szczeionka na zoltaczke

11. Data: 2003-04-01 19:47:56

Temat: Re: szczeionka na zoltaczke
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Polo" <p...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:b6c5tc$ain$1@inews.gazeta.pl...

> www.zoltytydzien.pl

Zajrzałam na tą stronę i znalazłam informację, że nie zaleca się w ogóle
powtarzania szczepień po trzech dawkach (za wyjątkiem pracowników służby
zdrowia) i nie zaleca się badań poziomu przeciwciał, bo to podraża akcję
szczepień... i w co ja mam wierzyć?
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

12. Data: 2003-04-01 20:42:26

Temat: Odp: szczepionka na zoltaczke
Od: "Wojtek Chmielnicki" <e...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik dradam <x...@p...onet.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:3...@4...com..
.

> No to teraz jeszcze dodaj informacje , oznaczenie poziomu ktorych
> przeciwcial jest uwazane za rownowazne do okreslenia poziomu
> odpornosci na zakazenie. Oznacza sie ich kilka ( 5 , a nawet 8 ), ale
> tylko jedne przeciwciala uwazane sa za mniej wiecej "rownolegle do
> poziomu odpornosci".

5 albo 8 podtypow anty-Hbs? Pierwsze slysze. Co wiecej, w rozmaitych
artykulach dot. tego tematu ktore przegladalem, jako miernik uzyskanej
odpornosci uzywa sie anty-Hbs, bez zadnych dodatkowych specyfikacji.

Chetnie poczytam o tych podtypach Hbs.

Natomiast czas jako miernik odpornosci jest parametrem byle jakim. Bo pewna
czesc zaszczepionych w ogole nie jest uodporniona bez wzgledu na czas, ktory
uplynal od szczepienia.

W.

13. Data: 2003-04-01 20:45:39

Od: "Wojtek Chmielnicki" <e...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wojtek Chmielnicki <e...@m...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:b6ctk2$sfs$...@a...news.tpi.pl...

> Chetnie poczytam o tych podtypach Hbs.

anty-Hbs, oczywiscie...

W.

14. Data: 2003-04-02 03:05:40

Temat: Re: szczepionka przeciwko zoltaczce
Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 1 Apr 2003 21:47:56 +0200, "Joanna Duszczy?ska"
<j...@p...onet.pl> wrote:

>Zajrza?am na t? stron? i znalaz?am informacj?, ?e nie zaleca si? w ogóle
>powtarzania szczepie? po trzech dawkach (za wyj?tkiem pracowników s?u?by
>zdrowia) i nie zaleca si? bada? poziomu przeciwcia?, bo to podra?a akcj?
>szczepie?... i w co ja mam wierzyae?

Podejscie w Europie ( patrz J Viral Hepat 2003 Jan;10(1):1-6 ( jest
takie, ze rzeczywiscie nie zaleca sie boosterow . Ale prawda jest, ze
po 4 latach widoczne jest mniej wiecej dziesieciokrotne obnizenie sie
miana przeciwcial ( Infection 2002 Oct;30(5):303-5 ). Mian po 10
latach jeszcze nie znamy, bo Twinrix jest na rynku od 4 lat ( a
testowany jest od 6-7miu).

Interesujace jest porownanie z materialami orginalnie opublikowanymi w
1999, kiedy Twinrix ukazal sie na rynku ( Vaccine 1999 Mar 26;17
(13-14):1657-62 ).

U nas uwaza sie, ze po 10 latach booster sie "nalezy" , zwlaszcza
jezeli ktos jest w grupie podwyzszonego ryzyka. Ale prawda tez jest ,
ze nikt nie otrzymuje "pojedynczej szczepionki " ( tylko przeciwko A
lub tylko przeciwko B ). Takie postepowanie zastrzezone jest wylacznie
dla przypadkow, kiedy pacjent przeszedl juz jedno zapalenie watroby,
albo z jakis powodow dostal juz szczepionke przeciwko jednemu
zapaleniu, a nie przeciwko obu ( tak sie czesto spotyka u imigrantow).
Jezeli ktos ma niskie miano przeciwcial , to dostaje szczepionke...

