie). No i Mama
chciałaby je jakoś przetworzyć smacznie. Napoje alkoholowe wszelkiego
rodzaju odpadają (u mnie w rodzinie się nie pije). Macie jakieś pomysły?

Pozdrowienia
--
Kami
____________________________

1. Data: 2003-08-26 20:16:55

Temat: Re: przetwory z winogron
Od: "dorka" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kami wrote:
mamy winorośl obrastającą taras, a na niej
> sporo winogron

A ja mam od metra na dzialce tegoz samego, ale jeszcze niedojrzale.

Macie jakieś
> pomysły?

Jakis czas temu na grupie byl ten temat, nikt nie mial pomyslow. Radze jesc
oporowo, nadwyzki znajomym oddac. No i wino, jak nie Wy, to goscie wypija i
pochwala:-)

> Pozdrowienia

Serdecznosci
Dorota

1. Data: 2003-08-26 20:31:37

Od: Kami <K...@j...net> szukaj wiadomości tego autora

Nasze już prawie-prawie...

> Jakis czas temu na grupie byl ten temat, nikt nie mial pomyslow.

Buuu :-(

> Radze jesc oporowo,

Wiadrami? :-D

> nadwyzki znajomym oddac.

Jedyni wchodzący w grę mają jeszcze więcej winogron :-D

> No i wino, jak nie Wy, to goscie wypija i
> pochwala:-)

Ale do wina serca trzeba, serca :-D
No nic, pomyślimy... może coś znajdę jeszcze?

Pozdrowienia

--
Kami
____________________________

1. Data: 2003-08-26 20:31:45

Temat: Odp: przetwory z winogron
Od: "alla" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Taak, zgadza sie , nalezy je jesc do oporu ale pamietac o niekorzystnych
skutkach przedawkowania...
Ja robie jedynie sok w sokowniku.
Tyle ze do czarnego dodaje wiecej cukru i wychodzi cos syropopodobnego.
W zimie mozna toto rozcienczyc.
Alla

1. Data: 2003-08-26 21:22:34

Od: "dorka" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

alla wrote:
> Ja robie jedynie sok w sokowniku.

Nie dysponuje, niestety:-(
A gdyby tak winogrona zasypac cukrem, a potem sok zlac do butelek?
Pasteryzowac potem? Uda sie? Jak myslisz?

> Alla

Serdecznosci
Dorota

1. Data: 2003-08-27 07:55:24

Od: "Magdalena Witkowska" <s...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mamy podobny problem, ale winogrona nie sa najlepsze w smaku (przynajmniej
dla mnie), troche ostre, a do tego mam chyba na nie uczulenie.
W zeszlym roku moja Mama zrobila cos w rodzaju galartki z soku tchze owocow,
dosc duzo wyszlo. Jednak zostaly do dzis - konfitura morelowa pobila
wszystko na glowe.
Galaretka / dzem byly bardzo dobre, mocne w smaku, doskonale do przekladania
ciast np czy faszerowania rogalikow drozdzowych. Polecam

Robilos ie to tak- sok z zelfiksem jak w przepisie na opakowaniu ;)

pozdrawiam
Sasannka

--
http://saannka.xpect.pl

1. Data: 2003-08-27 10:33:02

Od: "szanna1" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kami" <K...@j...net> napisał w wiadomości
t003.jasien.net...
:
: Witam
:
[...]
: --
: Kami
: ____________________________
: k...@p...net
: ICQ: 81442231 - GG# 436414
:

Do lodów i deserów robię "lekką nalewkę" z owocami różnymi. Między innymi
dodaję winogrona, które robią się pyszne. A więc owoce+cukier+trochę
alkoholu ( można bez) Wiem, ze to niewielkie wykorzystanie ale zawsze coś
Ania

1. Data: 2003-08-28 12:39:41

Od: "Beatka" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dorka" <d...@i...pl> napisał w wiadomości

> Nie dysponuje, niestety:-(

Ja tez nie dysponuje i robie cos takiego : ( z ciemnych, cierpkich winogron)
;
do garnka pol szklanki wody, do tego winogrona (niemal caly
garnek),przykryc, jak puszcza sok i skorki same odejda - przecedzic,
poslodzic ( ja slodze duzo,na oko, bo strasznie kwasne a potem w zimie
rozcienczam), do butelek i pasteryzuje ok 8 min. Jak ma byc zuzyte w
niedlugim okresie czasu to nie pasteryzuje - ale musi byc niemal wrzacy
wlewany do butelek (sok/kompot?).

pozdrawiam
Beatka

1. Data: 2003-08-28 14:00:49

Od: "Anna Sheridan" <o...@o...com.au> szukaj wiadomości tego autora

> rodzaju odpadają (u mnie w rodzinie się nie pije). Macie jakieś pomysły?

Wstukaj w google

"grape jelly" recipe

a takze

"grape conserve" (sa jakies z orzechami...) i "grape preserve"

- wypluwa duzo. A moze wlasne rodzynki? Ciekawe, czy mozna je suszyc na
nitce, jak grzyby? Chociaz to nawlekanie to bylby czysty masochizm... :-)
Ania
(zamien ombre na omberis)

Co oprocz.....
Do starego Dębskiego
Obiad w 0.5 godziny | Pasta primavera
Obiad w 0.5 godziny | Kulki miesne po azjatycku
Najlepsza pizza - sprawozdanie