Zainteresowanych "kanadyjskim" kalendarzem szczepien (ktory rozni sie
od polskiego) zapraszam do odwiedzenia www.immunizecanada.com

Dla Kolegi, ktory ma watpliwosci jakie to przeciwciala/antygeny
oznacza sie w badaniu na zoltaczki podaje, ze oznacza sie powszechnie
na swiecie :

-HAV IgM
-HAV Total (Immunity)
-HBV DNA
-HBsAG
-HBs Ab (Immunity)
-Hbc Ab
-HBc Ab ( IgM)
-HBe Ab
-HVC Ab
-HCV RNA PCR

Nie wiem co z tego jest dostepne , jako rutynowe, dla lekarza
rodzinnego w Polsce. Jakby ktos mi to wyjasnil to bylbym zobowiazany,
a sie podciagne.

Pozdrawiam

dradam

15. Data: 2003-04-02 04:54:02

Temat: Re: szczeionka przeciwko zoltaczce
Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

<j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
>powtarzania szczepie? po trzech dawkach (za wyj?tkiem pracowników s?u?by
>zdrowia) i nie zaleca si? bada? poziomu przeciwcia?, bo to podra?a akcj?

Stosownie do informacji zamieszczonej na tej stronie Polska znajduje
sie w Europie zachodniej. Czy to jest prawda ?

Za duzo bym nie wierzyl w informacje zamieszczona na niej, zwazywszy,
ze nie wiadomo kto ( wlaczajac nazwiska osob odpowiedzialnych) firmuje
ta WWW strone. Jak ktos pisze, ze szczepienie przeciwko polio jest
zalecane w przypadku podrozy do Kanady to ja sie zastanawiam, czy
autor tego zalecenia nie wie, ze w Kanadzie polio po prostu nie
istnieje.

Pozdrawiam

dradam

16. Data: 2003-04-02 05:58:55

Temat: Odp: szczepionka przeciwko zoltaczce
Od: "Wojtek Chmielnicki" <e...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik dradam <x...@p...onet.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:s...@4...com..
.

> Dla Kolegi, ktory ma watpliwosci jakie to przeciwciala/antygeny
> oznacza sie w badaniu na zoltaczki podaje, ze oznacza sie powszechnie
> na swiecie :

Jesli sie nie myle, to my nie rozmawialismy o przeciwcialach, ktore oznacza
sie w badaniu zoltaczek zakaznych, tylko o tych, ktore swiadcza o odpornosci
po zaszczepieniu. Nie wiem, jak w Kanadzie, ale u nas oznacza sie anty-Hbs,
czy jak wolisz, Hbs Ab.

A jest to o tyle wazne, ze z Twojego wczesniejszego postu ktos moglby
zrozumiec, iz tych przeciwcial to masa jest, polapac sie w tym nie mozna,
wiec i oznaczac nie ma po co. A jest po co. Bo to jedyny sposob
stwierdzenia, czy jest sie odpornym, czy nie. Ja osobiscie, jako osoba z
grupy podwyzszonego ryzyka, jestem gotow za ta wiedze te 30 zl zaplacic -
raz na pare lat przynajmniej.

W.

17. Data: 2003-04-02 13:43:24

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

> -HAV IgM
> -HAV Total (Immunity)
> -HBV DNA
> -HBsAG
> -HBs Ab (Immunity)
> -Hbc Ab
> -HBc Ab ( IgM)
> -HBe Ab
> -HVC Ab
> -HCV RNA PCR

w Szpitalu Obserwacyjno-Zakaznym w Toruniu wszystko, przy
czym PCR-y sa wysylane chyba do innej pracowni i z racji
kosztow chyba nie sa robione rutynowo

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

zmiana klimatu a choroby - jak sobie pomoc?
pare terminow z angielskiego - jak po polsku?
Węzły chłonne raz jeszcze
Dieta przy drożdżycy
Kocham Michala !!!